kauppis - Työ ja opiskelu

kutikuti

niin eli kuinka moni on opiskellut/opiskelee kauppiksessa, tarkoitan lähinnä yo-pohjaista puolta. itse valmistun tradenomiksi ja mietityttää jatkosuunnitelmat.. :roll: minkälaisiin töihin olette päässeet valmistuttuanne vai jatkoitteko opiskeluja? jos niin millä alalla ? iteä kietoo lähinnä työnteko valmistuttuani mutta riittääkä tutkinto hyvän työpaikan saamiseen vai kannattaako jatkaa opiskeluja? en ainakaan samaa alaa enää lähde amkiin lukemaan.... kertokaa kokemuksia!! :D

Kommentit (7)

SaM

Tunnen monia tradenomeja, ja heistä useampi on pankissa töissä. Kai siellä ihan hyvin etenemismahdollisuuksia ja vaihtoehtoja on. Lisäksi tiedän pari tradenomia, jotka ovat ihan tavallisissa toimistotöissä (avustavat kirjanpidossa, hoitelevat maksuliikennettä ym.), ja nykyisessä työpaikassani oli ennen yksi nainen johtotason tehtävissä, joka myös oli tradenomi. Uskaltaisin siis veikata, että ihan kaupan kassalta päällikkötasolle on mahdollisuuksia, mutta mihin sitten päätyy, on hyvin paljon itsestä ja pikkuisen onnesta kiinni.

Henni-
tia
minkälaisia aineita kauppiksessa opiskellaan? ajattelin vaan kysästä ku oon itse menossa sinne syksyllä :>

No vähän riippuu mihinkä linjalle olet menossa?
Merkonomi puolella ainakin opiskellaan: Yritystoimintaa, Asiakaspalvelua ja Markkinointia, Kirjanpitoa, Toimistotekniikkaa, Mainosviestintää ja ekana vuonna opiskeltiin tuo tietokoneen A-Kortti... Ja sitten tietenkin perus englantia, ruotsia, äidinkieltä ja matikkaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat