Tunnustan, että en osaa... - Ihmiset ja ilmiöt

Kippu

En osaa
- tankata autoa
- napsutella sormia
- viheltää
- pelata mitään korttipeliä
- pelata shakkia
..ynnä muuta. Todella raivostuttavaa :D

Sivut

Kommentit (136)

Susannna

Monesti musta tuntuu että oon tosi avuton joissain käytännön jutuissa. Välillä ihan hirvittää kun tuntuu että sitten joskus omaan kotiin muuttaessa joutuu varmasti kysymään neuvoa aivan yksinkertaisissa asioissa. :D

Millaisia asioita sä et osaa, mutta susta tuntuu että sun pitäisi?

Mä en osaa:
- Kutoa villasukkia tai lapasia, tai oikeastaan mitään muutakaan..
- Keittää mehua esim. viinimarjoista
- Korjata tietokonetta jos se menee vähänkään solmuun

Tsein

Eilen tein seiskaluokkalaisen siskon kanssa sen läksyjä ja täytyi todeta, että olen aika huono suomen kieliopissa. Oli todella vaikea miettiä onko "(ne) eivät olleet (siellä)" imperfekti vai perfekti. Ja minähän olen opiskellut äidinkieltä ja kirjallisuutta vain sivuaineena yliopistossa...

NeitiMielenkiintoinen

Tunnustan, etten osaa...

- laittaa mitään ihmeellisiä ruokia // leipominen kyllä vielä menee, kun ohjeiden mukaan tekee, mut ruuanlaitossa ainoa juttu, mitä voin sanoa osaavani tehdä kunnolla on makaronilaatikko. Tai sitten se vaan johtuu harjoittelun puutteesta ja saamattomuudesta. :roll:

shazzer

Voi näitähän ois monia, kun vain muistuisi nyt mieleen.

En ole koskaan osannut tehdä kärrynpyörää. Nolottihan se yläasteen liikuntatunneilla kun muilta se onnistui moitteettomasti.

En ole koskaan saanut vedeettyä leukoja. Minkäs teet kun ei ole voimia. Ja jälleen nolotus koulussa :roll:

En osaa vaihtaa renkaita autosta, enkä kyllä mitään muutakaan auton korjaushommia osaa. Jätettäköön ne miehille.

Palaan asiaan

olematon

En osaa..

...tehdä kunnolla kastiketta ruskistamalla jauhot ja sitten suurustamalla. Aine menee jotenki reisille :D harjotuksen puutetta...
...vaihtaa renkaita autoon, vaika perusidea onki ihan selkee mutta en oo koskaan vaihtanut.
...kutoa villasukkaa.
...kytkeä lamppua jossa on "sokeripala".
...mitään koodaus-juttuja esim. internetsivua tehdessä.

Nemith

Tunnustan, etten osaa...

Nukkua säännöllisesti!
Taas menin hirveän aikaisin nukkumaan ja täällä sitten herätään kolmelta.
Onneksi on internet.

shazzer
Nemith
Tunnustan, etten osaa...

Nukkua säännöllisesti!
Taas menin hirveän aikaisin nukkumaan ja täällä sitten herätään kolmelta.
Onneksi on internet.

Tätä komppaan! Siis jos on vapaata ja saa nukkua niin pitkään kun vain jaksaa niin helposti saatan nukkua yli puolenpäivän. Illalla myös menty myöhään nukkumaan.
Samoin aamuheräämiset on joka kerta vaikeita.

Susannna

Näitähän keksii lisää päivittäin...

En osaa:

- Hoitaa kasvimaata. Siis en osaa istuttaa mitään enkä ymmärrä mitä niille pitäis sitten tehdä sen istuttamisen jälkeen? Ja joo, asun maalla..
- Ladata hiirenloukkua
- Tehdä ranskanlettiä
- Ampua ilotulitusraketteja

celia

- Vielä vähän aikaa sitten en osannut kuoria appelsiinia kun en niitä itse ikinä syönyt
- Silittää kauluspaitaa
- Hoitaa kasveja (siis kaikki lannoitukset ja sellaiset)
- Tehdä mitään hienoja ruokia, ruskeankastikkeen teonkin opin vastikään
- Parkkeerata taskuun
- Tehdä ranskanlettiä
- Tehdä punnerruksia

:oops: :oops:

Susannna
shazzer
Susannna
- Tehdä ranskanlettiä
Ah siis joo! Miten se oikein tehdään? Sitä olen aina ihmetellyt..

Ei ymmärrä. Uskoisin että oppisin kyllä tekemään jollekin toiselle, jos tarpeeksi monta kertaa opetettais, mutta en käsitä miten ihmiset pystyy itelleen tekemään niitä..

Celestia

^^ Ei se oo niin vaikeeta mitä luulis :) Itekään en ensin tajunnu yhtään, mut sitten kun luin jonkun yksinkertaisen ohjeen netistä niin sen jälkeen oon osannu tehä itellenikin. Kellekään toiselle en oo koittanut tehdä mutta kaippa sekin onnistuis.

Mutta itse aiheesta, mä en ainakaan osaa:

- Virkata, muuta kuin ketjua
- Kutoa, oon jo unohtanut miten se tapahtuu..
- Koota mitään moniosaisia huonekaluja tms.
- Laskea päässä mitään vähänkään monimutkaisia laskutoimituksia, ilman että menen sekaisin ja joudun aloittamaan alusta.

Ja lisääkin olis paaaljon :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat