Tarjoilijaksi - Työ ja opiskelu

leeah

Olen kovasti miettinyt, mitä alkaisin lukion jälkeen tehdä. Käynyt mielessä eri ammatteja ja tarjoilijan työ on alkanut kiinnostaa.

Minkälaista työ on, saako helposti ja millainen palkka?

Voiko Oulussa opiskella tarjoilijaksi?

Minkälaista opiskelu on? Vaaditaanko opiskelemaan aikovalta tiettyjä taitoja, luonteenpiirteitä ym.

Kertokaa ihan kaikkea, kokemuksia ym.

Olisin tosi kiitollinen :wink:

Kommentit (4)

Tweety

Itse teen tarjoilijan hommia ihan eri alan opintojen ohella, joten mitään koulutusta minulla ei ole. Tykkään työstäni joskus enemmän joskus vähemmän... Työn miellyttävyys riippuu tietysti hirveästi työnkuvasta ja -paikasta. Itselleni kuuluu hirmuisesti muita hommia tarjoilijan työn ohella, joten työpäivät ovat todella kiireisiä. Sosiaalisuus on ehdoton edellytys työlle ja hermojen on pysyttävä kurissa tilanteessa kuin tilanteessa! Työvuorot ovat epäsäännöllisiä ja vaikka olenkin aina ollut yöeläjä, rasittavat yövuorot aivan suunnattomasti ja henkisesti ja fyysisesti on kovilla! Aamuvuorot harmittavat, kun täytyy herätä aikaisin ja iltavuoroihin mennessä tuntuu kuin päivä valuisi hukkaan :D Itse en varmasti tule tätä duunia lopun ikääni tekemään, parissa vuodessa on huomannut nopeasti ettei ole mun juttuni, mutta löytyy ammatista hyvätkin puolensa.

MiuMiu*

En tiedä, että voikohan tarjoilijaksi opiskella muutenkin, kuin hotelli-ja ravintola-alalta ( pelkäksi tarjoilijaksi opiskelusta en siis tiedä) mutta itse kävin aikoinaan sitä vähän aikaa.
Siihenhän kuuluu myös muita yleisiä keittiöhommia tarjoilun ohella. Itse en ole työskennellyt tarjoilijana, mutta ystävän mukaan se on melkosen raskasta hommaa ja palkassakaan ei kehumista ole ja hyvä asiakaspalvelutaito on tietysti oltava. En tiedä kuinka yleistä on, että tarjoilijaksi otetaan usein jonkin välitysfirman kautta, ( vai mitä ne olikaan nämä extratyöntekijät?) Mutta ystäväni ei ole ainakaan toistaiseksi muuten töitä löytänyt, tuossakin kun on sitten ne omat huonot puolensa...

Tania

yhdyn edellisen kommenttiin osittain, nykypäivänä tarjoiliat/kokit/muut ravintolatyön tekiät ovat osa aikaisia eli vietämme kuukaudesta viikon työttömänä jonka aikana palaa lomapäivät ja lomarahat, on tietysti pokkeuksia tai niitä onnekkaita jotka saavat pitempi aikasia töitä mutta mieti kaks kertaa lähdetkö kyseiselle alalle, olen itse tehnyt exstraaja hommia ravintolassa ennenkuin valmistuin suurtalouskokiksi ja nyt ammtain osaajana teen exstraajan hommia kokkina.

Tru_Angel

Ite olen tarjoilijaksi valmistuva ja töitä riittää. Jos jalat kestää niin mikä ettei. Seisomatyötähän se on. Itse rakastan ammattia, vaikkakin baarin tiskin taakse menen töihin.
Jos tulet toimeen ihmisten kanssa niin anna vaan palaa!!
:D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat