Sisustusarkkitehteja/Teollisia muotoilijoita? - Työ ja opiskelu

Unicorn

Elikkäs minkälaista hommaa olette saaneet tehdä, millaista on opiskelu jne.? Mitä koulua kävitte? Erityisesti kiinnostaisi jos joku on opiskellut Piippolassa design assistentiksi? Tai muualla esim. sisustusrakentajaksi.

Kiinnostaisi kovasti yllämainitut ammatit ja kaipailen hieman kokemuksen ääntä aiheesta...

Kommentit (11)

Tuningatar

Mulla on kolmas ja vika vuosi menossa Suunnittelu-assistentin perustutkinnosta. Elikkäs musta tulee Talojen ja erilaisten rakennusten suunnittelija, sähköpiirtäjä, LVI piirtäjä, IV piirtäjä ja koneen piirtäjä (esim auton osia 3D:nä).
ensimmäinen vuosi oli vaikea, mutta nyt kaikki jo sujuu, keskimäärin noin puolet lopettaa tutkinnon ensimmäisen vuosen aikana koska säikähtävät :lol: kolussa tehdään kaikkia harjoituksia kaikista noista minkä kolutuksen saa. piirrellään talojen rakenne ja rakennus piirustuksia ja sellasta, stressaavaahan tää on mutta kyllä tää hauskaakin on, jos vaan alalle kiinnostusta löytyy. pääsykokeet on ihan helpot ja koska tälle alalle ei paljon ihmisiä hae, niin yleensä kaikki otetaan sisään....

et semmosta tästä alasta, tästähän on helppo lähteä jatko opiskelemaan arkkitehdiksi tai sisutus suunnitteliaksi :wink:

niin ja kyseinen koulu on lahdessa, jossa nyt opiskelen 8)

Anee

Olisiko täällä jotakuta, joka osaisi kertoa, vaatiiko tuo Tuningattaren mainitsema sisustus-assistentin koulutus pitkän matikan ja fysiikan? Vaikuttaisi vähän siltä. Muuten kuulosti kyllä harvinaisen mielenkiintoiselta. :)

Unicorn

Tuosta edellisestä en osaa sanoa, mutta nyt tiedän ainakin mitä sisustusala on. Sitä nimittäin tässä opiskelen parhaillaan :) Syksyllä hain opiskelemaan sisustusartesaaniksi ja kovasti olen tykännyt.
Saa harjoittaa luovuuttaan ja koulussa on kerrankin jopa mukavaa :D

Kaikennäköistä projektia on ollu ja tulee olemaan. Nyt vasta tosin teitenkin harjoitellaan sisustamista mielikuvitusasiakkaiden avulla. Lisäksi tuolla koulussa missä olen opetellaan myös toteuttamaan suunnitelmia. Olen tehnyt maton ja tyynyjä yms. verhoja aloitan tekemään. Myöhemmin opetellaan tapetoimaan, maalaamaan jne.

Siinä nyt lyhykäisyydessään, jos jotain muutakin kiinostaisi :)

Pumpuli
Anee
Olisiko täällä jotakuta, joka osaisi kertoa, vaatiiko tuo Tuningattaren mainitsema sisustus-assistentin koulutus pitkän matikan ja fysiikan? Vaikuttaisi vähän siltä. Muuten kuulosti kyllä harvinaisen mielenkiintoiselta. :)

Niin, siis suunnittluassistentin koulutus.. Ei vaadi pitkiä tai lyhyitä matikoita, kun on ihan peruskoulupohjainen linja. Matikka olis hyvä kuitenkin hallita, siis ihan perus yhteen-, vähennys-, jako-, ja kertolaskut sekä geometria.
Tuossa tietoa kyseisestä koulusta..
http://www.salpaus.fi/haku/haku.html?action=nayta&kurssiid=164

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat