vaikeuksia sopeutua yhteiskuntaan - Ihmiset ja ilmiöt

-Totoro

Tuntuuko teistä koskaan, että on liian vaikea täyttää kaikkia yhteiskunnan odotuksia?
Onko joukossa muitakin jotka eivät kertakaikkiaan vaan meinaa millään sopia pikku yhteiskuntamme valmiiseen muottiin ja loistaa aina väärän värisenä tilanteesta riippumatta?

Nyt seuraa kammottava valitusvirsi, mutta sitä vartenhan tämmöset foorumit on, et voi vähän purkaa tuntojaan :)

Minusta siis totisesti tuntuu siltä, että teen aina jonkun mielestä täysin vääriä ratkaisuja tai käyttäydyn/pukeudun jotenkin sopimattomasti ja aina jollain on jotain negatiivista palautetta annettavana.

Olen siis jättänyt ammattikoulun kesken, koska se ei vaan tuntunut enää mun jutulta, siitä ovat sukulaiset nyreissään ja tietty työkkäri.

Olin sen jälkeen töissä muutaman kuukauden paikassa, joka osoittautui painajaismaiseksi: todella ilkeä esimies ja huono työilmapiiri ym.
Otin hatkat koska aloin nukkua huonosti ja pelätä töihin menoa.
Tämän takia saan joka kuukausi käydä sossussa ja työkkärissä kuuntelemassa ne iankaikkiset samat syytösvirret uudestaan ja uudestaan. Saa väkisinkin sellaisen käsityksen, ettei ihmisyydelläni ole mitään arvoa, jollen selkä vääränä kanna valtiolle rahaa.

Muutin toiseen kämppään koska edellisessä liian kallis vuokra työttömälle. Vuokrkaisäntä suuttui toden teolla, kun muutin jo parin kuukauden päästä pois ja hänen oli hankittava niin pian uusi vuokralainen.

Noh, uusi asuntoni on halpa, koska se sijaitsee erään "juhlatalon" yläkerrassa. Syntymäpäiviä/hautajaisia juhlitaan alakerrassamme joka la ja su. Nyt saamme häädön kämpästä, koska emme osaa olla riittävän näkymättömiä koko viikonloppua. Huom. vessat ja suihkut ovat alakerrassa, joten pakko käydä siellä säännöllisesti ja itse saliin emme milloinkaan ole menneet eli vain eteinen on yhteiskäytössä. Ja olemme hyvin rauhallisia ja hiljaisia, mutta kuulemma liian arkisissa vaatteissa näyttäytyminen juhlavieraille on pahaksi :shock:

Sitten päivittäin ihan perus valitusta. Pururadalla lenkkeillessäni hajotan kuulemma hiihtolatuja, vaikka tarkkaan aina katson, että kuljen riittävän reunassa. Koira virtsaa aina väärään paikkaan, vaikka ei taatusti ole koskaan asioitaan kenenkään pihalle tehnyt.
Saan pöyristyttäviä katseita kulkiessani kaupungilla pitkävartisilla piikkikorkosaapikkailla. Muutama seurkku laittanut sukulaissuhteen poikki kun ovat saaneet tietää minun poltelleen pilveä ja baarissa käydään päälle kuin yleinen syyttäjä ja haukutaan kaikkien kuullen narkkariksi vaikka moiseen ei todellakaan ole mitään aihetta. Viinaankaan en koske ja ruohoa joskus polttelen.

Tulipa valtavan pitkä nyyhkytysviesti, mutta joskus tuntuu siltä, että olisi kai helpompi vaan alkaa ihan sovinnolla kunnon rikolliseksi ja aiheuttaa ihmisille oikeasti harmia, niin olisipa niillä ainakin jokin oikea syy nalkuttaa jatkuvasti. Vai onko se vaan niin, että nuorisoa syrjitään ja syytellään aina, kaikesta pienestäkin.
Olen niin kyllästynyt ottamaan kakkaa niskaan ihan ilman todellista syytä.
Tuntuu ettei ihmisillä ole muuta tekemistä kuin keksiä taas jotain itseensä kohdistuvia vääryyksiä, mitä joku hulttio nuori heille aiheuttaa.

Kiitos ja anteeksi....ei vaa aina jaksa elää näin monen ihmisen kanssa samalla pallolla :cry:

Kommentit (4)

BabyPhat

Joo samaa olen itsekin huomannut, on niin hirveitä vaatimuksia ja kaikessa pitäisi olla täydellinen ja miellyttää jokaista jollain tavalla. No sehän on aivan mahdotonta. Ei kertakaikkiaan pysty olemaan jokaiseen makuun sopivanlainen, kaikilla kun on omat miletymyksensä ja tapansa.

Niin ja Suomessa ihmiset vain ovat sellaisia nalkutusvalivali -tyyppejä, ei kannata välittää vaikka se pattiin ottaakin!
Itse tulisin hulluksi jos yrittäisin vastata kaikkien odotuksiin ja tehdä valintani sen perusteella, mitä muut minulta odottavat!! Ei ei, elä sinä omaa elämääsi ja anna muiden elää omaa, valituksentäyteistä elämäänsä!

olematon

No, ensinnäkin. Se ei oo sukulaisten valituksen aihe jos SINÄ jätät koulusi kesken. Sun oma murheesihan se on, jos sitä nyt edes voi murheeksi luokitella. Ja työpaikkojankin löytyy varmasti jostain lisää, tuskin sä nyt sentään lopun ikääsi työttömänä olet jos ei eka paikka miellyttänyt. Ja noitten asuntojen kanssa sulla on käyny aika huono tuuri :( toivottavasti seuraava kämppä ois parempi! Ja tuo sossu- yms tukijuttu. Mä uskon kyllä, että ne eukot siellä pikkusissa toimistoissaan helpolla syyllistää, mutta toisaalta sen voi myös kokea syytöksenä. Ootko varma etten menny sinne jo ennakkoon sillä asenteella että "nyt ne syyttää mua"?

-Totoro

Ja kaikkein eniten harmittaa, että olen oikeasti kuitenkin tosi kiltti ihminen enkä koskaan ole halunnut kenenkään mieltä tahallani pahoittaa ja sitten ihmiset kääntää kaiken kuitenkin juuri niin, että aina saisi olla tyhjästä anteeksi pyytelemässä :(

Mutta myönnän kyllä, etten kovin myönteisellä asenteella noissa virastoissa käy ja työtään ne sielläkin vaan tekee, mutta inhottaa kun siellä aina tiedetään niin selvästi että mikä mulle olis kaikkein parasta. Ja että mun ihmisyys mitataan tasantarkkan siinä miten olen kuluttanut koulunpenkkiä tai paiskinut töitä ja jos paperilla näyttää huonolta niin heti kohdellaan kuin jotain vajavaista tai muuten vaan ihmiskunnan syylää.

Mut tosiaan aika moni taitaa joutua kestämään samoja juttuja, ehkä itse olen vaan jotenkin yliherkistynyt :D

Vierailija

Hei mukava kuulla että muitakin samanmielisiä on. Junttiyhteiskunta on vajaa kuten sen edustajatkin. Minulle on mahdotonta sopeutua tähän millään tapaa kun mihin tahansa jos ryhtyy niin pitäis alistua jollain tapaa ja sitten ihmetellään kun siihen ei missään nimessä halua ryhtyä. En tiedä ei ole sinulle vastausta ja neuvoa antaa kaverin kanssa mietittiin jos muuttas ulkomaille mut en tiedä onko sekään yhtään parempi :( 2bad game bullsht

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat