Työvuorot on perseestä!:/ - Työ ja opiskelu

Lumikki88

Mulla on nyt sellanen tilanne että teen yhtä iltaa töitä viikossa ja se ilta on tällä hetkellä perjantai..Olen tehnyt perjantaita koko syksyn ja talven ja todellakin alkaa jo kypsyttämään.Töitä on kymmeneen asti illalla ja jos jonnekin haluaisi lähteä,on se jo liian myöhäistä..Lisäksi tilannetta pahentaa todella se, että poikaystävä opiskelee toisella paikkakunnalla ja nähdään vain viikonloppuisin.Jos haluan matkustaa hänen luokseen,joudun lähtemään vata la ja tuleen jo su takaisin ja jos hän on täällä,näemme vasta yöllä ja usein hänellä on illanvietto jo pitkällä siinä vaiheessa.Koitin saada vaihdettua vuoroa jatkoksi eri päivälle,mutta sanottiin että tällä hetkellä on vajausta juuri perjantaissa(kas kummaa! :shock: ),joten ainakaan nyt en voi sitä siirtää.Itselle sopisi mikä muu ilta tahansa.Miten voi olla että juuri minä joudun kököttämään siellä puoli vuotta perjantai-iltaisin,kun muitakin työntekijöitä on satoja eri vuoroissa.Eivätkö he voi antaa perjantain vuoroa jollekin toiselle ja minulle jotain muuta iltaa?!Tämä voi jostakin kuulostaa tosi pieneltä ongelmalta,mutta mulle se on iso juttu kun oma sosiaalinen elämä kärsii siitä!Koitan nyt seuraavalle perjantaille saada jotain muuta ihmistä tekemään mun vuoron,koska olisi tuparit joihin ehdottomasti haluan päästä!En kuitenkaan tiedä onnistuuko!Olen kuitenkin vain opiskelija ja palkka työstä on vain nimellinen,enkä sitä oikeastaan tarvitse.Kuitenkaan en halua irtisanoutua etten menetä mahdollisuutta jatkossa esim.keätyöpaikkaan..Yo-kirjoituksetkin tulossa niin ei kaipaisi lisästressiä..Mitä mieltä olette?Tarvitsen neuvoja!

Kommentit (11)

Lizzie

Mä selittäisin tilanteen ihan rauhallisesti ja kertoisin, että valitettavasti en voi perjantai-vuoroja enää jatkossa tehdä, että jatkaisin mielelläni jollain muulla iltavuorolla viikolla, mutta jos se ei ole mahdollista niin sitten täytyy irtisanoutua.

Jos palkka on vaan nimellinen etkä sitä tarvitse, niin miksi kököttää siellä. Turha istua viikon hauskin päivä jossain kakkaduunissa, jos palkkakin on huono ja tarpeeton. Kesätöitä saat varmasti jo tuollakin kokemuksella.

viia!

no nyt on tietysti vähän hankala sanoa kun ei tiedä mitä työtä teet, mutta jos palkka on huono etkä muutenkaan tunne mitään suurta intohimoa tähän työhön, tee niin kuin lizzie sanoi - yritä päästä rauhassa puhumaan pomolle & kerro, että voisit tehdä muiden iltojen vuoroja, mutta tällä hetkellä elämäntilanteesi on sellainen, että tarvitset perjantai-illat vapaaksi. mun mielestä se ei ole kohtuuton pyyntö, kun kerran sulle läheinen ihminen asuu kaukana ja näet häntä vain viikonloppuisin. jos ehtisit jutella pomon kanssa ennen viikonloppua, niin ehkä voisit puhua jostain kompromissista noiden tuparien suhteen. mutta aika varmasti pomo nihkeilee joka tapauksessa: sillähän se on ennenkin saanut sut tekemään perjantaivuorot... tsemppiä.

Santi

Sanoit, että olet koko syksyn ja talven tehnyt perjantai-illan vuoroa. Minusta työnantaja ei tässä tapauksessa saa kyrsiintyä siitä, jos haluat edes joskus perjantai-illan vapaaksi.

Valitettavasti monissa työpaikoissa on ihmisiä, jotka on niin vakiporukkaa et niillä on pokkaa vaatia aina itselleen mieluisat työvuorot, mikä taas usein tarkoittaa sitä, että uudemmat ja kokemattomammat (ja usein opiskelijat) joutuu tekemään ne ei-niin-mieluisat vuorot.

Jokaisen pitäisi joskus joutua vuorollaan tekemään myös näitä viikonloppu- ja iltavuoroja, mutta kertomasi perusteella olet kyllä osuutesi vähäksi aikaa tehnyt. Jos pyytäminen hyvillä perusteluilla höystettynä ei auta, voit melko varmasti odottaa yhtä huonoa kohtelua jatkossakin, joten siinä vaiheessa suosittelen työpaikan vaihtoa, jos tarvitset töitä ja jos se vain on mahdollista. Tsemppiä!

Lumikki88

Kiitos vinkeistä!Pitäisikö teidän mielestänne perustella vuoronvaihtoa sillä, että poikaystävä asuu niin kaukana ja meillä on mahdollisuus olla toistemme kanssa vain viikonloppuisin?Onko se tarpeeksi pätevä syy ja ymmärtääkö pomo?Vai alkaako hän ajatella,että olen vain hankala ja haluan bilettämään?

Jzzu

Miusta sun ei ole velvollisuus perustella sen enempää, kerrot vaan niinkun asia on.
En oikein jaksa uskoa että pomos kuvittelis sun haluavan vaan bilettää jos oot tota vuoroa tehnyt noin pitkään mukisematta.

Lizzie
Jzzu
Miusta sun ei ole velvollisuus perustella sen enempää, kerrot vaan niinkun asia on.
En oikein jaksa uskoa että pomos kuvittelis sun haluavan vaan bilettää jos oot tota vuoroa tehnyt noin pitkään mukisematta.

Samaa mieltä, melkein voisit jättää koko poikaystävänkin mainitsematta, puhu vain "elämäntilanteesta". Sä et oo sille pomolle mitenkään tilitysvelvollinen siitä, jos haluat toisen vuoron, kun olet sitä kakkavuoroa niin pitkään tehnyt.

Jzzu
Lizzie
Jzzu

Samaa mieltä, melkein voisit jättää koko poikaystävänkin mainitsematta, puhu vain "elämäntilanteesta". Sä et oo sille pomolle mitenkään tilitysvelvollinen siitä, jos haluat toisen vuoron, kun olet sitä kakkavuoroa niin pitkään tehnyt.

Minä vuorostani samaa mieltä sun kanssa, juurikin noin miekin kokisin asian.

Santi

Juu, ei mitään selittelyjä. Jos ei oo missään forever-friends -väleissä pomonsa kanssa niin en lähtis avautumaan mistään yksityisemmistä asioista kuin sen verran kun täytyy, etenkin näitä työvuoroasioita järjestellessä. Vaikka puhuisi miten totuudenmukaisesti, niin sellainen turha avautuminen saattaa vaikuttaa vähän seliseli-meiningiltä, joten tarpeelliset faktat tiskiin: tarvitset ja haluat vapaata silloin ja silloin ja sinulla on mielestäsi siihen oikeus. (Ja jos näyttää ettei irtoa, niin sano, että kaikki cosmolaisetkin on sun puolella :idea: :lol: )

Lumikki88

Jes!Tänään sain annettua tämän perjantain vuoroni yhdelle toiselle tytölle.Tammikuun pari jäljelle jäävää perjantaita joudun vielä tekeen,mut sitten helmikuussa päivät ovat ma ja ti!Ihanaa!Kiitos kaikille kommenteista! O:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat