Miten eroon epämiellyttävästä tuttavuudesta - Ihmiset ja ilmiöt

Flowerpower

Olen tutustunut erääseen ihmiseen, joka aluksi vaikutti ihan mukavalta mutta nykyään lähinnä vaan ärsyttää suunnattomasti. Hän on lapsellinen ja hänen käytöksensä ja puheensa ovat välillä todella tökeröitä. Ko. henkilö on kuitenkin ollut minulle kiltti ja osoittanut lojaaliutta. En haluaisi pahoittaa hänen mieltään, mutten myöskään jaksa hänen seuraansa.

Muut ystäväni eivät voi sietää tätä kaveriani ja on hirmu hankalaa, kun aina pitää olla joko hänen tai muiden seurassa. Lisäksi tämä kaveri on tosi takertuva. Esimerkiksi aina jos olemme baarissa, on melkein mahdotonta viettää aikaa missään muussa seurassa ja hän on aina tuppautumassa luokseni jatkoille.

Mitä minun pitäisi tehdä? Miten pääsisin hienovaraisesti eroon tästä takertuvasta tuttavasta? Ignooraanko koko tyypin ja sanon ettei minulla esim. ole aikaa nähdä vai pitäisikö jotenkin selvemmin osoittaa hänelle, etten ole kiinnostunut hänen seurastaan. Ahdistaa, kun en ole luonteeltani mikään hirveä biatch, joten minun on lähes mahdotonta olla kanssaihmisilleni muuta kuin kiltti.

Kommentit (1)

cryo

EN ole absoluuttinen totuus, mutta tässä on ajatuksiani asiaan liittyen:
- Sen, että vastapuoli EI loukkaantuisi, voit suosiolla unohtaa. Toki asiat pitää selvittää hienotunteisimmalla mahdollisella tavalla, mutta se että loukkaantuuko vastapuoli tai ei, ei kyllä kokonaan ole sinun päätäntävallassasi. Joillekin ihmisille vaan tekee hankalaa kuulla totuuksia omasta itsestä ja joissakin ihmisissä ei ole mitään vikaa. Ainakaan heidän omasta mielestä.
- Tilanteen pitkittäminen tuolla tavalla ainoastaan pahentaa tilannetta ja tekee sonnan kaivamisesta entistäkin tuskallisempaa homma, joten jonkinlaisiin toimenpiteisiin on syytä ryhtyä.
- Se että asiallisesti sanoo faktat päin näköä, EI ole loukkaamista vaan sanoisinko että se on jopa ihmisen perusvelvollisuus. Jos sitä ei osaa niin on korkea aika opetella. Vaikka asia olisi paskakin, niin sen pystyy kyllä hienotunteisesti esittämään. Myönnän että itsellänikään tuo ei aina toimi, mutta silloin syynä on kyllä se että asioita ei ole pystytty ajoissa puhumaan. Ajoissa puhumalla ja oikeasti keskustelemalla, ts. toinenkin osaa joustaa ja on henkisesti samalla tasolla eikä yritä korottaa itseään minun yläpuolelle, tuo kyllä toimii.
- Ihmettelen miehenä teidän naisten tapaa sanoa asiat ensin todella kaunistellen ja sitten loukkaantua siitä kun vastapuoli ei ymmärtänytkään asian sisältöä. Anteeksi vaan, mutta itse olen senkaltainen ihminen että minulle ei ole luotu minkääntasoista kykyä tulkita "kukkasin sanotun" asian rivienvälejä.
- Itse tuossa tilanteessa kyllä asiallisin äänenpainoin ja kaikki faktat kertoen ilmoittaisin mikä on tilanne. Kannattaa todella harkita millä mielentilalla sen menee tekemään. Mikäli asian onnistuu ilman tunnekuohuja, ts. faktat faktoina, kertomaan niin sitten se on kyllä vastapuolen vika jos loukkaantuu. Toki itsekään en kyllä kaikkien naisten muotteihin sovi, mutta minunkin on vaan kestettävä se.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat