Putkiremontti - Ihmiset ja ilmiöt

camomilla

Ajattelinpa kysyä että onko täällä cosmonaisia jotka ovat käyneet läpi putkiremontin? Olisin halunnut vähän kuulla kokemuksia kyseisestä rempasta, koska moniin 60-luvun taloihinhan se on tulossa pian.

Kauanko tällainen remontti kestää? Miten se vaikuttaa normaali elämään? Pystyykö asunnossa asumaan remontin ajan? Ja jos omistat asunnon, miten paljon putkiremppa tuli maksamaan? Sehän vissiin riippuu huoneiston neljöistä?

Olen todella kiitollinen jos joku haluaisi jakaa kokemuksiaan tästä. :roll:

Kommentit (13)

marimma

hinnoista en tiedä, mutta meillä se vanhalla kämpällä kesi 3kk, eli suomeks saa varata vähintään 4kk:ta muualla asumiseen.
Kyllä se vaikuttaa suuresti normaalielämään. Meillä ei suositeltu kenellekkään jäämistä asumaan kerrostaloon, mutta pari vanhempaa ihmistä sinne jäi. Reppanat. Sulla ei oo vessaa, eikä juoksevaa vettä kotona, käytännössä elät rakennuspölyssä ja yhdessä huoneessa ja kuuntelet aamu aikasesta iltaan melko pitkälle sitä ah, niin ihanaa ja "hiljaista" poran ääntä. Ovet on koko ajan auki joka suuntaan etkä voi koskaan tietää että millon sulta käydään varastamassa jotain koska ei tuolla pysty kukaan silmällä pitämään onko siellä luvattomia ihmisiä.

Putkiremppaan on yleensä kokonaishinta, ja sitten se jaetaan tosiaan neliöiden mukaan, eli jos vaikka remppa maksais 10000€ ja sä omistat 30 neliön luukun, niin sä maksat esim. 10€/neliö eli 300€ tuosta rempasta, kun naapuri jolla on 300 neliöö maksaa 3000€.

celia

Sen verran vaan tiedän ettei asunnossa voi asua remontin aikana. Tai itse en ainakaan haluaisi asua. Siksi minulla ja miehellä onkin yksi ehdoton kriteeri kun ostetaan isompi asunto: PUTKIREMONTTI ON TEHTY. :lol:

Kiira

Putkiremontista en kyllä tiedä, mutta voitaskos yleistää sen verran, josko saatais jonkulaista keskustelua remppaamisesta yleensä?!
--> Juuri asunnon ostaneena olen innokas tekemään kaikkea mahdollista, nyt kun saa luvan kanssa tehdä :lol: Viime viikolla maalasin kylpyhuoneen uuteen uskeen, nyt on aivan hienot kaakelit 8) Mies epäili hieman, että mitäköhän siitä tulee, mutta aivan hyvillä mielin sain sille todeta, että olen aika kätevä emäntä :lol: :lol:

des

Joo en mä ainakaan jäis asumaan putkiremppataloon. Jos jää, niin tosiaan muoveilla eristetään yks huone. Taloyhtiön pitäs kyllä järjestää suihkutilat ja vessat jostain, mut onko se sitten kivaa rampata joka vessahädällä jossain muualla asunnostaan :? Hinnat liikkuu yhden asunnon osalta ihan useemmissa kymmenissä tuhansissa, ja siis neliömäärästä riippuu. Aika usein jonku pikkukaksion putkirempan hinnaks tulee 20-30 000e.

marimma

Hä :o
Eihän se nyt noin paljoa voi olla..
Mummokaan ei oo maksanu mun mielestä kohtuu isosta kolmiostaan kun ehkä 7000€ ja tääkin eteläsuomessa.

Tai no toki taloyhtiökohtasia, mut hurja jos se muka on noin kallista.

camomilla

Joo putkiremppojahan on kahdenlaisia. Se perinteinen joka kestää kauan ja kylppäri tyyliin revitään auki. 60 neliön kämppään kun se tehdään niin se maksaa just ton 30 000. Sitten putkia kunnostetaan myös pinnoittamalla. Tämä kestää korkeintaan viikon, kylppäriä ei revitä auki ja on halvempi. Mutta tietenkin tulos ei ole yhtä pitkäaikainen kuin perinteisellä putkirempalla tehtynä.

Olaan huomenna menossa katsomaan yhtä kämppää johon on syksyllä tulossa putkiremppa. Jos se otetaan niin hintaa pitää kyllä saada tingittyä alaspäin just ton putkirempan takia. Sitäpaitsi keittiö on laitettava uusiksi ja tämäkin maksaa. *huokaus*

Mutta ajatelkaas sitten kun se putkiremppa on tehty, aivan ihanaa. Eikä sitä tarvitse miettiä pitkäään aikaan ja varmasti asunnon arvokin nousee.

des
marimma
Hä :o
Eihän se nyt noin paljoa voi olla..
Mummokaan ei oo maksanu mun mielestä kohtuu isosta kolmiostaan kun ehkä 7000€ ja tääkin eteläsuomessa.

Tai no toki taloyhtiökohtasia, mut hurja jos se muka on noin kallista.

Kyllä se yleisesti on sen 400-700e/neliö. Mut tietysti jos on rikas taloyhtiö, jossa esim. otettu korkeempaa vastiketta monta vuotta ennen remonttia, niin eihän sitten se summa niin korkeaksi nouse. Niin tai taloyhtiön vuokratulot :-k

Niin ja siis on näistä hinnoista ihan omakohtaista kokemustakin etten ihan hatusta vetele :) Toistakymmentä tulevaa putkiremppataloa kun on käyny kattomassa ja kustannusarviota kyselly, ni kyllä se aina siellä 25-35t pyöriny.

camomilla
des
Niin ja siis on näistä hinnoista ihan omakohtaista kokemustakin etten ihan hatusta vetele :) Toistakymmentä tulevaa putkiremppataloa kun on käyny kattomassa ja kustannusarviota kyselly, ni kyllä se aina siellä 25-35t pyöriny.

des -> Oletteko putkirempattavan kämpän siis?

nele

Pari vuotta sitten asuin vuokralla asunnossa johon tehtiin putkiremontti. Se kesti noin 10 viikkoa.
Vettä ei asuntoon tietenkään tullut, mutta loppujen lopuksi koin asumisen suht vaivattomaksi. Siihen aikaan olin opiskelija enkä paljoa kotona viihtynyt. Meillä oli alakerrassa yleisissä tiloissa hyvät suihkut, joihin pääsi koska vain. Suurin harmi alhaalla käymisessä olisi varmaankin ollut astioiden raahaaminen alas ja tiskaaminen siellä, mutta emme pahemmin käyttäneet astioita.
Asunnossa oli kylppäri heti eteisen vieressä, joten pölyä ja sotkua ei ollut missään muualla kämpässä vaan se oli muuten asumiskelpoinen. Miehet tulivat n. 7-8 maissa ja olivat lähteneet kun palasimme koulusta kotiin, joten aamun poraaminenkaan ei häirinnyt, vaan oli jopa kätevä herätys kouluun :D. Itse tosin totuin siihen muutamien viikkojen jälkeen ja pystyin myös nukkumaan porauksen aikana.

Meillä siis onnistui, mutten silti tekisi sitä enää mielellään uudestaan. Nykyään olen hieman mukavuudenhaluisempi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat