Itsekuri - Ihmiset ja ilmiöt

Jesssi-

Täytyy kyllä myöntää että miulla on aivan surkea itsekuri!Ja ihan melkein kaiken suhteen.Ruoka on yksi,syön ihan mitä sattuu vaikka aina ajattelen et nyt alan syömään terveellisesti.No ei ole onnistunut...(Toisaalta ei ole tarvetta laihduttaa,muuten vaan olen ajatellut että ei terveellisesti syömisestä haittaakaan ole).Herkut on varmaan se pahin minkä suhteen en osaa hillitä itseäni yhtään.Rahan käyttö on kyllä sellanen missä yritän pitää järjen mukana ja jotenkuten siinä onnistunkin,välillä tosin sitten tulee jotain lipsahduksia.

Sitten en tiedä lasketaanko se juuri itsekuriin että miulla on paha tapa jättää tärkeitten asioitten hoitaminen aina viime tippaan,ja sitten tulee kamala kiire.Tämä pätee melkein asiaan kun asiaan.Koulujutuissakin(sillon kun koulussa olin) niin olin kyllä ihan hyvä oppilas ja kokeista tuli hyviä numeroita mutta se lukeminen tuppas jäämään viimesille illoille.Piti aina pakottaa ittensä kirjojen eteen.Ja sama se on nyt pääsykokeisiin lukiessa.

Sivut

Kommentit (23)

Merilyn

juomisessa ja rahankäytössä lipsuu ja pahasti! jos tulee vaan mahis lähteä johonki baareihin kavereiden kanssa niin en kyllä kieltäydy. Rahaa myös käytän liikaa, olen kulinaristi ja syön tosi paljon kaikkia herkkuja ja niihin sitä rahaa myös uppoaa. En myöskään ole osannut olla hyvä tyttöystävä, kun innostuin sinkkuilusta pitkän suhteeni jälkeen. Haluaisin seurustella mutta olen jotenkin huono siinä nyt :/ ajattelen liikaa itseäni.

vitney

Itsekuria löytyy kyllä asian kuin asian suhteen kun vaan tosissani päätän jotain. Ainut heikko kohta on vaatteiden osto... Niitä tulee hankittua jatkuvasti lisää ja lisää, vaikka päättäisin että nyt en vilkaise edes näyteikkunoihin niin silti jotenkin löydän itseni kassalta ostamassa jotain kivaa :?

SunLion

-rahankäytössä oon hyvä

-nykysin oon herkuissa jo parempi..harvemmin ees tekee mieli mitään. Ja vaikka jotain olis kotona ei tuu välttämättä syötyä.
-liikun mielellään jos vain kerkiän joten siihenkään ei kuria varsinaisesti tarvii

Sadie

Luulenpa etten oikeesti edes tarvitse kauheesti itsekuria, kun kaikki kaverit haukkuu ylitunnolliseksi ja kauheen kunnolliseksi. Jos nyt jossain niin herkuissa voi aina kiristää, mutta tietyllä tapaa en koe edes tarpeelliseksi. Elämästä täytyis kuitenkin myös muistaa nauttia..

shazzer

Todella huono itsekuri herkkujen suhteen, varsinkin karkkien.
Kyllä osaan mennä karkkihyllyjen ohi kaupassa, mutta sitten kun sorrun ostamaan, menee saman tien alas :(
Kunpa tätä asiaa voisi parantaa jotenkin..

Mitä tulee muihin asioihin niin kai mulla on ihan hyvä itsekuri. Mullakin tuo että tekemättömät asiat jää häiritsemään, jolloin ne tulee tehtyä.. Tosin tuo ei aina pidä paikkaansa, töissä siivoaa 8 tuntia niin ei inspiroi heti kotona hinkata joka paikkaa puhtaaksi jne.

SinRuid

Mie tunnustan olevani tosi saamaton. :(
Auto pitäis saada poistettua rekisteristä/myytyä, mutta ei, en saa aikaisiksi. Tärkeät paperit lojuu pöydällä, mutta ei, en saa täytetyksi.
Olishan se niin helppoa kun vaan TEKIS. Ja kun saa asiat hoidettua, tulee voittajafiilis! Mutta miksen täytyy olla niin mukavaikeeta..
Kadehdin teitä tehotätejä!

Rasberry

Missä asioissa sinulta löytyy/uupuu itsekuria? Miksi?
Missä tilanteissa tunnet että itsekurisi pettää?
Millaisia mahdollisia tuloksia olet nähnyt hyvän/huonon itsekurisi ansiosta?

marimma

Mulla ei taida olla olemassakaan itsekuria. Paitsin rahan kanssa.
Ihan sama vaikka mitä päätän niin se päätös kestää vain sen lyhyen hetken kuten vaikka että tänään siivoan koko kämpän, niin saatan luovuttaa jo siihen että kerään roskat. Tai niinkun nyt että menen klo 18 ulos, niin näh, tässä mä istun vieläkin. Kun ei oo syytä niin ei ne päätökset pidäkkään.

Sukkis

Minulla ei ole itsekuria makeiden herkkujen suhteen! Jos tiedän kaapissa olevan jtn hyvää en pysty sitä vastustamaan vaikka kuinka yritän :/ Nimim. Tänään syönyt viisi suklaakaurakeksiä.

Rasberry
Sukkis
Minulla ei ole itsekuria makeiden herkkujen suhteen! Jos tiedän kaapissa olevan jtn hyvää en pysty sitä vastustamaan vaikka kuinka yritän :/ Nimim. Tänään syönyt viisi suklaakaurakeksiä.

Mulla on taas tuollaisten asioiden suhteen hyvä itsekuri. Esimerkiksi meillä on murun kanssa tuossa hyllyssä karkkilaatikko, joka on aina pullollaan herkkuja. Mä pidän tiukan herkkupäivän aina lauantaisin, enkä muulloin koskekaan sokeriin ja herkkuihin. Tuolla ne karkit pysyy laatikossa, eikä tee edes pahaa :-k Lauantai-iltanakin kun mentiin nukkumaan, pistin irtaripussin kiinni ja sinne jääneet karkit laatikkoon odottamaan ens lauantaita. Siellä ne kiltisti mua odottavat :lol: Tälläkin hetkellä laatikossa on laatikollinen Runebergin suklaatryffeleitä, muutama Snickers-patukka, kolme Malacon Truly Juicy pikkupussia, Halvan salmiakkeja ja ne mun lauantailta jääneet irtarit. Sieltä niitä sit herkkupäivänä napostellaan ja ostellaan lisää jos tekee mieli jotain muita namuja kuin mitä siellä on.
Ruokavalio mulla on aina pysynyt muutenkin hirveen hyvin hallinnassa, ei tuu mitään järkyttäviä himoja että repisin ton laatikon auki ja mättäisin itseni täyteen sokeria :lol:

Enemmän itsekuria mulla voisi olla koulujutuissa. Saatan ajatella, että huomenna kun on vapis, teen sitä ja tätä, alan lukemaan tenttiin todella aikaisin jne. Sitten se kuitenkin menee siihen, että adrenaliinin voimalla luen tenttiin 12 tuntia päivässä sen viimeisen viikon ajan ja stressaan itseni puhki :D näköjään silti toimii mulla, kerta tentin menevät aina läpi loistavin arvosanoin. Silti olisi aina rauhallisempi olo, jos osaisi organioida henkilökohtaiset opiskelut järkevästi.

Msuh

Haluaisin kyllä palasen tuota Rasbin itsekuria herkkujen suhteen! Minulle tuollainen karkkilaatikko-systeemi olisi kyllä silkkaa kidutusta :lol: Penskasta asti olen ollut perso makealle 8-[

Suurimmat jutut, joista minulla itsekuri uupuu, ovat tietokoneen käyttö ja juuri nuo kouluhommat. Etenkin ensimmäisenä mainittu paisuu silloin tällöin ongelmaksi asti, kun en pysty minimoimaan datailuaikaani esimerkiksi puoleen tuntiin per päivä. Aina ajattelen sillä "olenpa tässä vielä hetken"-tyylillä ja humps, pari tuntia lentää päätteen ääressä kuin siivillä.

Olen huono pitämään salaisuuksia. Minulle täytyy tehdä varsin selväksi ettei jotain juttua missään nimessä pidä eteenpäin kertoa, muuten se ei mene minulle perille. Itsekuria puuttuu siis myös suun kiinni pitämisen suhteen :oops: Jos saan jotain omasta mielestäni fiksua päähäni, en malta olla kajauttamatta sitä ilmoille. Puhun mitä ajattelen.

Mistähän asioista minulla sitten löytyisi tuota itsekuria :-k Ainakin liikunnan suhteen. Jos päätän käydä kerran päivässä lenkillä, teen sen varmasti joissain välissä. Muutapa en sitten keksikään :lol:

Lukretia

Saan itse kouluhommat tehtyä aika hyvin. Tekemättömät työt häiritsevät, ja on mukava olo, kun homman on saanut valmiiksi.

Mutta herkkujen suhteen ei ole itsekuria yhtään. Olen kokeillut vaikka mitä sen suhteen (kerran viikossa, vain vähän päivässä, vain joka kolmas päivä jne.), mutta ei onnistu ikinä. En voi vastustaa herkkuja. Ja syön kyllä kaiken, mitä käsillä on. Jos kaapissa on joku tuollainen herkkulaatikko, se on päivässä tai vähintään kahdessa jo tyhjänä. Ei siis toimisi mulla tuollainen systeemi. Ei auta ajatella terveellisyyttä ja kaloreita ja läskejä, kun tulee suklaanhimo - silloin on vaan saatava makeaa. :(

Puutarhis

Mulla ei taida löytyä itsekuria projektien valmiiksi saattamiseen. Minä siis venytän aloittamista, kunnes loppujen lopuksi mulla on hirmuinen kiire ja hoppu hommien kanssa.

Karamellit, keksit ym. eivät ole koskaan olleet ongelma.

Nim. edellisen joulun suklaatkin vielä kaapissa :D .

terry

Jos haluan aivan ehdottomasti jotain asiaa ja uskon, että tietty käytettävissäni oleva keino on ainoa tämän asian saavuttamiseksi, teen kaikkeni sen eteen. Tällöin ei ole koskaan mitään ongelmia itsekurin kanssa. Tunnen, että jos en jaksa tehdä jotain asioita, se tarkoittaa, etten halua niitä tarpeeksi, joten niitä on turha tehdäkään.

Tapauksissa, joissa en itse tiedä, miten saavuttaa haluamani asia, ja joissa pitäisi luottaa muiden ihmisten arvostelukykyyn, on välillä vaikeuksia. Esimerkiksi ihmissuhteissa pitäisi uskoa toista, jos hän sanoo, että tarvitsee aikaa ja tilaa. Itsekuri välillä pettää, kun luulen itse tietäväni paremmin, mitä pitäisi tehdä, vaikka en tiedäkään.

Sitten on asioita, joita ei halua tehdä, mutta on pakko. Itsekuria löytyy tältäkin alueelta ihan tarpeeksi. Näen asian niinkin yksinkertaisesti, että kun on aivan pakko, niin kyllä minä sen teen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat