Maailmanloppu 2012? - Ihmiset ja ilmiöt

Jesssi-

angeliqa pohti tuossa sitä että mikä se maailmanloppu sitten olisi.Mie käsitän sen niin että maailmanlopussa koko maapallo posahtaisi ilmaan syystä tai toisesta,sitä ei siis sen jälkeen olisi enää ollenkaan olemassa.Mutta ihmisten kannalta ajateltuna se voisi olla kyllä sitäkin että me häviämme mutta maapallo jää.

Sivut

Kommentit (46)

jennamaria

Mietiskelin sellasta vain, että vaikka se maailmanloppu tulisikin millon tulisikaan, niin sama kai se mulle tavallaan olisi. En itse usko (varmaankaan) mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään, joten jos häviäisin maailmanlopussa niin sama se mulle. En ehtisi kokea sitä sun tätä, mutta jos mua ei enää olisi, niin enpä olisi sitä menetystä myöskään murehtimassa. Eikä tarvisi kenenkään muunkaan murehtia minun kadotusta.

Toisaalta taas, en usko, että se maailmanloppu vielä tulisi. Mutta koskaanhan ei voi tietää.

Jos taas koko sivilisaatio häviäisi niin mua kiinnostais tietää, että miten me hävittiin, mutta koska en usko mihinkään jälkeiselämään niin en saisi tietää. Ois vaan hauska tietää.

Snaelaug

Hyi miettikää millasta ois olla avaruusasemalla kun yhtäkkiä ei radioyhteys enää toimiskaan maahan. Ois ihmiskunnan viimeiset henkäykset menossa maassa. Ainoastaan avaruusaseman henkilöstö olis hengissä, mut kukaan ei enää jälkipolville kertomassa siitä.

Janika

Kattelin tuossa JIM:iltä mielenkiintoisen dokumentin maailman lopusta. Mayat, intiaanit, merlin, joku eukko (en muista nimeä), i ching, raamattu, internet ja jokuset muut ovat ennustaneet asioita. Itseasiassa nämä kaikki ovat ennustaneet samoja asioita, ja nämä kaikki ovat käyneet toteen mitä he ovat ennustaneet. (mm. maailman sota 1900 luvulla, lentokoneet, kännykät, tsunami, wtc tornien romahdus). Myös nämä kaikki ennustivat että maailma tuhoutuisi 21.12.2012. Eli uskooko tähän kukaan?

SunLion

onhan tuo ajatuksena tosi pelottava. Ja onhan se täysin mahdollista.

En tiedä millä sanoilla noita kännykkä/tsunami yms asioita on ennustettu mutta usein ihmiset koittavat saada ennustuksia sopimaan asioihin jotka ovat tapahtunut.
(esim. horoskooppien on todistettu olevan hölynpölyä mutta ihmiset väittävät niiden pitävän paikkaansa kun sovittavat ja tulkitsevat niin että se pätisi heidän elämässä. Luonnehoroskoopeistakin voi hakea juuri ne piirteet itsessä kun on....ja sitten jossei olekkaan tyypillinen horoskoopilleen vedotaan et on syntynyt kauden vaihteessa jne :D)

riinaF

Komppailen Sunia tuossa, että kun ennustukset on yleensä aika epämääräisiä niin niihin on helppo sitten saada sijoitettua oikeastaan mikä tahansa edes vähän sinnepäin oleva juttu..

Mua ei tuo 2012 = maailmanloppu-juttu hetkauta, en usko pätkääkään. Tosin nauratti, kun http://www.riemurasia.net/jylppy/59279/maailmanloppu tähän kuvaan törmäsin :lol: Jos jenkit äänestää 2012 Palinin presidentiksi niin kyllähän siinä on maailmanloppu aika lähellä :roll: :D

Celestia

Mayojen kalenteri/ajanlasku päättyy tuohon päivämäärään 21.12.2012, mutta sen jälkeen heillä alkaa vaan uusi aikakausi ja uusi ajanlasku, eikä mistään maailmanlopusta oo kai siinäkään kyse. Tosin se niiden edellinen aikakausi päättyi kai jo 1987, ja nyt eletään sitten jotain välikautta tuohon em. päivämäärään saakka. Mayoja vaan ollaan aina pidetty niin kaikkitietäväisinä, eli jos he ovat jotain ennustaneet tms. niin sen oletetaan heti pitävän paikkaansa, ja tosiaan käännellään ja väännellään niitä ennustuksia vaikka miten päin jotta ne saadaan sopimaan johonkin tapahtumaan ja kuulostamaan uskottavalta.

Olikohan se niin että tuolle vuodelle/päivämäärälle on ennustettu jotain erikoisia luonnonilmiöitä yms. jotka saattaa riskialueilla aiheuttaa esim. maanjäristyksiä, tsunameja, poikkeuksellisen korkeita vuorovesiä ja muuta sellaista. Jossain puhuttiin myös maapallon magneettinapojen siirtymisestä/kääntymisestä, mut ite en ees kovin tarkasti tiedä mitä se tarkoittaa :D Tosin uskoako sitten siihenkään..

Kieltämättä pelottava ajatus, mutten kuitenkaan jaksa tosissani uskoa tuohon maailmanloppuun, ainakaan siihen että se just tuona päivänä tapahtuis, pikemminkin vasta satojen vuosien päästä jos silloinkaan. Saattaahan se olla että just jotain erikoisia luonnonilmiöitä tulee tapahtumaan, mut maailman loppumiseen en jaksa uskoa. Sitä on tosiaan ennustettu jo niiin monta kertaa ja mitään ei oo vieläkään tapahtunut.

Nojoo, en oo kauheen tarkasti tähän aiheeseen perehtynyt, joten en noista luonnonilmiöistä yms. osaa sanoa tarkemmin, muistelin vaan jotain juttuja mitä oon lehdistä ja netistä sattunut lukemaan :)

Nyytikki

Niin, olihan se vuodenvaihde 99-00 eli milleniumkin kaikenmaailman ennustusten kohteena, mutta ei mitään tapahtunut. En usko tuollaisiin ennustuksiin.

Snaelaug

Onhan se aina vähän väristyksiä luovaa kun jossain (kuten juuri aamulla lukemassani päivän lehdessä) lukee et nyt kyllä parin vuoden päästä tulee maailmanloppu. Pakostakin sitä ajattelee et jaahas mitäköhän mä oon saanut tähänastisessa elämässäni aikaa, ja mitä jos..? Mut tosiaan päivän lehdessä luki et ensimmäinen oli ennustettu tohon 2012, toinen oli vuuuosia myöhemmin jonkun muun kansan ennustus, ja viimeisenä luki et auringon pitäis kestää vielä, olikohan 3 miljardia vuotta?
Et joo, ehkäpä se ei ole vielä kuitenkaan tulossa. Montakos kertaa Jeesuksen on pitänyt tulla tapaamaan jehovan todistajia?
Ei millään pahalla heitä kohtaan.

Jesssi-

Mie en kyllä näihin maailmanloppujuttuihin jaksa uskoa.Ne menee aina toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.Maailmanloppuakin on ennustettu varmaan niin monet kerrat ettei kukaan pysy laskuissa perillä.

Toki mie siihen uskon että se maailmanloppu joskus tulee.Mutta tuskin tässä ihan muutaman vuoden päästä,ennemmin muutaman tuhannen vuoden päästä

Angeliqa

Mielenkiintoinen aihe :) Mutta nyt taas sitten, MITÄ sillä maailmanlopulla siis tarkoitetaan? Että koko maapallo hajoaa atomeiksi ja avaruustomuksi? (Mitähän muuten kuulle tapautuisi..?) Vaiko että ihmiset vaan katoavat maapallolta, vaiko sivistyksen tuhoa (ihmisiä jää siis henkiin mutta "elämään luonnon armoille"). Vai mitä? Sivilisaatioitahan on noussut ja kadonnut kautta historian, sehän olisi siis vain normaalia...

Mua huvitti tuossa joitakin vuosia takaperin, kun ilta-sanomien lööpit huusi maailmanloppua (meteori iskee) just mun syntymäpäiväksi, taisi olla peräti 40v syntymäpäivä :D Parin päivän päästä lööpit hehkutti että se meteoriitti meneekin kaukaa ohi... Odotan mielenkiinnolla tuota synttäriä ;D Näkyykö siitä meteoriitista sitten edes pyrstöä...

Celestia
Jossain puhuttiin myös maapallon magneettinapojen siirtymisestä/kääntymisestä, mut ite en ees kovin tarkasti tiedä mitä se tarkoittaa :D Tosin uskoako sitten siihenkään..

Toi oli mun mielestä tosi mielenkiintoinen teoria! Siis jonkun teorian mukaan maapallo on joskus ollut "ylösalaisin", eli etelänapa pohjoisnavan tilalla ja päinvastoin, ja toi normaali "keinuva liike" mitä maapallo tekee (mikä aiheuttaa vuodenajat), olisi jossain vaiheessa muuttunut epävakaiseksi ja lopulta maapallo olisi keninunut niin voimakkaasti ja epävakaisesti, että navat ovat vaihtaneet paikkoja. Tämä olisi siis jotenkin tietyin aikavälein tapahtuva juttu, eikä olisi ollut kyse ainutlaatuisesta tapahtumasta. Oli siihen jonkinlaista "näyttöäkin" teorian tueksi. Oon pohtinut että nytkö se holtiton keikkuminen alkaa kun vuodenajat on mitä on... :lol:

(Hyi mä naureskelen aiheelle ja huomenna onkin sitten tulva koko maapallolla eikä kukaan ole rakentanut sitä saakutin arkkia...)

Susannna

^^ Tuo Maan "napaisuuden" vaihtuminen on ihan fakta. Joidenkin tutkimusten mukaan magneettikenttä vaihtaa napaisuutta pari kertaa miljoonassa vuodessa, viimeksi n. 780 000 vuotta sitten.

Tällä hetkellä pohjoisnapa on liikkumassa kohti Siperiaa, ja magneettikenttä on samalla heikentynyt. Epäillään siis, että tällainen napaisuuden vaihtuminen on käynnistymässä.

Jotkut epäilevät, että magneettikentän heilahtamisen aiheuttama otsonikato aiheuttaisi mm. syöpätapausten räjähdysmäisen kasvun, kun taas jotkut eivät pidä sitä minään katastrofina, koska napaisuuden vaihtumisia on ollut useita, eikä niistä ole ennenkään seurannut minkäänlaista massasukupuuttoa.

Amorous

Mäkään en oo koskaan ajatellut koko asiaa. Nyt viime viikolla luin jutun iltalehden sivuilta jostain tulivuoresta amerikassa. Se ku posahtas ni jutun mukaan olis uusi jääkausi, koska tää vuori on niin valtava että sen purkautumisesta aiheutuvat savut peittäis ilmakehän ja näin ollen auringon lämpö ei pääsis maahan. Olihan se aika hämmentävä, kun tämä vuori on osoittanut elämisen merkkejä. Pelottava ajatus kyllä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat