Raiskaus. - Ihmiset ja ilmiöt

Disaster

En tiennyt oikein mille alueelle tämä sopisi, lykkäsin nyt sitten tänne.

Raiskaus.. Jo pelkkä sana saa aikaan kylmiä väreitä ja inhon tunteen. Onko raiskaus koskettanut sinun elämääsi, tavalla tai toisella? Miten tilanteesta on päästy yli, vai onko? Myöskin kaikki ns. ylimenevä ahdistelu ja pelottavat tilanteet voidaan myös liittää tähän keskusteluun, läheltä liippaa kuitenkin. Pelkäätkö tulevasi raiskatuksi, oletko ollut kenties sellaisessa tilanteessa?
Kaikenlaista keskustelua tästä hirvittävästä aiheesta.

Sivut

Kommentit (57)

Disaster

Mä en ole tästä asiasta koskaan hirveästi halunnut vatvoa, haluan unohtaa koko jutun.. Parille ystävälle olen kertonut.

Mut on raiskattu. Tekijänä entinen poikaystäväni, ja tämä tapahtui muutama vuosi sitten. Humalaisen illan jälkeen sammuin hänen luokseen, sänkyyn, ja siinä se sitten tapahtui. Heräsin joskus aamuyöstä hirveään janoon tms. juuri tämän jälkeen, ja olin selvinnyt sen verran että tunsin ja tajusin mitä oli tapahtunut. Itse teon aikana olen ollut sammuneena, joten siitä mä en tiedä mitään. Mä jotenkin vaan tunsin ettei kaikki ollut ihan kohdallaan. Poikaystävä oli myös todella pelästynyt ja meni aivan lukkoon kun mä kysyin mitä on tapahtunut. Kiinni se jäi heti, ei saanut suurinpiirtein sanaa suustaan. No mä tietysti sekosin täysin ja lähdin kävelemään kotiin, ja tää vielä kehtas ottaa pultit siitä kun riideltiin sitten ja mä huusin heidän käytävässään kurkku suorana keskellä yötä. Ei siinä vaiheessa hirveesti kiinnostunut.

Jätkä vakuutti koko ajan että oli luullut mun olevan hereillä. Joo, eiköhän siinä ole pikkanen ero että onko sammunut vai aktiivisesti mukana siinä touhussa. Käytti myös teolleen perusteluna sitä että mä en pistänyt vastaan. No älä helvetissä jos mä olen sammunut ja täysin tiedottomassa tilassa?! Kaiken tän paskan kruunas se että mä lopulta uskoin sen selitykset ja mä jatkoin seurustelua sen kanssa. Mä olin niin tyhmä.
Meidän suhde kaatui myöhemmin omaan mahdottomuuteensa, luojan kiitos. Nykyään mä kunnioitan itseäni niin paljon etten ikinä sorru tollaseen paskaan.

Tässä jutussa oli "hyvä" se, että mä en ole itse ollut siinä tilanteessa, tajuamassa mitä se itselle niin pirun tärkeä ihminen mulle tekee. Mä en usko silti että se olis mulle sitä koskaan tehnyt muussa tilanteessa, mutta mistä sitä tietää.

Pitkän aikaa tän jälkeen mun oli, tottakai, hirveän vaikea nukkua sen jätkän kanssa, ja säpsähtelin öisin aina kun se vähän liikahti. Tän jälkeen se tosin kohteli mua hyvin eikä koskaan yrittänyt satuttaa mua, mutta silti.

Tän uuden suhteen myötä mä olen unohtanut tapahtuneen, mä luotan mieheeni niin uskomattoman paljon ja tiedän sisimmässäni ettei se koskaan, koskaan tekis mulle noin.

Että sellanen stoori.

nougatte

Ihan kamalaa! Ite en oo koskaan kokenu mitään vastaavaa, mutta paljon paljon voimia sulle!! Onneks sulla on tällä hetkellä ihana mies, johon voit luottaa.

marika_

Mä oon joskus miettiny, että ehkä jotkut miehet (tai miksei naisetkin) ei ihan oikeasti ymmärrä, että tuollainen kumppanin hyväksikäyttö tämän nukkuessa olisi raiskaamista. Enkä nyt siis mitenkään tarkoita vähätellä tuollaisia tilanteita tai sanoa etteikö kyse olisi raiskauksesta (sillä onhan se ehdottomasti!), mutta joskus olen miettinyt etteikö jotkut ihmiset todella tajua miten vakavasta ja loukkaavasta asiasta on kyse.

Kerran kävin juuri tuollaisista tilanteista keskustelua erään ystäväni kanssa, ja ruvettiin pohtimaan että mihin se raja pitäis ymmärtää - useimmat kokee kuitenkin ihan hyväksyttäväksi esimerkiksi ruveta ottamaan toiselta suihin tämän nukkuessa (tarkoituksena siis yllättää ja herättää toinen mukavalla tavalla), mutta en usko että kovin moni pitää hyväksyttävänä sitä että ollaan yhdynnässä sammuneen/nukkuvan henkilön (olkoonkin vaikka aviopuoliso) kanssa. Nuo suhteen sisäiset raiskaukset onkin varmaan kaikista ongelmallisimpia justiinsa tuon rajanvedon takia, koska jos hyväksikäyttäjä on täysin ulkopuolinen niin yleensä kuitenkin pätee nollatoleranssi ja pelkkä hiplaaminenkin (vaikka miten olisi tarkoituksena sen avulla herätellä toista) menee yli.

Hirveästi haleja kuitenkin sulle Disaster, varmasti ihan hirveä kokemus :(

heica

Oon pahoillani sun puolesta, Disaster! Mä voin hyvin kuvitella, millasia traumoja voi tollasesta saada ja luottamus kyllä menee jos joku läheinen tekee jotain niin kauheet kun raiskaa.

Mä olen kyllä aina välillä huomannut lievää ahdistuneisuutta joidenkin miesten lähettyvillä. Kaikista pahimpia on ne, jotka tuijjotavat katse tiukasti kiinni mussa. Ei oikeasti edes tarvitse olla kuin ihan tavallisissakin vaatteita. Tosin välttelen julkisilla paikoilla kaikkia vähäänkään liian paljastavia ja vähäsiä ja väljiä vaatteita, koska en todellakaan tunnea oloani hyväksi sellasissa [size=9](mun mielestä)[/size] huora-vetimissä. Mä en kyllä kovin mielellään kävele (varsinkaan vklna) yksin kaupungilla tai missään muuallakaan yömyöhään. On mulla pari kertaa lähtenyt pari hullua miestä juoksemaan perääni. En tiedä mikä on ollu tarkotus mulle tehdä, mutta olen kyllä aina juossut ihan henkeni edestä. Kyllä ne traumat jää ihan tollasistakin... Täällä tosin on viime aikoina pyörinyt huhuja kaikista hulluista, saatan olla ehkä vähän ylisäikky ja pingon pakoon heti jos siltä tuntuu....

[size=9]En nyt sinun tilanteesi, Disaster, tällä kommentilla viittaa, mutta mä uskon ihan hyvin, että jos molemmat osapuolet ovat olleet kovassa humassa ei toisen tarvitse välttämättä näyttää mitään sen suurempia"elonmerkkejä" että olisi hereillä ja touhussa mukana ilman että toinen luulisi toisen olleen oikeesti sammuneena (mulla ihan omakohtasia kokemuksia tästä...). Ihan hyvin voi erehtyä että toinen tietää mitä toinen tekee, varsinkin humalapäissään. Mutta en nyt tarkoita sitä, että humalassakaan tahallaan raiskaaminen on oikein! [/size]

Disaster
heica
[size=9]En nyt sinun tilanteesi, Disaster, tällä kommentilla viittaa, mutta mä uskon ihan hyvin, että jos molemmat osapuolet ovat olleet kovassa humassa ei toisen tarvitse välttämättä näyttää mitään sen suurempia"elonmerkkejä" että olisi hereillä ja touhussa mukana ilman että toinen luulisi toisen olleen oikeesti sammuneena (mulla ihan omakohtasia kokemuksia tästä...). Ihan hyvin voi erehtyä että toinen tietää mitä toinen tekee, varsinkin humalapäissään. Mutta en nyt tarkoita sitä, että humalassakaan tahallaan raiskaaminen on oikein! [/size]

Mies ei ollut humalassa silloin vaan vesiselvä.

SunLion

varmasti ikävä kokemus...itsellä on yks sellanen väkisinotolle tuntunut kokemus exän kanssa myös. Molemmat oli juonu ja mies päätti jostain syystä ottaa rajumpia otteita mutta se hässäkkä ei tuntunu siinä humalatilassa mitenkään eroottisesta, päin vastoin..

mä en halua loukata tällä ketään, mutten tajua yhtään että miten kukaan ottaa kumppaniltaan väkisin...että eikö voi oottaa et toinen on selvä. en käsitä sitä ajatusmaailmaa joka tälläsellä kumppaninsa raiskaajalla (tai raiskaajalla ylipäätään) on.

Jaeniver

Minut on menannut raiskata ryhmä ulkomaalaistaustaisia miehiä. Olin kävelemässä yksin baarista kotiin noin neljän aikoihin ja päätin kävellä alikulkutunnelia pitkin. (Joo tosi fiksua, mutta siinä "mielentilassa" se tuntui fiksulta.) Siellä sitten oli tämä porukka ja he sitten kerääntyivät ympärilleni jne. Onneksi joku umpihumalainen mies käveli sitten siitä ohi, niin pääsin livahtamaan jostain välistä karkuun ja taksiin. Ei kauhean mukava kokemus.

TaskuMyy
Jaeniver
Minut on menannut raiskata ryhmä ulkomaalaistaustaisia miehiä. Olin kävelemässä yksin baarista kotiin noin neljän aikoihin ja päätin kävellä alikulkutunnelia pitkin. (Joo tosi fiksua, mutta siinä "mielentilassa" se tuntui fiksulta.) Siellä sitten oli tämä porukka ja he sitten kerääntyivät ympärilleni jne. Onneksi joku umpihumalainen mies käveli sitten siitä ohi, niin pääsin livahtamaan jostain välistä karkuun ja taksiin. Ei kauhean mukava kokemus.

Tuon takia, justiisa pitäisi baariin miel. ottaa joku selvinpäin oleva tai pyytää hakemaan joku.
Itse tehny nyt muutamina v-loppuina niin, että hajen Pekun kaa kaverin baarista.

heica
Disaster
heica

Mies ei ollut humalassa silloin vaan vesiselvä.

Joo, kun itekin luin ton viestini uudestaan niin huomasin ettei tosta selvästi käy ilmi ettei toi mun esimerkki liity mitenkään alotusviestiin. Siis ymmärsin kyllä, että mies ei ollut humalassa.

BabyPhat

hrr.. kylmiä väreitä tulee aiheesta :?
kaverin kaveri raiskattiin kesällä, tekijä/tekijöitä ei saatu kiinni. Raiskaus tapahtui väkivaltaisesti ja vielä alkuillasta. Kukaan ei kuullut tai nähnyt tilannetta. Ulkona tämä siis tapahtui..
Uhri ei ole pystynyt puhumaan tapahtuneesta ollenkaan ja on todella traumatisoitunut -enkä ihmettele yhtään
:(

olematon

Siis hyi olkoon! mä en tosiaan ymmärrä mitä niitten päässä liikkuu jotka väkisin ottaa jonkun, vaikka tuntemattomankin. Mikä siinä on se syy että miksi sellaista pitää tehdä? yök!

Kathry

Mun hyvä ystävä ja entinen kämppis on raiskattu.
Kaverini seurusteli silloin vähemmistöön kuuluvan pari vuotta vanhemman miehen kanssa. Kaverini (sanotaan vaikka Mallu), hänen ystävänsä (vaikka Milla) ja Mallun poikakaveri olivat juhlimassa ja olivat tuhannen tuiskeessa. Olin samaan aikaan baarissa heidän kanssaan. Oli vappu ja kaupungissa kova meininki. Näin Mallun ja Millan tanssilattialla muutamaan kertaan ja he olivat ihan tuhannen tuiskeessa.

Jossain vaiheessa ne hävis jonnekkin ja kuulin että olivat lähteneet Mallun poikakaverin serkun luokse jatkoille. En muista oliko siellä muita. (Itse en siis ollut kuitenkaan paikalla) Tytöt olivat väsähtäneet ja sammuneet. Mallu kertoi sammuneensa poikakaverinsa kanssa lattialle. Mallu heräsi siihen että hänen poikakaverin serkku raiskasi häntä. Kun Mallu heräsi mies hyppäsi pois ja Mallu ja Milla lähti kiireen vilkkaa pois asunnosta. Heräsin aamulla Mallun soittoon. Mallu itki puhelimeen että hänet on raiskattu ja tarkistin että hän on turvassa ja menossa poliisin puheille. Onneksi hän ei ollut myöskään käynyt pesulla.

Mallun raiskaaja oli kaksi vuotta aikaisemmin jäänyt kiinni raiskauksesta ja oli silti vapaalla jalalla. En ymmärrä yhtään. Kun kyseessä oli maahanmuuttaja eikä ensikertalainen hänet karkotettiin maasta ikuisiksi ajoiksi. Onneksi. Mallulle jäi pahat traumat tapahtuneesta mutta pikku hiljaa haavat paranevat. Disasterille voimia. Raiskaus vaikuttaa henkisesti ja fyysisesti varmasti jollain tasolla koko loppuelämän.

Jesssi-

Kauheita kyllä nuo teidan kokemukset :? Miun lähipiirissä on tapahtunut myös yksi raiskaus josta en uskalla sen enempää kertoa, jos vaikka joku tuttu näitä lukee.Mutta uhri oli hyvä ystäväni, johon raiskaus vaikutti todella voimakkaasti,tuntui että koko hänen persoonallisuus jotenkin muuttui.Itseasiassa en edes tiedä kuinka moni kaveripiiristäni tietää tästä tapauksesta,saatan olla vaikka ainut.Mutta tää tapaus sai miut todella miettimään sitä, miten kukaan voi tehdä toiselle niin.Ystäväni kohdalla molemmat olivat olleet aivan umpihumalassa, mutta se ei ole mikään syy.Olen tänäkin päivänä sitä mieltä(tästä raiskauksesta on siis aikaa ehkä n.4 vuotta)että raiskaajat pitäisi tuomita vankilaan samantien, ja ihmettelen ettei ystäväni tehnyt rikosilmoitusta vaikka tapaus oli aivan selvä.Ehkä pelko vaikutti eniten

esiska

Disaster oon tosi pahoillani, varsinkin kun oma mies, johon pitäis voida luottaa tekee tuollaista on jotain käsittämätöntä. Ymmärrän sun traumat. Vastaava tapus on ollu
Olin vasta eronnu eksästä ja muuttanu omaan kämppään toiselle paikkakunnalle. Hän sitten tuli eräänä iltana käymään, ei ilmoittanu mitään. Tyhmä kun olin niin päästin sisään. Juteltiin kaikkea, oli ihan mukavakin puhua pitkästä aikaa kunnolla. Seurustellessa meni aina tappeluksi. Sitten eksä ehdotti seksiä, "vanhojen hyvien aikojen" kunniaks. Kieltäydyin, eksä suuteli silti, en vastannu vaan työnsin pois. Siitäkös tämä innostui ja sanoi että haluan kuitenkin, esitän vain vaikeaa. Hän nappasi syliin ja kantoi makuuhuoneeseen. Iso kokoinen ja vahva kun on niin en voinu mitään, huuto ei kuulunu kun peitti suun milloin kädellä, milloin tyynyllä. Raikasi siihen, teki niin kipeää, mutta eniten satutti kun en uskonu hänen voivan tehä niin, luotin siihen ettei satuttais.
Asiasta en koskaan ilmoittanu kenellekään, eks sai sen kuulostamaan omalta vialta, "mitä antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa" Syytän edelleen itteäni. Mitä menin päästämään sisään.
Mutta nyt asiaa voi jo muistella ja puhuakin nykyiselle miehelle. Hän on ollu ymmärtäväinen. Tapauksesta on jo 1,5 vuotta.
Että sellainen tapaus
Mutta voimia kaikille tän kauheuden kokeneille, en voi sanoa että tietäisin miltä uhreista tuntuu, voin vain kuvitella, jokaisen trauma kun on erilainen

Msuh

Minua ei varsinaisesti ole raiskattu, mutta lähellä on ollut. Eräissä pippaloissa mies, jonka kanssa olin suhteellisen hyvää kaveria, kävi melko arvaamattomaksi ja aggressiiviseksi alkoholin (ja hormonien yhdistelmän?) vuoksi. Mies yhtäkkiä nappasi minua ranteista kiinni, ja koska on minua huomattavasti isokokoisempi, en saanut itseäni irti hänen otteestaan. Aluksi ajattelin tämän olevan jokin läppä, mutta kun hän kuljetti minut makkariin ja kaatoi sängylle, olin ihan shokissa. Tuli sängylle viereeni, piti edelleen käsistäni kiinni. Huusin jo ihan paniikissa "eieiei":tä, mutta eipä tapahtunut mitään muutosta. Sitten sain potkaistua miestä ja heti sen jälkeen hän katosi huoneesta mitään sanomatta. Aamulla ei muka (?) muistanut yhtään mitään, kun ystäväni häntä asiasta kovisteli. Pyyteli kovasti anteeksi, mutta arvatkaa, viilenivätkö välimme... Moikkaustuttuja nykyään olemme, muttei sen enempää. Vaikka episodi olisikin ollut hänelle pelkkä vitsi, minä pelkäsin kuollakseni, enkä voi enää luottaa häneen.

Minkäänlaisia henkisiä jälkiseuraamuksia minulle ei jäänyt, jos ei oteta huomioon sitä, että kavahdan kyseisen miehen seuraa. Olen myös jollain tavalla tullut varovaiseksi ja araksi humalaisten miesten suhteen. Pidän tuttuihinkin, todella umpitunnelissa oleviin, miehiin mielelläni etäisyyttä ja pidän mielessäni, että alkoholi ja muut myrkyt saattavat muuttaa ihmisen aivan toisenlaiseksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat