Mihin haet kesätöihin? - Työ ja opiskelu

Susette

Olisi mielenkiintoista kuulla, mihin aiotte hakea tai olette menossa kesätöihin? Myös erilaisista hakutavoista, työpaikoista, hakemuksista ja haastatteluista voisi kertoilla. Jos opiskelette jotain tiettyä alaa, aiotteko hakea alan töihin?

Sivut

Kommentit (140)

sopuli

Alan töihin varmaan meen, ehkä tekemään keikkaa, niin saa itse päättää aika pitkälle työajoistaan :) Tai... teen iltoja nykyisessä työpaikassani kahvilassa ja olen muutamaan muuhunkin paikkaan hakenut, lähinnä kassalle eri paikkoihin. Hakemuksia lähetellyt ties minne :) Paikan päältäkin voi olla hyvä käydä kysymässä, ainakin pienempiin paikkoihin.

Miffy

Mä jsut mietin, että pitäiskö jo alka miettiä jotain oman alan töitä (opiskelen toista vuotta yliopistossa nyt), mutta tulin siihen tulokseen, että teen kesällä sitä samaa mitä nyt opiskelujen ohessa (olne kauapssa ttöissä). Näin ollen voin pitää paljon myös lomaa, matkustella jne, koska saan päättää työvuorot itse.

sopuli
Miffy
Näin ollen voin pitää paljon myös lomaa, matkustella jne, koska saan päättää työvuorot itse.

keikkalaisena on NIIN kivaa, et voi oikeasti päättää työvuorot ihan itse :) Ainakin meille ne tulee välillä aika yllättäen, mutta silti. Jos ei huvita, niin ei mene töihin :) Mäkin varmaan jo alan töitä saisin ja saisihan siitä tosiaan rahaa, mutta täytyy vielä miettiä... Kesällä pitää kuitenkin lomaillakin ja kerätä voimia talveksi! :)

Miffy

Joo nimenomaan :) Ja jos menee johonkin alan työhön, on luultavasti sitten siihen sidottu aika tehokkaasti.

Heh, joo, opiskelijana keikkalaisena on kivaa :D Mä en melkein koskaan ota niitä yllättäviä vuoroja, koska usein oon sit kun ne tulee niin jo suunnitellu mitä teen sen päivän :) Nohh, joskus meen kun niil on kova hätä saada joku töihin, ja sitten voikin saada pienen ekstran palkkaan :D

*Sandy*

Mä haen oman alan töihin, eli sairaanhoitajan hommia (tai en siis vielä tee sairaanhoitajien sijaisuuksia, vaan perushoitajien). Haen samalle osastolle kuin missä viime kesänäkin olin, viihdyin siellä niin hyvin. Nyt vaan ottaa jo päähän, kun tiedän että joudun olemaan juhannuksen töissä, kun viime vuonna sain juhannuspäivän vapaaksi :x Ja tämä kaikki siis jos ylipäänsä pääsen töihin :D

Susette

Mä olen aloittanut soittelemalla useisiin eri paikkoihin. Otin puhelinluettelon keltaiset sivut esille ja selailin sieltä sekä olen seurannut työvoimatoimiston sivuja. Ajattelin yrittää joihinkin paikallislehtiin ja myös siivousfirmoihin ajattelin hakea. Eilen täytin netissä hakemuksen, jossa haettiin keittiöapulaista, ja heti aamulla soitettiin ja pyydettiin työhaastatteluun! En ole turhan nirso töiden suhteen, hienoa olisi, jos ylipäätään jotain töitä sattuisi saamaan..ilman suhteita kun se ei ole niin helppoa.

Oman alan töitä en varmaankaan tule saamaan, sillä opiskelen vasta ekaa vuotta yliopistossa. Ja ajattelin hakea uusiin paikkoihin, en siis niihin, joissa olen edellisinä kesinä ollut. Vaihtelu virkistäisi :)

sopuli

Mä en suostunut viime jussina töihin, vaikka niillä kuulema kova hätä olikin :shock: Minä itsekäs olio... ;) Hmm, saisi kunnon töistä parempaa liksaa, mutta kun sitten on niin sidottu siihen työntekoon. Pääsisikin johonkin kahdeksi tunniksi yhtenä päivänä viikossa ja saisi himputisti rahaa, eikä tarvis koko ensi talvena tienata opiskelurahoja. Lottovoitto :lol: No ei vaan, työntekohan opettaa meitä vastuullisiksi :)

Kuinka pitkällä varotusajalla teille yleensä tulee keikkahommia? Kai se vähän riippuu paikasta, mutta meille soitetaan yleensä samana päivänä tai edellisenä. Tosi harvoin muutamaa päivää aiemmin, kurjaa...

Ritu
sopuli
Pääsisikin johonkin kahdeksi tunniksi yhtenä päivänä viikossa ja saisi himputisti rahaa, eikä tarvis koko ensi talvena tienata opiskelurahoja. Lottovoitto :lol: No ei vaan, työntekohan opettaa meitä vastuullisiksi :)

Mä kerran tienasin 3 päivässä päälle 300€. Se oli ihan jees.. Olin asfaltointityömaalla liikenteenohjaajana. Onhan se tylsää aamusta iltaan seisoa tien vieressä, mut kyllä sillä palkalla jo seisookin. Ja yhden kesän ku tekis noita hommia ni siinä sais ihan vapaasti pyöritellä peukaloitaan talven. Niinku kaikki ne äijät tekeekin jotka noita hommia paiskoo. Ei nyt ehkä ihan liikenteenohjaajat, mut muut.. :lol:

Elma

1. Hakekaa ulkomaille: monesti parempi palkka, kielitaitoa, elämänkokemusta.

2. Hakekaa oman alan töihin! Se kannattaa! Itse aloitin oman alan työt aivan liian myöhään.

Miffy

Mä oon miettinyt tuota ulkomaille hakemista. Mutta siinäkin tulee sitten niitä ongelmia: pitää hankkia kämppä, ja kuitenkin maksaa kotimaassa olevasta, ei näe kavereita Suomessa (ja mulla just kesällä on aikaa kunnolla hengata vanhojen kavereiden kanssa, koska asun nykyään valtaosan kanssa eri kaupungissa) jne. Mutta jossain vaiheessa kyllä lähden, vaikka tulppaanifarmille Hollantiin! :)

molla

Itse ajattelin kysäistä jos pääsisin kesätöihin maalausfirmaan,jossa olen nyt työharjottelussa.
Ainut huono puoli on se,että firma on opiskeluapaikkakunnallani,eli julkisten kanssa töihin kulkeminen tulee olemaan melko hankalaa,jos kotona ajattelin asua vielä tämä kesän.

Mietin myös vaihtoehtoa kysellä alani töitä jostain kotikaupungistani,mutta saapi sitten nähdä kun tuo harjoittelu loppuu.

Lizzie

Mun alalta ei kesätöitä löydy, joten olenkin siivonnut ym sairaaloissa jo monta kesää, viime kesä ihan keikkaluontoisesti.
Nyt pitäisi päättää, että joko teen kunnoon opintosuunnitelman ja opiskelen kesän (ja joudutan valmistumista, ei huono idea) tai sitten olen töissä koko kesän. Tässä kaupungissa on vaan puolet asukasluvusta opiskelijoita, että ei kovin hyvät tsäänssit ole saada mitään, jos ei ole suhteita tai aiempaa kokemusta.

Houkuttaisi melkein sen opiskelu kesällä, koska silloin voisi matkat ym suunnitella ihan omaan tahtiin, toisaalta raha olis kiva juttu ja opintolainat käyttäisin ehkis mieluummin jo häärahastoon kuin normaaliin elämään..
Mutta katsotaan nyt, kohta pitää päättää..

Jzzu

Vähän on ollut jo puhetta että pääsisin kesäksi töihin paikkaan jossa olen nyt harjoittelussa.
"Oman alan" töihin. :wink:
Toiveikas olen vaikkakin epäileväinen etten vain tulisi suurten odotusten kanssa pettymään.
Männessä näkköö! :D

Miffy

Kyllä se tosiaan kuluttaa. Ja tämä on ihan vrama tieto.

Mutta jos teet kesällä opintoja työn ohessa, niin voit nostaa asumislisää. Jos siis teet sen määärn kuussa kuin op.tukeakin varten vaaditaan. Asumislisässä ei ole rajattuja kuukausia.

Jeii

Pystyisin jatkamaan samassa paikassa missä nyt olen, puhelinmarkkinointia. Huom. EI lehtimyyntiä. Myös S-marketista, jossa olen usein ollut töissä on vähän kesätöitä lupailtu.

Hain myös UPM:lle siivoojaksi tai postitukseen, mutta juuripa kuulin, että seuraavana kesänä ei enää lomittajia siivoukseen oteta PERHANAN SÄÄSTÖSYYT! Myönnän, että sinne olisin suhteilla päässyt.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat