lähihoitajat - Työ ja opiskelu

leeah
siku
Jes just tuli kirje et mut on hyväksytty opiskelemaan lähihoitajaks:)
Pari vuotta vaan kestää kun yo-pohjanen on. Jeejeejee.

Onneksi olkoon! :D Minulle tulee (jos tulee) tieto vasta kesäkuussa..

Sivut

Kommentit (185)

figaro

Mieheni, ollessaan vasta lähihoitaja, teki töitä terveyskeskusten vuodeosastoilla.. Kohta valmistuu sairaanhoitajaksi ja ollut käytännössä koko ajan töissä mielisairaalassa tai sairaalan eri osastoilla.

miss nurse

hoidan kehitysvammaisia lapsia.

lähihoitaja voi työskennellä todella monissa paikoissa, mm. päiväkodit, sairaalat, koulut(avustaja), vanhainkodit, ymsyms...

osittain riippuu mihin on erikoistunut.

jessi

olisi kiva tietää lisää lahihoitajakoulutuksesta, esim. kun on näitä työssäoppimisaikoja, niin onko ne kaikilla sunntauksilla yhtä pitkiä? esim. jos haluaa painottaa lastenhoitoon, niin pitääkö muita osa-alueita opiskella yhtä paljon?

Maikki85

joo kaikki työharjottelu jaksot ovat lähes yhtä pitkiä. Jos lastenhoitoa harkitset suosittelen lastenohjaaja alaa. Kristillisissä kouluissa on. Järkevä paikka jos haluaa päiväkoteihin tms töihin.

jessi

jaa, kiitos! pitääkin yrittää etsiä tietoa tästä alasta. toivottavasti löytyisi pk-seudulta..jos itse tiedät jonkun nettiosoitteen tmv. ni kertoilehan ihmeessä :)

Maikki85

jos tätä lastenohjaajaa tarkotit ni haet vaan helsingin kristillinen opisto ja niiltä sivut kurssit tai koulutus tai joku vastaava ja sieltä lapsi ja perhetyön perustutkinto ja lastenohjaaja. tai soita paikkakuntasi kristilliseen ja kysele sieltä heidän koulutuksestaan ja he lähettävät sulle esitteen.

sopuli

Meillä oli ainakin ensimmäinen vuosi (kävin 2 vuodessa, koska olin lukiopohjaisella) joka toinen jakso harjoittelua ja joka toinen teoriaa. Neljä jaksoa vuodessa yhteensä. Eka oli päiväkodissa, toinen sairaalassa vuodeosastolla. Toisena vuonna suuntauduttiin (lapset, sairaanhoito, hammaspuoli, mielenterveys, vanhukset tai kehitysvammaiset jne) ja joka toinen jakso oli taas teoriaa ja perään harjoittelua. Eli suuntaavilla voi valita aika paljon.

Oon vähän sitä mieltä, että jos on kiinnostunut työskentelemään lasten parissa, kannattaisi valita joku muu koulu, koska lastenohjaajia, lastentarhanopettajia ym valmistuu niin työllistyminen ei ehkä ole kamalan hyvää. Korjatkaa, jos olen väärässä, tällaisen kuvan olen saanut.

Gloria

Sairaalan vuode osastolla lähihoitaja tekee samoja asioita kuin kaikki muutkin esim, sairaanhoitajat, mutta lähihoitaja ei saa ottaa verikokeita. Itse valmistuin lähihoitajaksi 2005 keväällä ja olen siitä lähtien ollut työttömänä. Joka paikkaan olen hakenut mutta kaikialla sanotaan että pitäisi olla työkokemusta, mutta miten saat sitä työkokemusta kun minnekään ei oteta töihin. Ja olen kuulema liian nuori vaikka vuosimallia 86 olenkin. Koulutukseni aikana minulle sanottiin ettei ainakaan ole töistä pula että lähihoitajasti on huutava pula, missä se pula on? Tietääkö joku olisko missään päin suomea lähihoitajan paikka avoinna? Olen valmis muuttamaan työpaikan perässä. Ei helsingissä, niin suureen kaupunkiin en ole vielä valmis muuttamaan koska olen itse pienestä kunnasta kotoisin.

figaro
SunLion
sairaanlanvuode osastolla lähihoitajat on ainakin tosi kyrsiintyneitä työhänsä...

Niin.. Kertoo paljon jo se, että meillä mies ei tahdo lähteä vuodeosastoille tai pikkupaikkakuntien terveyskeskuksiin töihin. Yhdellä hoitajalla teetetään kolmen työt ja vanhuspuolella ei ole aikaa hoitaa niitä ihmisiä vaan on toimittava "kylmästi". Eräskin tuttava sanoi jättäneensä alan siksi, että aina töistä lähtiessä oli niin paha mieli :(

miss nurse

kyllä, nimimerkillä kokemusta on *huokaus*

Opiskeluaikana olin pari vuotta vanhainkodissa töissä, ja se oli kyllä kuluttavaa niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hoitajia koko ajan liian vähän, ja asukkaat yhä huonokuntoisempia... Liialla työllä ja huonolla työergonomialla sain selkänikin spragaamaan, jonka seurauksena makasin kolme viikkoa sängyssä syöden lihasrelaksantteja ja tulehduskipulääkkeitä.

Eli ymmärrän kyllä hyvin että vuodeosastoille ei ole liiaksi tunkua.. Mutta voihan se olla mukavaakin työtä, jos miehitys on riittävä ja työporukka hyvä. Kannattaa vaan oikeasti muistaa omat rajat ettei käy niinkun meikäläiselle ja tuhansille muille hoitajille.... :shock:

SunLion
figaro
SunLion
sairaanlanvuode osastolla lähihoitajat on ainakin tosi kyrsiintyneitä työhänsä...

Niin.. Kertoo paljon jo se, että meillä mies ei tahdo lähteä vuodeosastoille tai pikkupaikkakuntien terveyskeskuksiin töihin. Yhdellä hoitajalla teetetään kolmen työt ja vanhuspuolella ei ole aikaa hoitaa niitä ihmisiä vaan on toimittava "kylmästi". Eräskin tuttava sanoi jättäneensä alan siksi, että aina töistä lähtiessä oli niin paha mieli :(

Ja se pitkäaikaisvuodeosasto työ on kyllästyttävää/ykstoikkosta ja ihmiset huonokuntosia yms...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat