puhelinmyyjäksi, kannattaako?? - Työ ja opiskelu

KRedit-
Jzzu
[quote author="Miffy"]
Miun käsittääkseni sen voi tehdä ihan netissäkin.
Täällä tietoa tuosta kiellosta:http://www.vaestorekisterikeskus.fi/vrk/home.nsf/pages/BC69158F5E778854C... Tietojen luovutuksen kieltäminen

Ei oikein tehoa kaikkiin kamppanjoihin tuota kautta.
Tiedot on jo mahdollisesti useissa aineistoissa ja uutta saadessa se ajetaan vasta suoramarkkinointiekieltorekisterin kautta. Aineistot harvemmin otetaan suoraan väestörekisteristä!
Muistakaa myös että tuon robinsonin tekeminen ei estä kaikkia markkinointi puheluita. ainoastaan suomensuoramarkkinointiliittoon kuuluvilta yrityksiltä. Ja voi olla että paikat (lehdet, operaattorit.. jne) joiden asikassuhteessa olet tai ole ollut ottavat sinuun yhteyttä markkinoiden. tätä ei kielto estä.

Sivut

Kommentit (123)

Jeii

Riippuen ihan paikasta! Itse juuri aloittanut homman, jossa tuntipalkkana n. 7 e ja siihin lisäksi bonukset, joiden määrä riippuu kampanjasta. (Mainittakoon poikaystäväni keränneen joulukuussa näitä bonuksia 1000 e)

Lehtiä ei myydä kyseisessä firmassa ollenkaan. Ja juttuja mitä olen kaupannut, olen saanut vuoron (5 h, lauantaisin 6 h) aikana parhaimmillaan 20 menemään. Jotkut huimasti enemmän!

KRedit-

Minä oon töissä puhelinmyyntifirmassa.. tai tehdään täällä muutakin kun myyntiä. erillaisia asiakaspalvelu tehtäviä jne...

Lehtien myynti on monesti sidottu ainoastaan provikkaan. Varmistakaa hyvät ihmiset ennenkuin sopparia allekirjoitatte onko pohjalla perus tuntipalkka, vaiko ainoastaa provikat. Ite olen tuntipalkalla ja saan siihen päälle aktiivisuuden mukaan vielä tuntuvat provikat.

Ei tää työ mitää huonoa ole.. kampanjasta riippuen. Asikkaat ovat joskus todella ärsyttäviä ja ILKEITÄ. mutta onneks jos oikein pahaa haukkimista tulee siihen pystytään puuttumaan, tarvittaessa viralllisempia teitäkin pitkin. Miettikää siis mitä puhelinmyyjille haukutte puhelimessa!!!
muutaman kerran olen äkäillyt kunnolla takaisin, ja kyllä useimmissa tapauksissa asiakasta on alkanut jo hävettämään,. Naurattaa joskus kun aikuiset naiset oikein kiljuu sinne puhelimeen, ja vastaa niiden väitöksiin niin ei saa edes sananvuoroa kun tulee jo luuria. tekee mieli soittaa aina uudestaan "Tää juttu nyt jäi kesken että kuuntele sää akka tälläkertaa"

xaz

Mie olen ollu kahtena kesänä myymässä lehtiä. Ja kahdelle eri firmalle. Ensin olin pari viikkoa viime kesänä eräässä toimistossa, joka tituleerasi itseään "Suomen parhaaksi", aika hiljasta! Niitten toiminta oli tosi heikkoa.. meidät mm. jätettiin keskenään myymään sinne parin päivän jälkeen, ku ensin vähä ohjattiin ja seurattiin miten se toiminta oikein lähtee käyntiin. No heikostihan se meni, tosi monet jätti hommat kesken, ja lähti paremman duunin perään. Itse tein sen parin viikon jälkeen samoin. Kaiken päälle jouduin soittelemaan yli kuukauden palkkani perään. Siellä oli systeemi, että eri lehdistä ja lehtien pituuksista sai eri euromäärän.

Pääsin sitte kotipaikkakuntani toimistoon (tuo ensimmäinen oli naapurikaupungissa, jouduin asumaan siskoni nurkissa), eri firmalle. Siellä oli aivan erilaista, oikein autuasta verrattuna siihen ensimmäiseen paikkaan. Täällä meille tuli oikeat puhelimet, ku olin ollu pari päivää töissä, ei tarvinnu enää kännyköistä soittaa. Ja parasta näissä puhelimissa oli se, että niitten puheluita ei voitu yhdistää niille henkilöille joilla oli suoramarkkinointikielto. Ei tullu enää vaikeita tilanteita joissa piti kuunnella korvat punasena kiljuntaa että miksi me heille soitellaan, ei heille saa soitella, ja sitte pyydellä viis minuuttia anteeksi.

Tässä paremmassa firmassa, joka myöskin kutsui itseään "Suomen parhaaksi" (ja sitä se myös nyt on, ennätyspäivänä ennen juhannusta rikottiin kaikkien sen firman toimistojen kanssa Suomen ennätys siinä montako lehteä yhden päivän aikana voi myydä), oli sellanen systeemi, että eri lehdistä ja tilauspituuksista sai tietyn määrän pisteitä, ja ku 1000 pistettä sai rikki, sai takuupalkan, ja mitä enemmän siitä sitte pisteitä sai, sitä enemmän sai palkkaa.
Tämän vuoden puolella palkkasysteemi kuitenki muuttu, nykyään siellä on tuntipalkka. Jopa sellasista päivistä ku saa myydyksi yhtään lehteä, saa 5€ tunnilta. Ja palkka paranee mitä enemmän lehtiä myy. Esimerkiksi jos myy 15 lehteä, saa 13€ tunnilta. En muista kuitenkaan koko taulukkoa ulkoa. Valitettavasti (huonommille myyjille valitettavasti) kuvaan on astunut myös myyjien seuranta. Kahden viikon jaksoissa seurataan tuntimyyntiä. Tuntimyynnin indeksi ei saa jäädä kahdessa peräkkäisessä jaksossa alle 0,5 nimittäin siitä seuraa potkut. Itse jouduin kokemaan sen neljän viikon jälkeen. Kauaksi se ei jääny tuosta 0,5:stä, mutta.. No, se on elämää.

Ens kesänä en enää meinaa hakeutua alalle. Ensimmäisenä kesänä myin hyvin, tänä kesänä vähemmän hyvin, ens kesänä tulosta tuskin tulis, joten paras saada jotain muita töitä. Meillä oli tuolla toimistolla tosi hyvä henki, työkaverit ja pomot oli kivoja. Itse työ vain on suoraan ahterista. Sitä on monta monituista kertaa saanu kuunnella korvat raikuen ihmisten kärtyämistä. Se on tosissaan kumma miten ne ei voi tajuta ettei me v*ttuillessaan niille soiteta, työtä tuo on kuitenki siinä missä muutki työt. Ja jotku oikeasti elättää perheensä sillä työllä. Meilläki oli toimistolla monta äitiä töissä.

Kyllä tuossa hommassa tienaa, se on vissi. Mutta tosiaan se riippuu itsestä. Asiakkaat kuulee äänestä jos myyjällä ei vois vähempää ne hommat kiinnostaa. Vaikka toki on heitäki jotka ottaa lehden vaikka siihen puhelimeen vain mutisis jotain epämäärästä :wink:

k87

en minä lähtis. itteesäkkin jo ärsyttää jos ne soittelee. oispa kiva olla kuuntelemassa haukkuja ja jankuttaa samat asiat päivästä toiseen.

tinzu

Olisi tässä mahdollisuus päästä puhelinmyyjäksi lehtiä kaupittelemaan ja nyt vähän mietityttää, että kannattaako siihen sittenkään ryhtyä...??

Palkka kuitenkin menee vähä sen mukaan kuinka paljon saa myytyä...

Olisko teillä mitään kokemuksia?? Ja että kannattaako siihen lähteä?? vai etsiä suosiolla jotain parempaa....

sopuli

Pari kaveria on ollut, toinen tienasi päivässä 4e parhaimmillaan :D Ilmeisesti oli siis aika huono! Toinen sai vähän enemmän, en muista summaa. Kannattaa miettiä ja hakea lähes mitä muuta työta vaan, jos mahdollista. Ainakin paljn paskaa niskaansa puhelinmyyjät kuulema saavat. Omakohtaisia kokemuksia ei kylläkään ole.

Ladybird

En menis toiste. Oltiin yks kesä veljen kans, kestettiin sitä p*skaa viikko. Oli siellä toki niitäkin, jotka pitivät työstänsä. Sopii niille, jotka ovat puheliaita, sosiaalisia, kärsivällisiä ja jaksavat jankuttaa eivätkä ota itseensä haukkumisia yms. Mutta mulle ei selvästikään sopinut. Sain mä silti muutaman lehden kaupattua, mut palkkaa ei tullu ollenkaan. No, tulipahan kokeiltua sekin.

Miffy

Yks mun kaveri myy lehtiä puhelinmyynnissä opiskelujen ohella. Se kyllä tykkää siitä duunista, vaikka palkka onkin provikkapalkka (ja jotain bonuksia...). Ne siis myy niitä lehtiä sellasille ihmisille, joille se lehti on ennestään tuttu, ja aika hyvin tarjouksin, eikä mitään sen ikävämpää ole tullut kuulemma vastaan (mitä nyt ihmiset v*ttuilee joskus ja käyttäytyy muutenkin huonosti, mutta vainjoslkus/jotkut).

Itse en kyllä rupeaisi, ainakaan niin, että se olisi mun ainoa elinkeino...

Jzzu

Ei kannata ainakaan jos palkka pelkkä provisio.
Mieti myös sitä että millaisia reaktioita tiedät ihmisten saavan puhelinmyyjistä ja mieti haluatko päivät pitkät itse sellaisia kuunnella.
Itse kokeilin pari päivää ja se riitti, kiitos ei enää.

figaro

Jos pohjapalkka on hyvä niin ehkä sitten, mutta pelkällä provisiolla en minä lähtisi.

Kokeilin moista työtä yhden kesän ja voin sanoa, että vaikka sosiaalinen ja puhelias ihminen olenkin, en onnistunut myymään juuri mitään eikä tuttujen läpikäyminen palkkansa eteenkään mitään nannaa ollut :(

Tuo työ vaatii luonnetta. Jos olet liian kiltti, et taatusti myy mitään. Liian itsepintainenkaan ei pidä olla. Ja jos myyntityyli on "puhelinluettelolistaa läpi", suosittelen vielä vähemmän. Vähintään kolme kertaa päivässä puhelimen toisessa päässä sai kuulla: "Se on ollunna jo viis vuotta hauvassa." Siinäpä sitten osaa otat ja mielessäsi kiroilet häpeästä.

taki

Ukko oli yhden kesän ja tienas jonku 80e päivässä ja teki vielä suht lyhyttä päivää. Toisaalta mä ainakin ostaisin siltä ihan mitä vaan kun on niin mukava ääni ja on hyvä markkinoimaan.

Riippuu varmasti tosi paljon ihmisestä, että kannattaako tollaseen lähtee.

Johnny Deppkin on toiminu puhelinmyyjänä, (kuulemma toimii näyttelemisen harjotteluna).

Pumpuli

Olin 1,5 vuotta lehtimyyjänä. Tienasin n. 8e/h. Pidin kyllä työstäni, meillä vaan tuli hieman talon sisäisiä ristiriitoja, joten lopetin. Koulukin kyllä alkoi, joten olisin lopettanut työni siellä kuitenkin.

Jzzu
Pumpuli
Olin 1,5 vuotta lehtimyyjänä. Tienasin n. 8e/h. Pidin kyllä työstäni, meillä vaan tuli hieman talon sisäisiä ristiriitoja, joten lopetin. Koulukin kyllä alkoi, joten olisin lopettanut työni siellä kuitenkin.

Tuolla palkalla minäkin voisin olla vielä lehtimyyjä!
Siinä firmassa missä mie olin oli vain provisio, paska diili. :?

NightQueen
taki
Ukko oli yhden kesän ja tienas jonku 80e päivässä ja teki vielä suht lyhyttä päivää.

:shock: Hitsi, miksen minä saa noin hyvää palkkaa :P

Minä olen siis lehtimyyjä. Tuntipalkalla, 7e/tunti. Ihan mukavaa työtä minun mielestäni, ja työkaverit on hirveän mukavat! Ei ne ihmiset siellä puhelimen toisessa päässäkään ole enää nykyään niin ilkeitä ja negatiivisia kuin ennen. Joidenkin kanssa saattaa jutella pitkäänkin, vaikkeivät he mitään ostaisikaan.

Ja tosiaan tuossa työssä pitää osata olla tietynlainen; Pirteä, muttei liian tekopirteä. Ja pitää yrittää myydä, muttei tyrkyttää liikaa. V*ttuuntuuneelta myyjältähän kukaan ei osta mitään. Itse olen saanut energisyydestäni hyvää palautetta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat