foorumi lapsettomalle rouvalle? - Ihmiset ja ilmiöt

Cobaye

Selailin Internetiä joutessani ja etsin sivua, jossa olisi keskustelua lapsettomien vaimojen kesken. Ei löydy. :( Sinkuista on enemmän juttua kuin tarpeeksi ja sitten jos löytyy sivu, jossa on juttua naimisissa olemisesta, niin lähes väistämättä siellä on myös juttua lapsista. Entäpä sitten me, jotka ovat papin aamenen kuulleet, mutta eivät vapaa-ehtoisesti halua lapsia? Olisi mukavaa lukea toisten nuorten lapsettomien vaimojen kuulumisia ja kirjoittaa niitä myös itse. Olisi ihana löytää jokin paikka Internetissä, joka olisi tarkoitettu vain lapsettomille aviovaimoille, ja jossa ei olisi juttua sinkuista tai lapsista. Jos tiedätte sellaisen sivun Internetissä, niin kertokaa ihmeessä. En usko, että olen ainoa vaimo, joka on onnellinen eläessään kahdestaan miehensä kanssa hoitaen lemmikkejä.

PS. Pyydän jo nyt anteeksi, jos pahoitin jonkun sinkun tai lapsirakkaan mielen. Jokaisella on oma elämänsä. Haluaisin löytää vaan kaltaisiani. :)

Kommentit (12)

marimma

Siis onko tää nyt tota "entä jos ei halua lapsia" aihetta vai sitä että ei saa lapsia?

Meillä on molemmista olemassa jo ketju joissa kyllä käy keskustelut ihan vilkkaanakin kun sinne joku vaan taas kiinnostuu kirjoittmaan. Tietääkseni siellä on niin sinkuista, pariskunnista ja naimisissa ja avoliitossa olijoista :)

Lukretia

Luin just Kotivinkistä, että on olemassa yksi vapaaehtoisesti lapsettomien oma keskustelufoorumi. Jutussa vaan ei ollut sivuston nimeä, kun sinne on tullut jotain äitejä haukkumaan kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat friikeiksi. :(

SunLion

musta kirjoittaja van kaipaa yleisesti yhteisöjä rouville....vakiintunut "perhe-elämä", ei lapsia. Kaipaa samankaltaisia ihmisiä...

en usko että hän haluaa juuri "valitusta" lapsettomuudesta puhua.

marimma
SunLion
musta kirjoittaja van kaipaa yleisesti yhteisöjä rouville....vakiintunut "perhe-elämä", ei lapsia. Kaipaa samankaltaisia ihmisiä...

Nii-i kun ei vaan ottanu selvää tästä. Siksipä en oo vielä lukottanutkaan tai muuttanut mitään..

Cobaye
SunLion

en usko että hän haluaa juuri "valitusta" lapsettomuudesta puhua.

Kyllä. En halua puhua lapsettomuudesta tms. Haluaisin löytää sivuston/foorumin, missä on ihmisiä, jotka ovat parisuhteessa ja joilla ei ole lapsia syystä tai toisesta. Jos menee esimerkiksi jollekin perhe-sivulle, niin siellä on koko ajan juttua lapsiperheen arjesta. Ja jos sellaiselle kirjotat perhe-elämästä miehesi ja lemmikkiesi kanssa, niin heti tulee kysymystä, että ootteko muka perhe kun teillä ei oo lapsia ja lapset sitten sitä ja lapset tätä. Sinkuksi en oikein sovi, kun on mies ja perheellinen en ole, kun ei oo lapsia. Mihinkähän sitä nyt sitten oikein kuuluu :?

SunLion

kannattaisi varmaankin vaan löytää kokeilemalla eri sivustojen foorumeita,jokin yleinen keskustelu foorumi, jonka käyttäjäkunta on lähellä omaa ikäluokkaasi. En tiedä miksei kaltaisillesi ole omaa forumiaan, ehkä muille ei ole tullut mieleen sellaista perustaa.

Täällä on vakiintunut porukka ja esim. höpötellään ja purkaudutaan ketjussa vatvotaan yleisiä elämään liittyviä arjen asioita. Sinä lienee olet hieman eri elämänvaiheessa ja hieman vanhempi kuin me keskimääräisesti, joten se ketju ei ehkä ihan vastaa sitä mitä kaipaat. Seuraan saa toki liittyä! :D

[color=red]muokkasin otsikkoasi hieman...[/color]

Mimia

Tarkalleen noilla perusteilla en usko että löytyy suomenkielistä foorumia. Vaihtoehtoina voit valita joko avioliitto-foorumeita, joissa käsitellään avioituneiden suhteita tai vapaaehtoisesti lapsettomien-foorumeita, joissa mukana on sekä lapsettomia sinkkuja että lapsettomia pareja.

Veikkaisin että enemmän löytyy samanhenkistä seuraa vapaaehtoisesti lapsettomien palstalta. Kokeile vaikka Ellit-keskustelua: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/keskustelu/c297 Vapaaehtoinen lapsettomuus

Cobaye
SunLion
kannattaisi varmaankin vaan löytää kokeilemalla eri sivustojen foorumeita,jokin yleinen keskustelu foorumi, jonka käyttäjäkunta on lähellä omaa ikäluokkaasi. En tiedä miksei kaltaisillesi ole omaa forumiaan, ehkä muille ei ole tullut mieleen sellaista perustaa.

Täällä on vakiintunut porukka ja esim. höpötellään ja purkaudutaan ketjussa vatvotaan yleisiä elämään liittyviä arjen asioita. Sinä lienee olet hieman eri elämänvaiheessa ja hieman vanhempi kuin me keskimääräisesti, joten se ketju ei ehkä ihan vastaa sitä mitä kaipaat. Seuraan saa toki liittyä! :D

[color=red]muokkasin otsikkoasi hieman...[/color]

Pitääpä käydä vilkaisemassa tuota foorumia. Jospa sieltä edes jotain samankaltaisuutta löytyisi. :) Ja tuohon ikäaprikointiin, olen syntynyt -84.

Faunastic

Kävin vähän lukemassa tuolla Ellit-palstalla ja mä aloin miettimään, mikä mä oikein itse olen... :shock:

Mä olen aina halunnut lapsen. Ja kun nuorempi kaverini sai esikoisen, päätimme mekin yrittää lasta. Kaksi vuotta ja ihan turhaan. Sitten tämä samainen kaveri tuli taas raskaaksi ja samalla monet muutkin kaverit, vaikkei ollakaan ku parikymppisiä. Aloin seuraamaan tilannetta tarkemmin ja lähempää, kunnes totesimme miehen kanssa, että ei vielä. Ei vielä moneen vuoteen.

Nyt olen ehkä vähän sillä mielellä, etten välttämättä haluakaan lasta. Toisaalta... ÄH. Tässä miettii päänsä puhki. Ortopedi on määrännyt tekemään lapsen ennen 30 ikävuota, joten onhan mulla tässä aikaa, mutta haluanko sitä... :?: :!: :?:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat