Töihin ulkomaille - Työ ja opiskelu

Shandy
Vanilja
Mihinkään hotellin siivoojaks en haluis, olis kiva löytää jotain tasokkaampaa hommaa :roll:

Niinpä. :? Mut noita siivoushommia on kyl helpompi saada kun jotain oman alan hommia.. Mut en kyl silti halua mihkään siivoileen tai lapsia hoiteleen.

Onks teil Vanilja koulun kautta mahdollisuutta päästä työharjotteluun ulkomaille? Kun meillä ainakin on jotain yrityksiä, mihin koululla on yhteyksiä ja sinne on sit helpompi päästä.. Ja sitten Jobstepin kautta pitäs kans kuulemma löytyä ulkomailta ainakin työharjoittelupaikkoja. Ite kyl haluan semmosiin hommiin mistä saa palkkaakin, koska ei oo mitään mahiksia nyt säästää niin paljon rahaa et pärjäisin jossain ilman palkkaa, vaikka saiskin jonkun asunnon "ilmaseks". :?

Sivut

Kommentit (24)

Shandy
~Dragon
Ensimmäiseksi haluan sanoa, että kannattaa EHDOTTOMASTI lähteä, jos vaan on tilaisuus.

Niin määkin aattelin. :D Pitäis vaan kohta jos sitä paikkaa katella, koska lähen maaliskuussa Shanghaihin vaihtoon niin olis hyvä jos olis kesän suunnitelmat selvillä jo ennen sitä.. Kaveri sano et mää oon seonnut, kun aion hakee sit ens syksyks tai viimestään 08 kevääks muualle vaihtoon ;) Mutta ei mua täällä suomessakaan nyt mikään pidättele niin mikä ettei.

Kiitti Maru tosta linkistä, mää taidankin heti sitä alkaa lueskeleen :D

Maruchka

Hömm... Mikähän se nettisivusto on, mihin työkkärin kautta jotenkin tulee avoimia työpaikkoja ulkomailla. www.europass.fi tai jotain.
Tosiaan siis työkkärin kautta kannattaa kysellä myös. Ainakin Lahessa on tosi laaja valikoima erilaisia työpaikkoja eri puolilla maailmaa ja nehän on luultavasti ihan valtakunnallisia :) Tosi hyvä ja monipuolinen järjestelmä kyllä!
Ja sit tietty koulujen, ja ihan suoraan yritysten kautta.
Suomalaisilla on kuulema kovasti kysyntää ulkomailla, varsinki Irlannissa :D

~Dragon

Ensimmäiseksi haluan sanoa, että kannattaa EHDOTTOMASTI lähteä, jos vaan on tilaisuus. Itse olin työharjoittelussa Ateenassa viime kevään ja oli upeaa ! Paljon uusia kokemuksia, avarsi maailman katsomusta, auttoi itsenäistymään ja siirtymään elämässä eteenpäin, paljon uusia ystäviä eri puolilta maailmaa jne jne. Ja lisäksi tietenkin upea suurkaupunki asuinympäristönä !

Itse "sain" paikan lähettelemällä emaileja yrityksille, joista olin kiinnostunut. Todella monta mailia sai lähettää, mutta lopulta tärppäsi. Työkokemuksena työskentely Ateenassa oli todella erilainen mihin Suomessa on tottunut, mutta erittäin antoisa!

Suosittelen ulkomaille lähtöä, itsekkin haluaisin taas jonnekin ;)

Shandy

Mää oon täs nyt vähän aatellut et voisin hakee kesäks töitä jostain ulkomailta, vaikka jostain keski-euroopasta tms. Tai no oikeestaan ei sillä paikalla nyt ees oo niin kauheesti väliä.

Aattelin meiän kv-koordinaattorilta kysellä et oisko koululla jotain suhteita jonnekin, mistä vois sitten sitä työpaikkaa kysellä.. Mut olis se kiva jos olis jo ite jotain miettinyt. :)

Onks kukaan teistä ollut töissä ulkomailla muutamaa kuukautta, ja mitä kautta ootte ne paikat oikein hankkinut? Jotain au pair-juttua mietin eka, mut ehkä semmoset hommat ei kuitenkaan oo ihan mun juttu.. Ja parasta olis jos se olis liiketalouteen liittyvä se työ, niin voisin saada siitä opintopisteitäkin.

Mut siis mitä kautta mun nyt pitäs lähtee selvittään ja kyseleen tätä asiaa? Auttakaa :)

Vanilja
Shandy

Aika jännää että tarttee ettiä paikka itse :shock:

Koulu kuitenki aktiivisesti ilmottaa avoimista työpaikoista. Monet saa myös ihan kunnon palkkaa siitä työstä, eli sillon on oikeestaan turha enää puhua "harjottelusta". Ja ihanne on, että vaihdon ja harjottelun tekee samassa maassa, joten jo vaihdon aikana on hyvä etsiskellä työpaikkaa ja saada kontakteja.

Vanilja

Mä olen kans miettiny tuota ulkomaille menoo kesäks kun uus kesätyöpaikka pitäis jokatapauksessa hakee.Mun kaveri oli ollu puoli vuotta Kyproksella tarjoilijana, ja se sano että kesäsin sieltä ainaski löytää töitä! Varmaan myös muista turistekohteista.

Mihinkään hotellin siivoojaks en haluis, olis kiva löytää jotain tasokkaampaa hommaa :roll:

glossa

ittellä on suunnitelmissa lähteä ensi kesäksi töihin saksankieliseen maahan, Sveitsiin, Saksaan tai Itävaltaan. Mieluiten lähtisin Sveitsiin, koska se on jo tuttu maana, vietin siellä viime vuoden au pairina. Tällä kertaa haluaisin kuitenkin hotelli/ravintola jne työhön, jossa maksettaisiin paremmin.

Shandy
Vanilja
Meillä kuuluu opintoihin pakollinen puolenvuoden työharjottelu (kolmantena vuonna vasta) mutta paikka täytyy ettiä ite. Aattelin että kesällä olis hyvä alkaa luomaan suhteita \:D/

Aika jännää että tarttee ettiä paikka itse :shock: Tai no, meillä on se tyhmä työharjottelu mistä mainitsin (2pv töissä ja 3ov koulussa viikossa), niin kyl sekin paikka pitää periaattees ite ettiä mutta jos ei meinaa löytyä niin koululla on suhteita..

Mut sehän olis kätevää jos saisit kesätöitä jostain hyvästä paikasta ja pääsisit harjotteluun sinne :) Mää aattelin kans et jos sais kesätöitä jostain kivasta paikasta niin vois hakee sinne vielä työharjotteluun myöhemmin.. En osaa päättää meinaan et hakisinko ens vuodeks johki kouluun vaihtoon vai ihan töihin..

miu

osaisiko kukaan täällä auttaa, kun tarkoitus olisi hakea suomi-amerikka yhdistysten liiton kautta wisconsin dellsin huvipuistoon ensi kesäksi töihin. hakulomakkeen piti tulla tänään heidän sivuilleen, mutta kun nyt yrittää mennä sinne, "haettua sivua ei löydy" :(.

--

muoks. hämäsin teitä. kyl se nyt toimii :D.

Vanilja
Shandy

Onks teil Vanilja koulun kautta mahdollisuutta päästä työharjotteluun ulkomaille?

Meillä kuuluu opintoihin pakollinen puolenvuoden työharjottelu (kolmantena vuonna vasta) mutta paikka täytyy ettiä ite. Aattelin että kesällä olis hyvä alkaa luomaan suhteita \:D/

Laurau

Tähän ei ookaan vähään aikaan tullut uusia postauksia..

Meillä siis miehen kanssa edessä muutto Hollantiin, Rotterdamiin tammikuussa. Saatiin sieltä töitä..ja aivan mahtava fiilis, tätä on odotettu jo vähän liiankin kauan.
Ainakin vuosi tullaan siellä asumaan ja joko etsitään muita töitä jatkoon tai sitten lähdetään Australiaan vuodeksi tekemään töitä...
Joka tapauksessa, pois Suomesta, oon niiiiin onnellinen! (:

Onko muita joilla lähiaikoina muutto ulkomaille edessä? Ois kiva vaihtaa fiiliksiä! :)

Piperr

^No minä jo asustelen ulkomailla.. Kuukausi takaperin saavuttii kahden kaverin kanssa tänne Espanjaan :)
Tällä hetkellä meidän täällä olo näyttää tosi epävakaalta.. voi olla että lennetään takas äitin lihapatojen äärelle jo marraskuun alussa. Meidän duunit täällä on vähän kusahtaneet alleen, kun molemmat työpaikat mitkä ollaan jo testattu, on osottautunu vähän huijaukseks. Meillä siis nyt edessä taas uudestaan työnhaku.. Täällä on niin mahtava olla, et ei me ihan äkkiä kyllä luovuteta kuitenkaan!
Laurau, teidän suunnitelmat kuulostaa ihan älyttömän kivoilta! Onnea työpaikkojen saannista ja muutenkin onnea matkaan :)

Laurau

Ainiin, puhuitkin ulkomaille-threadissa tosta :)
Mutta kaikesta huolimatta kivaa on kuitenkin ollut? Se on hyvä. Ja iso repullinen kokemuksia mukana, kun takas suomeen palaatte..ja veikkaanpa, et sellai reissukärpänen teitä on purassu, että kun suomeen vihdoin palaatte niin alatte jo heti haaveilee uudesta reissusta. ;)

Meillä tuli korjausta tilanteeseen sen verran, että meidän lähtöajankohta saattaa muuttua vasta kesäkuulle, mutta mikään ei ole vielä varmaa. Odotetaan vastausta Rotterdamista, että miten on, aletaanko jo pakkailee ja irtisanoo kämppää, vai odotetaanko kevääseen..lähdön viivästyminen ei tässä tilanteessa kuitenkaan niin hirveästi haittaisi, koska reilun parin kk:n päästä on edessä 3,5vkon reissu jenkkeihin (:

nele

Piperr.

Pääsitte perille :). Toivottavasti kaikki järjestyy ja löydätte kivat työpaikat!

Itse olen nyt kesän ja alkusyksyn kerinnyt olla Suomessa. Matkakuumetta oli jo kesällä, mutta pystyin hillitsemään. Nyt puhaltaa taas uudet tuulet ja odotan innolla uusia reissuja. Ajattelin ruveta miettimään asiaa tarkemmin tänään illalla, jipii!

Piperr

^Juu, perille päästiin kyllä :) Kiitoksia! Itekin toivon kovasti, että jotain töitä nyt löydettäisiin.. Niin paljon tää paikka tuntuu jo toiselta kodilta, ettei ihan vielä haluais täältä pois lähteä.

Laurau, todellakin kivaa on ollut! Ihan uskomattomiin ihmisiin ollaan tutustuttu, ihania paikkoja nähty ja muutenkin kaikkea mahtavaa koettu. Ei meidän tarvitse edes ehtiä palata Suomeen, kun nyt jo haaveillaan seuraavista reissuista ;) Mä suunnittelen nyt jo paluutani tänne.. Millään en malttais ens syksynä lähteä opiskelemaan, kun haluaisin saman tien lähteä tänne vaihtoon! Harmi, että joudun ainakin vuoden istua Suomessa koulun penkillä ennen ku se onnistuu :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat