Lions kesävaihto - Työ ja opiskelu

Emiliaaa

Olisko se joku 14-21 - vuotiaille, en tarkkaan muista joten joku viisaampi voi kertoa tarkemmin :D

Kommentit (12)

glossa

Eli tarkotus olisi lähteä Lionsien kautta kesävaihtoon joko Intiaan tai Uuteen-Seelantiin.. hakuprosessi täysillä käynnissä.
Onko ketään, joka olis ollut Lionsien kautta kesävaihdossa?
olis enemmän kuin mukavaa kuulla kokemuksia...

Maiskis^

Uusi-Seelanti on ainakin aivan loistavan ihana maa, mutta toisaalta siellä on silloin talvi (joka ei kyllä lähellekään SUomen talvi, mutta silti bout 0-+10 -asteinen), kun meillä on kesä. Joka tapauksessa suosittelen Uutta-Seelantia täydestä sydämestäni, go 4 it gurl!! :D

marvel

mä olin myös joskus ikuisuus sitten Lions kesävaihdossa Italiassa kolme viikkoa. Mä olin perheissä. Kaikki perheet (3 perhettä) oli ihania ja vei mua joka paikkaan. Ihana kokemus!

Leelia

Mä olin Hollannissa, yhteensä vähän reilut kolme viikkoa. Siitä puolet olin perheessä, mutta ohjelmaa Lions-nuorten kans oli järkätty joka toiselle päivälle. Perhe oli älyttömän ihana ja "välipäivinä" keksittiinkin sitten perheen kesken tekemistä. Loppu ajan olin urheilupainotteisella leirillä, jossa joka päivä oli joku erilainen liikuntajuttu, esim. käytiin polkupyörillä Saksan ja Belgian puolella, tehtiin kanoottiretkiä, käytiin "mutakävelyllä" laskuveden aikaan ymsyms. Leirillä oli about 15 maasta vähän yli 20 nuorta. Upea kokemus oli. :)

Emiliaaa

Olin viime kesänä Saksassa Lions-vaihdossa ja oli kyllä kaikenkaikkiaan upea kokemus. Olin kolme viikkoa, josta viikon perheessä ja loput kaksi viikkoa leirillä, jossa oli nuoria mm. Kroatiasta, Slovakiasta, Bulgariasta... Isäntäperhe oli aivan mahtava (hyvännäköiset veljekset :P) ja leirillä meille oli järjestetty jos jonkinlaista ohjelmaa. Oli kyllä once in a lifetime-reissu! :)

Siitä muuten kysyisin, että miten kaikilla on hoitunut nuo maksamis-järjestelyt, onko Lions Club maksanut matkan? Onks se kaikilla samanlainen järjestely vai riippuuko se paikkakunnasta? Leirillä puhuttiin muitten nuorten kanssa ja he olivat hämmästyneitä kun sanoimme toisen suomalaisen tytön kanssa lions clubin maksaneen meidän matkan, koska he olivat itse joutuneet maksamaan kaiken...

Ametisti

Hmm.. kiinnostaisi kuulla lisää kokemuksia. Tämä keskustelu näyttää olevan vaan melkoisen kuollut.

Ketään lähdössä kesävaihtoon?

Roosa

Tanskassa kesällä 2005, kolme viikkoa. Viikko perheessä, kaksi kansainvälisellä leirillä, jonne koottiin kaikki lähiseudun lionsvaihtarit. Hieno reissu oli! Ehdottomasti! Mahtavinta oli loppupeleissä se, että oli ainoa suomalainen. Suomea ei siis kertakaikkiaan ollut hyödyllistä käyttää, eli englantia tuli solkattua.

Myös suht halvoiksi ulkomaanmatkoiksi tulevat nuo Lions-reissut, kun täältä käsin maksavat liput, ja paikanpäällä oleminen ei kustanna mitään. Kunhan pitää itse kukkaronnyörit tiukalla kaiken shoppailun yms. suhteen, niin halvaksi tulee.

Oikeasti, rohkeasti matkaan vaan!

vanja

Täällä myös ollaan oltu kesävaihdossa muutama viikko Belgiassa. Suosittelen ehdottomasti, sain niin paljon uusia ystäviä ja koin ja näin paljon - kiitos loistavien isäntäperheiden!

Ite en päässyt leirille ollenkaan, kun en tajunnut sinne ensimmäiseksi hakea, ja se harmitti. Mutta muiden vaihtareiden kanssa vietettiin silti muutama päivä yhdessä, voi niitä aikoja :)

liz

Todella suosittelen tätä lions vaihtoa. Mä olin 2006 kesällä lions vaihdossa Australiassa 6 viikkoa. Ja oli kyllä ikimuistoinen kokemus. Olin neljässä eri perheessä ja näki eri paikkoja maalaiselämästä suurkaupunkiin.

Maksamisjärjestelyistä sen verran, että olisko ollu 100 e mitä sain oman paikkakunnan lions järjestöltä matkarahaa, olihan meinaan noilla lentolipuillakin aika paljon hintaa niin varmaan senkin takia. Oon kyllä kuullut että avustavat rahallisesti myös jos menee esim. Eurooppaan.
Joo eiköhän se vaihto oo tarkotettu just n.16-21 vuotiaille.

figaro_

olin viime kesänä saksas neljä ja puoli viikkoo. 2 viikkoo perheessä ja 18 päivää leirillä. :D mahtavaa, leirillä oli toinen tyttö suomesta ja joukko nuoria muilta mailta :D
todellakin kannattava ja suositeltava kokemus!
meillä lions-club maksoi lentoliput, eli reissu ei itselle maksanut periaatteessa mitään, lukuunottamatta omia menoja maassa :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat