Vahingonteko ja paikalta katoaminen. - Ihmiset ja ilmiöt

marimma

Ömh.. Oisko tää vaikka tonne mikä tänään ärsyttää ketjuun taaaai?

Sivut

Kommentit (16)

Sanna86

En oikein tiennyt mihin tää kuuluu mutta ihmettelen mikä ihmisiä vaivaa.. Kun meillä oli yksi ystävä käymäs(Asumme siis rivitalossa) meillä perjantai lauantai välisenä yönä joskus puolenyön aikana oli hetken sisäl ja joku on täysil pakittanut kaverin pelkääjän puolel auton kylkeen. Ja ei voi olla vahinko kun auto oli valopylvään alla ja on siis todella iso piha et sen olis pystynyt välttää.. ja ei jättänyt mitään yhteystietoja. V******a.... :twisted: eikä se oikein voi olla kukaan meidän naapureista kun tässä ei oikein asu kuin vanhuksia ja ne ei nyt niin myöhään liiku missään.

[color=red]-muokkasin otsikkoa- sunlion[/color]

Tapsu

Vai eikö tähän vois ihan yleisesti puhua siitä kun ihmiset tekee vahinkoa ja häviää paikalta? Esim just jos autolla kolhasee ja lähtee meneen kun kukaan ei nää tai hajottaa kaupassa jotain ja "siivoaa" vaan jutut hyllyn alle piiloon.

Charlene

Toisaalta eikös tämmöiseen ketjuun voisi kaikki paljastaa esim. omia vahingontekoja ja karkaamisia tai omia kokemuksia asiasta. Riippuu tieten tuleeko siitä tarpeeksi keskustelua.

Itse kolautin toisen auton takapuskuriin ja paniikissa lähdin karkuun 8-[ . Joku oli nähny tapahtuman ja sitten minulle soitettiinkin illalla perään :oops: . Onneksi se auto johon törmäsin oli vanha romu, jossa oli sellainen "muovinen" iso puskuri. Omistaja väitti aluksi, että puskuri pitäisi korvata mutta yllättäin se olikin palautunut ennalleen eikä minun tarvinnut maksaa siitä mitään. Sain kyllä suuren opetuksen siitä..eli ei todellakaan kannata lähteä karkuun. Kuitenkin on aina silmäpareja todistamassa tapahtumaa, eikä se tietenkää ole reilua sitä toista osapuoltakaan kohtaan :roll: .

Tapsu
Charlene
Toisaalta eikös tämmöiseen ketjuun voisi kaikki paljastaa esim. omia vahingontekoja ja karkaamisia tai omia kokemuksia asiasta. Riippuu tieten tuleeko siitä tarpeeksi keskustelua.

Tätä itekin ajattelin toisaalta mutta en sitten tiedä kehtaako ihmiset tunnustaa jos on ite karanneet paikalta kun on tehneet jotain. Kokemuksia just sellasia kun alottajan niin helpompi kertoa.

Tsein

Jotenkin se mukavuudenhalu nyt vaan kuuluu ihmisluonteeseen. Jos hajoitat tai vahingoitat jotain toisen omaa, siitä on seurauksia. Mutta jos kukaan ei näe, niin... voi tulla mieleen, että on helpompi vaan poistua vähin äänin paikalta kuin kohdata seuraukset. Se on sitten taas ihmisen moraalista kiinni toimiiko sen mukaan, mistä on vähemmän harmia itselle, vai jonkun yleisen normin mukaan. Sehän on ihan selvää, että tuollaisessa tilanteessa pitäisi jättää edes yhteystiedot pyyhkimien alle, mutta kaikki eivät vaan tee niin.

Tuosta kyllä herää sellainen kysymys, että kuka sitte peruuttikin auton kylkeen, niin näkiköhän itse tekemäänsä vahinkoa? Voisiko olla, että ko. henkilö on ollut humalassa tai muissa aineissa ja pelännyt sen pahentavan tilannetta? Jos näin on, niin silloin ei tietysti välttämättä ajattelekaan niin selkeästi.

leeah

Hävettää kun muistelen.. olin vasta kortin saanut ja pärräilin kauppaan. Lähtiessä parkkiruudusta en älynnyt katsoa toisella puolella olevaa autoa ja melkoisen lommon pyyhkäisin auton kylkeen. Menin niin paniikkiin, ettei mielessä edes käynyt jäädä selvittämään asiaa, en ajatellut näkikö kukaan, kaasutin vaan paikalta pois :oops: Omaan autoon ei tullut kuin puskuriin olematon naarmu, eikä kukaan ole vielä tähän päivään mennessä ottanut yhteyttä.. Asia vaivaa minua, tekisin toisin jos noin kävisi uudelleen :roll:

olematon

Mä oon avannut oven vahingossa toista autoa päin ja vaan lähtenyt, mutta joku on tehny mulle samoin koska auton ovessa on jälki. :roll: mun kaveri teki klassisen alottelijamokan parkkeeratessaan autoaan.... etukulma osui toiseen autoon ja hän lähti karkuun. Joku oli nähnyt ja poliisit tuli sen perässä kotiin asti.. x)

Sanna86

no kaverin puolesta ärsyttää sillä se ei saa vissiin vakuutuksista oikein mitään ja kumminkin korjaaminen tulee maksaa ainakin pari tonnia. kun joudutaan oikaisee ja maalaamaan. ja ovi pitää vissiin uusia. Mut me nyt ainakin ollaan luvattu sille auto lainaan et se pääsee töihin sillä kun meillä seisoo yksi auto katokses. En tiedä oliko kuski jossain aineis törmätes. mut se on se karu tosiasia et ei tääl ynpäril asu kuin vanhuksia. eikä ne liiku niin myöhään enää.. se on ainoa mikä tiedetään et törmännyt auto on punainen.

Sanna86

Ja se joka ajoi kaverin autoa on ollut pakko huomata se kun se ontullut vauhdil. Sillä autosta on mennyt B pilari. joka tarkoittaa et se auto voi mennä lunariin.kun se on pelti sisäpioleltakin kasassa. ja kun auto on toyta mr 2 siin on lasi katto niin siel tulee vesi sisään tuon törmäyksen jälkeen. muttaa huomen tietää lisää kun kaverei menee vakuutus yhtiös käymään.

ether

Surkeana kuskina on pakko tunnustaa, että tekevälle satuu :roll:. Pari kertaa on käynyt niin, että olen peruuttaessa (ts, ihan suoraan) kolauttanut takana olevaan autoon. Ensimmäisellä kerralla ainoa aikaansaannos oli vaimea pamaus, jota itse en olisi edes kuullut; paikalle rynnännyt toisen auton omistaja sitä vastoin piti huolen siitä, että puoli korttelia kuuli kelvottomista nuorista naiskuskeista. Ihan ymmärrettävää kai, mutta jokseenkin tarpeetonta.
Kelvottomaksi sitä vastoin ryhdyin ns. toisella kerralla, kun taskuperuutus otti ja meni mönkään. Ajokkini sai takapuskuriinsa kunnon kuopan, takana olleesta autosta meni varmaan rekisterilaatta uusiksi ja minä kiiruhdin jättikorvaukset takaraivossa kummitellen pois paikalta. Kukaan ei tapahtumaa ilmeisesti nähnyt, tai sitten ketään ei yksinkertaisesti kiinnostanut puuttua asiaan. Nyt temppua tulee muisteltua lähinnä häpeänsekaisella huumorilla - uuden rekisterikilven hinta pyörii nimittäin siinä 10 euron tienoilla.

Sanna86

olen minäkin kerran ajanut perseeseen. mutta edellä ajava vanha paku
(siis mihin törmäsin) jatkoi matkaa ja kyllä se sen huomas et osusin. ajoin hetken peräs ja sit annoin olla kun se rupes menee alueel mitä en tuntenut. Äitini sanos et se kuski oli joko kännis,tai auto varastettu tai jotain muuta. Silloin oli huono päivä kun tulin juuri hautajaisista.

DitaLee

Vakuutus korvaa käsittääkseni kaikki tunaroinnit, myös parkkipaikkamokat. Bonukset siinä tosiaan menevät, mutta eipä voi mitään.

Itse peruutin toista autoa päin juuri noin viikko sitten. Olin pieneltä ja melko ahtaalta parkkiapaikalta lähdössä, ilta-aurinko paistoi osuvasti naarmuisiin autonlaseihini enkä tietenkään katsonut/nähnyt kunnolla peruuttaessani. Kolautin sitten etupuskurin reunan toisen auton kylkeen ja paniikissa - yllätys yllätys - pakenin paikalta. Nyt mietityttää että olisin voinut reilusti vaikka jättää lapun auton tuulilasiin ja kertoa miten kävi sekä laittaa numeroni, olisihan vakuutukseni sen korvannut. Paniikissa sitä en kuitenkaan tajunnut.

celia

Viime syksynä tulin kotiin ja ajoin ahtaalle parkkipaikallemme. Oli pimeää ja satoi, autot kummallakin puolella oli pysäköity niin että siihen väliin juuri ja juuri mahtui. Pimeässä venkslatessani ees taas kävi sitten niin että kolhasin viereistä bemaria (ironista sinänsä kun sanoin muuttaessani "niin hieno auto tos vieres et varmana vielä joskus kolhasen") ja menin tietysti hirveään paniikkiin. Pimeässä en edes nähnyt tuliko autoon mitään jälkiä. Onneksi olin kuitenkin suht järkevä ja jätin lapun tuulilasin pyyhkijän alle jossa kerroin tapahtuneesta ja jätin yhteystietoni. Muutama päivä myöhemmin mies sitten soitti minulle ja sanoi ettei vaadi minulta mitään korvauksia, olivat saaneet minun autostani jääneet maalit hiottua.

Tein niin kun olisin halunnut itselleni tehtävän. Jos minun autoani olisi kolhittu ja tyyppi olisi paennut paikalta niin armoton vitutushan siinä olisi ollut.

Sanna86

kaveril josta kerroin niin vakuutus ei korvannut mitään. kaikki mitä siihen nyt tehdään joutuu maksaa itse ja menee vissiin yli tonni korjukseen. Vähän harmittaa kaverin puolesta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat