Verokortti-asiaa - Työ ja opiskelu

camomilla

[color=red]Heippa tytöt!

Ajattelin vähän verokortista kysyä jos joku teistä tietäis.

Eli onko joku täällä hankkinut semmoisen ns. "freelance-verokortin" jota saa vapaasti kopioida? Miten sellaisen saa?

Mulla nimittäin näyttää siltä että tekisin keikkaduuneja kahden henkilöstövuokrausfirman kautta nyt kesällä, mutta mullehan jää tosi vähän käteen siitä toisesta jos sinne pitää laittaa se sivutuloverokortti[/color].

Kommentit (10)

Mimia

Minulla on sellainen verokortti että voin tehdä töitä monessa paikassa ja antaa vain kopion kortista työnantajalle.

Se on kait jonkunlainen sivutuloverokortti tai jotain. Olen kuitenkin täysipäiväinen opiskelija ja teen työtä vain sivutuloina.. :shock: voisiko tuo olla vielä hankalammin selitetty?!

miss nurse

Mulla oli opiskelu-aikana sellanen verokortti. Oli tosi hyvä muuten, mutta siinä pitää itse huolehtia että tulot ei mene yli rajojen, muuten tulee karseet mätkyt. Muuten tosiaan erittäin hyvä jos on keikkatöissä tai useammassa duunipaikassa. Sellasen saa kun menee verotoimistoon ja pyytää.

Shandy

No, tää ei nyt liity alottajan juttuun mut verokorttiin kuitenkin. ;)

Mun verokortti unohtui opiskelupaikkakunnalle, enkä viittis lähtee hakeen sitä sieltä 300km:n päästä kun ei olis muuta asiaa..Oon kirjoilla siellä opiskelupaikassa. Pystynkö hakeen uuden verokortin (tai sen jonkun "lisäläpyskän" tms) täältä kotipaikkakunnalta missä oon töissäkin vai pitäskö sekin hakee sieltä opiskelupaikasta, missä oon kirjoilla? :-k

marru

www.vero.fi
Saat tilattua verokortin netin kautta, tulee kotiin tai haluamaasi osoitteeseen postitse muutamassa päivässä.

Muistakaa myös tilata uusi verokortti, jos tulonne muuttuvat paljon.
Tai muutatte kauemmas työpaikasta, jolloin saatte matkakulut verotukseen.

Myös jos ostat asunnon saat osan asuntolainan koroista vähentää verotuksessa, se vaikuttaa veroprosenttiisi aika paljon.

Myös kun asuntolainan korot on nousseet kannattaa tilata uusi verokortti loppuvuodelle ettei tule maksettua liikaa veroa.

Ässä
camomilla
[color=red]Heippa tytöt!

Ajattelin vähän verokortista kysyä jos joku teistä tietäis.

Eli onko joku täällä hankkinut semmoisen ns. "freelance-verokortin" jota saa vapaasti kopioida? Miten sellaisen saa?

Mulla nimittäin näyttää siltä että tekisin keikkaduuneja kahden henkilöstövuokrausfirman kautta nyt kesällä, mutta mullehan jää tosi vähän käteen siitä toisesta jos sinne pitää laittaa se sivutuloverokortti[/color].

Pyydä verotoimistosta sitä freelancer-verokorttia ja kerro että on useampi työnantaja. Varmaan riippuu ihan paikkakunnasta, mutta itse opiskeluaikoinani tein kahteen eri paikkaan hommia ja pyysin verotoimistosta nimenomaan sitä freelancer-korttia, mut enpä saanut kun oli vaan kaks eri työnantajaa. Sain sitten rinnakkaisverokortit eli arvioin työtuloni molemmista paikoista ja sen perusteella sain kaks verokorttia, joissa oli sit ihan nimetty ne työnantajani.

VanishingLight

Mun pitäisi saada kans freelancer-verokortti, kun työkeikkoja on milloin missäkin. Sitten sen yhden ja saman verokortin perään pitää aina soitella ja kysellä, kun sitä ei voi lähettää samalla kun sen palkanmaksukuitin...

Mutta. Kävin sitä kerran kysymässä verotoimistossa, niin eipä sitä antaneet ja en ymmärrä miksi. Vaikutti siltä, että ko verotädillä ei ollut aavistustakaan mistään freelancer-korteista :D Sain sitten jonkun aivan ihme kortin ja veronpalautusta tulee jouluna nyt niin mukavasti, että huh huh :D Mutta pakko se freel-kortti on saada, ei tästä enää mitään tule.

Ässä
VanishingLight
Mun pitäisi saada kans freelancer-verokortti, kun työkeikkoja on milloin missäkin. Sitten sen yhden ja saman verokortin perään pitää aina soitella ja kysellä, kun sitä ei voi lähettää samalla kun sen palkanmaksukuitin...

Mutta. Kävin sitä kerran kysymässä verotoimistossa, niin eipä sitä antaneet ja en ymmärrä miksi. Vaikutti siltä, että ko verotädillä ei ollut aavistustakaan mistään freelancer-korteista :D Sain sitten jonkun aivan ihme kortin ja veronpalautusta tulee jouluna nyt niin mukavasti, että huh huh :D Mutta pakko se freel-kortti on saada, ei tästä enää mitään tule.

Voisko siellä verokorttipalvelunumerossa olla viisaampia ihmisiä? :wink:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat