Kauppatieteet - Työ ja opiskelu

MiuMiu

Kysyisin vaan jos joku tietää et millasta on opiskella kauppatieteitä yliopistossa?
Mä oon siis lukion tokalla oleva tyttö ja haluaisin tietää... Mitä asioita siellä opiskellaan ym? Opetellaanko siellä miten esim. kokousia pidetään ja ihmisille tietyissä tilanteissä puhutaan ja sellasia, itse kauppatieteiden opiskelun lisäksi?

Kommentit (4)

Tikru

Mä opiskelen kauppatieteitä neljättä vuotta yliopistolla ja olen pitänyt siitä oikein paljon! Suosittelen alaa ahkeralle, sosiaaliselle ja hieman rohkeallekin ihmiselle. Meidän yliopistolla opiskellaan perusteet kaikista aiheista (laskentatoimi, markkinointi, johtaminen ym.) ja muuten saa opiskella omien mieltymysten mukaan. Sen lisäks voi hakea opiskelemaan (ilmaiseksi) vaikka muihin yliopistoihin JOO-opintoja, jos ne tukee omaa pääainetta. Voit tutustua vielä opinto-oppaisiin tarkemmin netin välityksellä.

Pääaineen valinnassa kannattaa olla huolellinen, eli turha kuunnella näitä laitosten ihmisten jaaritteluja "Kansantaloustieteilijän aloituspalkat ovat kovimmat" :lol: vaan lukea sitä, mikä kiinnostaa kaikkein eniten. Sitä ei muuten jaksa opiskella kolmea-viittä vuotta puhumattakaan gradun kirjoittamisesta itselle tylsästä aiheesta. Kokouksien pitämiset ym. bisnes-elämään liittyvät ilmiöt käydään äidinkielen ja muiden kielten kursseilla läpi. Työelämään valmistavaa opetusta käyttäytymisestä, etiketeistä ja esim. sosiaalisista suhteista saat irti eniten vuosijuhlista, ainejärjetöjen bileistä, harrastustoiminnasta, presentaatioiden pitämisestä ja muista oheisaktiviteeteista. Opiskeluaikaista työkokemusta ei pidä myös väheksyä...

Jos jäi vielä jotain asioita mietityttämään, niin kysy lisää! Ja ei muuta kuin pääsykoekirjoihin tutustumaan ja muistisääntöjä pänttäämäään! :)

MiuMiu

Kiitos kun vastasit :) Mä oon ahkera aika sosiaalinen ja hieman rohkee, no se riippuu et missä tilanteessa.. mut mut... kuitenkin mietin niitä kokousten pitämisiä ym... et eihän kukaan ilman koulutusta niitä kovin hyvin osaa pitää...? :shock:

Jeii

Hmm. Itse en kauppatieteitä opiskele, ja tuskin tulen opiskelemaankaan. Mutta pakko on kommentoida MiuMiun ihmettelyä kokousten pitämisestä.

Mielestäni kykenen siihen itse oikein hyvinkin. Vaatii vaan rohkeutta ja jonkin sortin organisointikykyä. Taitoja tarttuu muualtakin kuin koulun penkiltä. Itse olen ollu sekä yläasteella että lukiossa oppilaskunnan hallituksen PJ, joten kokouksia, onnistuneitakin :wink: , on tullut pidettyä. Lisäksi partiosta on näitä taitoja tarttunut.

sakura

Se, että opiskelee kauppatieteitä, ei automaattisesti tarkoita sitä, että pitää työkseen kokouksia. Kauppatieteitä opiskelemalla keskitytään ihan muihin juttuihin, toki puhetaidon yms. kurssejakin voi opiskeluaikana käydä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat