Vaikea kaveri - Ihmiset ja ilmiöt

heica

No niin, taas on päästy opiskelemaan uuteen paikkaan vuosi sitten.
Siellä tapasin niin uusia kuin vanhoja tuttuja. Nyt sitten viime kevään ja tämän vuoden alku on ollut melko kuoppasta uusien ystävyyssuhteiden luomisessa, ja esteenä on tähän tämä vanha kaverini peruskoulusta.
Hän haluaa, että vietän aikaani vain hänen kanssa. Ei sano sitä suoraan, mutta jos ehdotan että "mennään noiden muidenki kans juttelee" niin vastaus on joka kerta "Eiikä" ja mä olen todellakin liian kiltti ja tottelen.
Muutaman kerran olen keksinyt tekosyyn päästäkseni muidenkin ihmisten pariin, koska haluan todellakin läheisemmät välit heidän kanssaan. Vanha ystäväni ei halua, vaan tykkää haukkua ja nimitellä näitä muita ihmisiä mulle, on tosi mustasukkanen ja kateellinen ja joskus jopa tekopyhä ja ottaa kaiken tosi läpällä (opiskelun, terveyden) jonka mä haluan ottaa tosissani. Muutenkin, jos satutaan samaan seuraan muiden kanssa hän käyttäytyy tosi ilkeästi ja pilkkavasti muita kohtaan, jollon saa kartotettua heidät muualle ja taas ollaan kaksin.

Nyt olen pikkuhiljaa yrittänyt päästä irti hänestä, tiedän että asia pitäisi sanoa suoraan mutten tiedä miten. Haluan olla hänen kaveri, mutta haluan olla myös muiden kaveri.

Kommentit (3)

Susannna

En oikein keksi muuta vaihtoehtoa kuin suoraan puhumisen.
Sano hänelle, että hän ei voi omistaa sinua. Onhan tuo selvää että hän tekee vain itselleen hallaa halutessaan että olet vain hänen kanssaan. Reaktio on päinvastainen: haluat olla hänen kanssaan aina vain vähemmän.

On varmasti tärkeää että selität hänelle ettet halua lopettaa kaveruutta kokonaan. Vaan että haluat että voisitte yhdessä olla myös toisten kavereita.

Olen itse kokenut kuinka kaverisuhteessa asioista (toisen ärsyttävät tavat, liika yhdessäolo) puhumatta jättäminen johtaa lopulta jatkuvaan etääntymiseen.

Phoenix

Mulla on samantapainen ongelma. Kämppikseni on ollut yksi luottoystävistäni, nyt hän on hirviö.
Hän loukkaa minua jatkuvasti milloin mistäkin ja olettaa olevansa huushollin (ja vähän kaiken) pomo. Hänen kanssaan ei voi neuvotella mistään, sillä hän ei suostu kompromissehin. Tulen hulluksi.

Kämppikseni meni lupaa kysymättä järjestämään keittiön kaapit uusiksi ja vessan samalla. Poikaystäväni ei saa tulla yöksi. Meillä ei saa käydä vieraita. Mikä on minun on hänen. Minä olen huonointa koko asunnossa. Kiitti vaan, kamu!

Phoenix

Lisään vielä: Poikaystäväni ei saa kokata kanssani, olla yötä tai ylipäätään olla luonani. Kämppis käyttää sumeilematta tavaroitani ja ruokiani, järjestää paikkoja mielensä mukaan perusteella "näin meillä kotona on aina ollut". Jassoo!
Nyt ei enää viitsitä edes puhua, vaan paiskotaan ovia ja tömistellään kuin joku uhmaikäinen kuriton penikka. Mun tekemisiä, syömisiä ja tekemättä jättämisiä kyllä voi arvostella. Olen turhamainen koska meikkaan ja en kaukana maksullisesta naisesta kun käytän vähän avarampaa kaula-aukkoa kun joskus harvoin käyn baarissa. :evil:
Olen niiiiiin vihainen.
Kun ei voi neuvotella sivistyneesti mistään kun tämä alkaa toistaa itseään kuin nauhuri ja sitten marssii omaan huoneeseensa ovat paukkuen.
Haen jo uutta asuntoa.

Miten minä voisin savustaa tuon ulos täältä?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat