Eläinlääkäriksi? - Työ ja opiskelu

~kilttityttö~

Onko täällä ketään joka haluaa/ opiskelee jo eläinlääketiedettä? Olen lukiossa ja olen todella kiinnostunut tästä. Erityisesti pieneläinlääkärin tittelistä. Eikö missään muualla tosiaan voi lukea eläinlääkäriksi kuin helsingissä? Jos näin on, taitaa jäädä multa väliin. :(

Sivut

Kommentit (21)

Meisy

mua kanssa kiinnostaa tuo ala,ehkä pieneläinhoitaja enemmän. onneksi sitä voi opiskella muuallakin kun helsingissä, ei minua sinne saisi muuttamaan. ei täältä etelämpään ainakaan,pohjoiseen voisinkin mennä kun pohjosen likkoja suvultani olen...

elessar

missäs sitä voi opiskella pieneläinhoitajaksi? onko joku ammatti(korkea)koulu? kun itse olen kovasti hinkunut eläinlääkäriksi, mutta Helsinkiin en tahdo, joten siitä on kai sitten luovuttava. 6 vuotta siellä tuntuu aika pitkältä ajalta... ja kun siellä on vielä niin kallista asua..

~kilttityttö~

niin, tuo asuminen on yksi ongelma. Ja se että pääsenkö sinne kouluun yleensäkään! :? mitkä asiat siihen vaikuttaa että otetaan sisään? Huippu yo-todistus? En luultavasti ole niitä kuuden ällän oppilaita.

Meisy: Missä muka voi opiskella?

Meisy

Menkää www.fi(sieltä olen itse löytänyt) hakusana: eläintenhoitaja koulutus
Sillä löytyy tietoa. niitä voi opiskella niin monessa paikassa,että en viitsi ruveta luetteleen. mutta käykää siellä hakukoneella.

leeah

Ainakin iisalmesta (Pemo) voi saada pieneläinhoitajan perustutkinnon ja
Länsi-lapin ammatti-instituutista voi saada eläintenhoitajan ammattitutkinnon, itse olen tuohon jälkimmäiseen hakemassa :)

Likkis

Tuo eläintenhoitajan ammattitutkinto on sitten ihan eri juttu kuin pieneläinhoitajan. Sillä tutkinnolla ei eläinlääkäriasemalla työskennellä.
paitsi jos eläinlääkäriasemalla itse koulutetaan labra ym. touhut. hyvän perustiedon koirista ja kissoista eläintenhoitaja koulutuksessa saa, ja sitähän myös eläinlääkäriasemalla tarvitaan.

Mutta koko koulutus siis tähtää siihen että opiskelijat perustavat oman koirahoitolan valmistuttuaan.
Käyn itse koulua parhaillaan :)

jessi

Tuli muuten vasta äsken mieleen...Pelkään hämähäkkejä ja olen ajatellut ruveta pieneläinhoitajaksi..Mitenköhän paljon hämähäkkejä pitää hoitaa ja jos kerron jollekin pelostani niin pääsenköhän minnekään töihin :P

leeah

Pelkään itse myös hämähäkkejä, mutten ole ajatellut sen mitenkään rajoittavan työntekoani :lol:
Pitäis vissiin suuntautua eksoottisiin eläimiin että joutuis niiden kanssa tekemisiin.. sitä en aio tehdä!

Löysin Paimiosta myös tälläisen koulun, jossa mahd. opiskella eläinhoitolan pitoa ja pieneläinhoitajaksi.
Onko kellään kokemusta kyseisestä paikasta? :roll:

Klara

Pieneläinhoitaja kuullostaisi kivalta ammatilta mulle kun oon niin eläinrakas, mutta oon allerginen, joten ei. Allergiani on niin lievä, että allergiani ilmenemisen jälkeen asuin vuosikaudet (eli niin kauan ennen kuin muutin yksin asumaan) 2 kissan kanssa, jotka olivat olleet meillä jo ennen allergiani ilmenemistä. Allergiani testattiin vuonna 2000 ja eka kissa tuli meille vuonna 1990, vuosia elin ilman mitään oireita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat