Kaupan kassana - Työ ja opiskelu

Vanilja

Onko kukaan ollu ruokakaupan kassalla töissä? Paljonko saitte palkkaa ja minkä ketjun(esim kesko....)? Kuulin nimittäin että kassalla sais aluks 6 e tunti. Tuntuu aika uskomattomalta, toivottavasti ei oo niin vähän oikeesti. Lidlistäkin kuulemma saa 7,14e /tunti :wink:

Sivut

Kommentit (359)

Lucky Lady

Olin yhden kesän töissä Citymarketin (eli siis Keskoa) kassalla. Palkkaa en muista tarkalleen, mutta oli se yli 7 €/tunti + lisät..

Duuni oli kyllä ihan karseeta, minulle ei tuo kassalla kykkiminen sovi. Kävi luonteen päälle ja pahasti! :wink:

figaro

Olen ollut kassalla, mutta en tähän hätään muista palkkaa. Kannattaa katsoa PAM:in sivuilta verkosta alin palkka, jonka alle ei kannata tehdä töitä.. Siis ammattiliiton ;)

lucifera

Minäkin olen keskon kaupoissa ollut töissä.. Muistelisin että aluksi saa harjoittelijan palkkaa (joku tietty tuntimäärä) joka on siinä vähän päälle 6e (?), mutta harjoittelujakson jälkeen saa sitten sitä "oikeaa palkkaa".

Nykyinen palkkani keikkuu siinä 7,5-8 euron kieppeillä. Ja tietysti on sitten ilta-, lauantai- ja sunnuntailisät, joita ei pidä unohtaa. Ne tuovat aina mukavan lisän palkkaan!

Kaikille kassatyö ei tietysti sovi, mutta jos on sosiaalinen ja rahan tarpeessa niin mikä ettei :) kunhan hymyilee nätisti ja tervehtii kohteliaasti niin pärjää jo pitkälle. :wink:

shanti

jooh, minä olen tällä hetkellä kassalla töissä, s-ketjussa, opiskelun ohessa tosin. palkka on muistaakseni 8,3 tai 4/h plus tietty ilta ja la-lisät. onhan se välillä aika rassaavaa vaikkei uskoskaan. niinkun joku joskus taivasteli, et mitä sä sitä työtäs mollaat, senkun istut vaan ja palkka juoksee. no joo, ei se tosiankaan ihan niin ole.
hyvinä päivinä aika menee tosi nopeesti ja jos on vaan asiakkaita koko ajan. se yksinään istuskelu, asiakkaiden odottelu ja kellon vilkuilu on pahinta. Huonoina päivinähän se on helvettiä, kukaan ei oo muistanu punnita perunoitaan, kassalla on eri hinta kun hyllyn reunassa ja siitä saa tapella, joku on hävittänyt etukorttinsa ja yksi selittää koko elämänikäisen sairaskertomuksensa muiden mulkoillessa sen takan jonossa. kyllä, kaikkee siinä näkee. Mut toisaalta ykskin asiakas, joka hymyilee ja kiittelee voi pelastaa päivän.
Ja aiheeseenhan tämä ei hirveesti liittyny, mut tilitinpä kuitenkin. Olkaa kilttejä kassatädeille (niin ja sedillekin), ihmisiä nekin vaan on :wink:

lucifera

joo, meille pitää olla kilttejä..

itse teen ns. keikkatyötä kaupan kassalla, ja usein kaupoissa joissa en ole koskaan edes itse käynyt ostoksilla.. siinä joutuu välillä selittämään asiakkaille että miksi en nyt oikein tiedä mistä päin kauppaa tiskiaineet löytyvät, ja onko siellä pirkan sitruunantuoksuista ainetta.

välillä asiakkaat eivät tunnu oikein tajuavan että jos ei ole vakituinen työntekijä ei välttämättä tiedä kaikkia kaupan toimintatapoja ja tuotteita ulkoa...

shanti
lucifera
välillä asiakkaat eivät tunnu oikein tajuavan että jos ei ole vakituinen työntekijä ei välttämättä tiedä kaikkia kaupan toimintatapoja ja tuotteita ulkoa...

tuo on ihan totta.olin ekaa kertaa elämässäni kassalla joskus reilu kuuakusi sitten ja asiakas tuli hirmu äreenä kyselemään hamamstikkuja. en tosiaan ollut aikaisemmin siinä kaupasa käynytkään ja yritin sitten valitella etten tiedä ja käskeä kysymään sieltä ja sieltä. hyvä ettei tämä mie skurkkuun käynyt.

Miffy

Voi, täsät vois jutella niin paljon... Opsikelen yliopsitossa, mutta koska opintotuki on SÄÄLITTÄVÄN pieni, joudun myös istumaan kassalla. Niin paljon angstin aiheita kyllä ois...

Mutta palkasta, minulla se on 8,64e/h (kokemusvuosia yli yksi, siis ekan vuoden saa vain harjoiteelijanpalkkaa, joka on jotakin hiukan yli 7e tietääkseni), iltalisä kuduen jälkeen hmmm....oisko jotain reilut 4e? ja la-lisä lauantaisin yhden jälkeen reilut 5e.

En kyllä kassalle istu valmistumisen jälkeen...

Ja niin, Lidlissä saa TES:n mukaista palkkaa kyllä ihan (vaikka aika hiton monet muut asiat siellä kyllä mättää pahemman kerran.....).

Miffy

Mä olin Lidilissä töissä 9 kk, menin sillon ihan alussa sellaseen myymälään, joka aukes ekojen avattavien joukossa. Noh, en tiedä miten pahasti mättää nyt, mutta kuulemma kyllä mättää.

Tästä voisin kertoa vaikka kolme sivua juttua, mutta pitäydyn toteamaan, että olosuhteet huonot, ei kaikkia tarvittavia välineitä (esim. emme saaneet käsineitä pakasteiden laittamiseen, ja tämä on leiivmmästä päsätä), esimiehet aivan hirveitä, ihmisiä irtisanottiin koeajalla, jos he eivät suostuneet ylitöihin tai jos heillä terveystarkastuksessa todettiin esim. tenniskyynärpää, aina oltiin hengittämässä niskaan, epäilyttäviä palautekeskusteluja myös oiekasti hyvilel työntekijöille, kaappitarkastu kerran kuussa vähintään (ja myös autotarkastus!!!!!!), jnejnejne. Lisäks meillä oli AIVAN liian vähän hlökuntaa, minkä takia teimme välillä sellaista 60-tuntista työviikkoa, ja kiire oli aivan hirveä. Ja koska jonot sitten kassoilla olivat pitkät, myös ihmisiltä tuli paskaa niskaan. Hmm, kun kauppa avattiin, eka myymälänjohtaja sai burn outin kuukauden kuluttua. Hän oli painanut valehtelematta varmaan 100-tuntist viikkoa, eli koko ajan paikalla, koska sellanen kaaos siellä oli, Sittenpä hän kuuli kaiken lisäks, ettei saa palkkaa näistä ylitöistä. itse olin 9kk jälkeen niin riekaleina, etten kyennyt menemään takaisin edes käymään Lidliin. En kyllä ole pahemmin käynyt sen jälkeenkään. Paljon muitakin epäkohtia on, mutta en muista tai ei tule nyt just mieleen enkä oikeastaan haluakaan muistaa...

Ignis

Yhden kesän ja joulun olen citymarketin kassalla istunut. Paskaa hommaa, jos suoraan sanon. Kävi minunkin luonteen päälle, kun en ihan kaikkea paskaa tapaa takaisin sanomatta niellä. Palkka oli sen reilut 7 euroa plus lisät. Pelastuksen koin tänä keväänä, kun pääsin pieneen sisustusliikkeeseen töihin :D Siellä saa tehdä paljon muutakin kuin istua siinä neliömetrin tilassa ja asiakkaat ovat paljon hyväntuulisempia. Ja palkkakin on parempi, lisiä ei vain tipu!

camomilla

[color=red]Olen ollut cittarin ja K-marketin kassoilla töissä. Siitä on jo jokin aikaa joten en palkaa muista...mutta tais kyllä olla aika alhainen..[/color]

Claudia

juu eli ite olen s-ryhmän kaupan kassalla ja palkkani on kielilisän kanssa 8.68e merkonomi koulutukseni nosti siis palkan heti toisen vuoden myyjän palkaksi.

cute

mä olen lidlissä pian melkein vuoden ollu..ihan ok paikka.
tosta palkasta, lidilillähän on sen tes-sin lisäksi lidl-lisä mikä on 0.12€
en tiedä eroaako lidlin työ muista kassojen töistä...mut mäki etupäässä istun vaan kassalla, joskus ehkä pyörähdän myymälässä jos ehdin kun taas pitää mennä kassalle... ;)
oon kyl monta kertaa miettiny et en jaksa enää olla siellä.. mut pakkohan se kuitenki on jossain olla...
yritän kuumeisesti ettiä muita töitä että pääsis tuolta pois..
:o

meegu

ekat 4kk se palkka on sen harjoittelu palkan, eli 6,12 e kuussa... olihan se siinä vaiheessa paljon, ku eka työpaikka oli ja sai ns. omaa rahaa :D nyt tulee 1500euroa kuussa käteen eikä tarvi olla iltoja eikä viikonloppuja töissä, et kassalle en enää kyllä lähtis. Sittenhä sitä saa enemmä ku on koulutusta, mut ei ole vielä kerenny sitä hankkimaan, eli ihan yo-pohjalla minäkin olen :) Isoille tehtaille kannattaa hake, niis on aina paremmat palkat!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat