MITEN SAITTE TÖITÄ? - Työ ja opiskelu

celia

Mene kysymään suoraan paikan päältä. Tai riippuu tietysti paikasta. Itse olen soittanut/mennyt käymään. Kyseessä nyt terveydenhuollon tehtävät.

Sivut

Kommentit (56)

miss_x

Eli millä konstilla olette päässet hommiin? Tuntuu että olen lähettänyt hakemuksen miljoonaan eri paikkaan, eikä hakemuksessa pitäisi olla vikaa kun on asiantuntijan tarkistama.. Koulutustakin on jos jonkinlaista... Työkkärin sivujen kautta olen katsellut ja isoimpiin firmoihin laittanut hakemuksen netissä, mutta edes yhteenkään haastatteluun ei kutsuta :cry: . Tässä kaupungissa tosin muutenkin huono työtilanne...
Etsin melkein mitä työtä vaan, kunhan olisi suht mukavaa ja kohtuuhyvä palkka.

maaruli

No yks mikä ainakin tuntuu auttavan suuresti on henk.koht. paikan päällä käyminen. Mä pääsin epätodennäköiseltä tuntuvaan kauppaan töihin niin että vein itse hakemukseni suoraan kauppiaan käteen ja sitten aina välillä kaupassa käydessäni tiedustelin tilannetta ja siten ilmaisin kiinnostustani. :) Mistään mihin vain lähetin hakemuksen postitse tai sähköpostilla ei ole kuulunut mitään.

blaah:)

Kannattaa kirjautua melkein kaikkiin palveluihin verkossa mitä vain löytyy mm. Manpower, Eilakaisla yms.

Kyllä minulla on ihan vaan mailailemallakin työpaikat löytynyt.

Peikko

Mä oon lähetellyt sähköpostia työyksiköihin ja tiedustellut työtilannetta. Töitä oon etsinyt mol.fi sivuilta ja melkein joka hakemuksesta on tullut kutsu haastatteluun :D Olen etsinyt pelkästään oman alani töitä ja niitähän riittää.

Lucky Lady

Näin työkkärin sivulla ilmoituksen, lähetin hakemuksen, sain kutsun haastatteluun, ja haastiksen kautta töihin. Eka kerta tällä tavoi, kylläkin.

Aiemmin olen oma-aloitteisesti ottanut firmoihin yhteyttä ja päässyt sitä kautta haastatteluihin.

*Sandy*

Kun pari kesää sitten pääsin kauppan kassalle töihin, minulle sanottiin että vahvuuksiani oli iloinen luonne ja se, että kävin henkilökohtaisesti paikalla esittäytymässä. Pomoni myös sanoi, että se oli suurta plussaa, että katsoin suoraan silmiin ja olin kohtelias ja asiallinen. Eikä 'haastattelun' jälkeen mennyt kuin muutama kuukausi, ja kesätyöt oli plakkarissa :)

Näin hoitoalalla hain kesätöitä paikasta missä olin ollut harjoittelussa, joten sinne vain lähetin paperit, kun ihmiset jo tiesivät kuka ja millainen olen :) Nyt siis toista kesää olen menossa kyseiseen paikkaan.

vihollinen

Nyt tulevaksi kesäksi töitä sain siten, että menin vaan tossa kk sitten kysymään kyseisen paikan toimistosta, että olisko töitä tarjolla, ja sitten luvattiin työsopimus nyt aluksi elokuuhun asti, siitä jatketaan jos vielä kiinnostaa.

Susette

Hakemuksia on tullut läheteltyä varmaan kymmenittäin, mutta eipä juuri mitään muutamaa paikkaa lukuunottamatta ole kuulunut. Kieltämättä iskee epätoivo, kun työnhakuun käyttää paljon aikaa ja vaivaa, mutta tuloksetta! Yliopisto-opiskelija ei nykypäivänä saa odottaa pääsevänsä kesäksi edes siivoamaan.

taki

Pidä mieli avoimena Eka kerralla kun pääsin kesätöihin(ravintolaan), menin paikanpäälle ja kyselin onko mitään duunia. Pääsin hoitamaan puutarhaa ja tekemään atk-juttuja, eli ei ihan sitä hommaa mitä olin hakenut(tarjoilu).

Ole nopea Tokana työkesänä, soitin työnantajalle samana päivänä, kun sen ilmoitus ilmeisty mol.fi- osoitteeseen.

Älä hae mahdottomia Siivoojia, kaupankassoja ja puhelinmyyjiä tarvitaan aina. Näihin siis olen ilman koulutusta päässyt heti.

Ole ahkera Viime kesänä hain 20een paikkaan, joista kolmeen olisin päässyt.

Zuzannah

lähettelin netissä hakemuksia vähän joka paikkaan ja pari viikkoo sitten rupesin soittelemaan perään. yhdestä yrityksestä luvattiin työhaastattelu jossa olin tänään, ja ens viikolla sitten työnjohtaja haastattelee samaan yritykseen :shock: siis ensin työhönottaja haastattelee ja sit työnjohtaja! no, kai se hyvää tarkottaa, että pääsee näinkin pitkälle. toivottavasti saan sen työpaikan!

viime kesänä lähetin hakemuksen vaan yhteen paikkaan ja pyysin kaverin äitiä suosittelemaan kyseisieen paikkaan, ja sain työpaikan. suhteilla siis mennään :oops:

Jeii

Mulle soitettiin, että tuutko töihin. S-marketissa ollu yläasteen alusta asti auttelemassa sillontällön. 24. 4 alkaa ja elokuun loppuun asti olis, pisemmästä jouduin kieltäytymään.

Tällä hetkellä olen toisessa paikassa, sinne laitoin netistä hakemuksen ja soittivat samana päivänä työhaastattelu aikaa sopiakseen.

miss_x

Keitä ootte käyttänyt suosittelijoina? Siitä on sen verran kauan kun oon ollut edellisessä työpaikassa, et en sinne kehtaisi soitella, tuskin edes muistavat mua enää :oops:
Eli onko joku käyttänyt muuta kuin entistä työnantajaa?

sopuli

Jee! Mä sain ainaki kuukauden pestin kesäks sairaalalle ja luultavasti aika pitenee. Kivaa :) Koko lomaa en kyllä kuitenkaa halua olla töissä, muuten ei jaksa talvea.

Teen varmaan kesä ja elokuut keikkaa ja heinäkuun oon töissä ihan kokonaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat