Onko lomailu kaverin kanssa helppoa? - Ihmiset ja ilmiöt

Toimitus

Minkälaisia hankaluuksia sinulla on ollut kaverin kanssa lomalla? Osallistu äänestykseen ja kommentoi vapaasti. Kerro meille menikö ystävän kanssa sukset ristiin jo lentokentällä tai muuttuiko mökkijuhannus pikkuhiljaa painajaiseksi? Minkälaisia kokemuksia Sinulla on?

Kommentit (12)

Jomina

Hmm.. maaliskuussa käytiin kaveripariskunnan kanssa Lapissa. Vietettiin siellä viikko. Voin sanoo, että tuli hetkiä jolloin näin punaista ja niin näki poikaystävänikin. Yksinkertaisesti meillä oli keskenään niin erilaiset tavat, että pisti vaan välillä v*tuttaan. Luotiin välillä kullan kanssa katseita ja kahden kesken asiasta puhuttiinkin. Mutta kokonaisuudessaan reissu meni hyvin ja hauskaa oli :wink:

Reissun jälkeen ollaan pienimuotoista taukoa pidetty, en tiedä onko se tullut tahattomasti vai ihan tiedostaen. Kyllä yhteyttä ollaan pidetty, mutta yhteiset illanvietot jääneet vähemmälle :roll: Luulen tänkin olevan väliaikaista, muutenkin ollut tässä pieniä kiireitä molemmin puolin.

Lisäys: En haluaisi tätä julkaistavan ainakaan omalla nickilläni. Jos sellainen olisi edes mahdollista (että voitaisiin julkaista :lol: )

sea*

riippuu varmasti kaveristakin. on niitä joitten kanssa luulisin tulevani paremmin toimeen matkallakin, ja sitten niitä joitten kanssa ollessani matkalla varmasti alkaisi ärsyttämään sekä niitä joitten kanssa näin on käynytkin. Saattaa pomotella, valittaa ja sitten yhestä kaverista paistaa läpi et se kokee olevansa parempi kuin muut(tai ainakin minä) ja se ärsyttää ihan muutenkin.

marimma

Kyllä ne on aina niihin valittamisiin menny oltiin sitten sählyporukalla tai kaveriporukalla tai kaverin kanssa jossain :?
Ei vaan natsaa olla samankaton alla kovin kauaa niitten kanssa tuon valittamisen takia joten lomatkin yritetään väliin pitää mahdollisimman kaukana toisistamme aina :roll:

Lania

Mulla on pari kaveria joitten kanssa lyhyet ja pitkät reissut onnistuu mainiosti, ja pari kaveria joitten kanssa ei vaan toimi. Kyllä matkalla mun pitää ainakin olla samanlaisen tyypin kanssa, kummallakin on samansuuntaset suunnitelmat, kumpikin osaa tehä kompromisseja ja kumpiki osaa toimia itekin.

KataTheBlondi

Kaikilla reissuilla missä oon ollut luokkakavereideni kanssa, on joku alkanut ärsyttää.
Liika pomottelu alkaa mua aina ärsyttää loppujen lopuks (3 päivää sitä kestää)
Hitaat lähdöt. Jos johonkin ollaan lähdössä ja kello on jo paljon, ei saa jäätyä paikoilleen vaan on valmis 5 min (niin ku mä)
Liika huolehtiminen. Eräs miespuolinen kaveri kuoromatkalla viime keväänä huolehti koko ajan: pitäkää laukuistanne kiinni, ethän oo juonut kraanavettä, densinfioi kädet. Alko käymään päähän kun monillamonilla reissuilla sitä ennen käynyt: siinäkin maassa, ja kyllä, tiesin nuo asiat ilman 20x mua muistuttamattakin. Ja MUISTINKIN NE!

Mitähän muuta:
ÄRSYTTÄÄ jos multa koko ajan lainataan jotain. Hei, saanko lainata sun kynää, voitko vipata vitosen, anna mullekin hei niitä sipsejä, onks noi keksit hyviä...

Okei, mä oon vaikeeta matkaseuraa. Totta kai kynän yms lainaamiset on ok jos ollaan sovittu että vaan toinen ottaa kynän tms...

Näitä ongelmia mun kanssa tulee varsinkin ulkomailla kun haluan katsoa KAIKEN ja koluta kaikki paikat nopeasti että kerkeen nähdä KAIKEN. Ja sit jos mun fiilis pilataan jollain niin... kotimaassa tällästä ei mun kanssa tapahdu.

Ladybird

En ole kavereiden kanssa kaukomatkustellut, mutta Suomessa ollaan käyty reissaamassa. Matkamme ovat yleensä aina sujuneet loistavasti ja hauskaa on ollut, mutta jotkut asiat tietysti saattavat alkaa ärsyttää. (Onneksi matkamme eivät siis ole olleet yleensä paria päivää pidempiä, pitemmällä reissulla voisi palaa käämit pahastikin!) :D
Eniten ärsyttää se, että yleensä minä olen se, jonka pitäisi päättää mitä seuraavaksi tehdään ja mihin mennään. Ja että minä olen se, joka huolehtii melkein joka asiasta (matkan järjestelyt yms.) ja muut saavat vaan nauttia ja olla. Haluaisin että kaveritkin ottaisivat vastuuta, olen siitä kyllä heille maininnutkin. Joskus on sattunut niin, että ollaankin suunniteltu ihan eri juttuja matkalle ja sitten itse kukin pahoittaa mielensä, kun hommat eivät menekään niin kuin on itse ajatellut. Mutta, näistä huolimatta kaverit ovat aina parasta matkaseuraa! :wink:

Duett

Jatkuva valittaminen lähes joka asiasta käy hermoille ja lannistaa. Lomalla en haluais stressata ja murehtia "turhanpäiväsistä", vaan ottaa rennosti ja nauttia.
Kerran on tullut kunnolla sellanen fiilis, että nyt riitti valitus ja anna edes muiden ottaa ilo irti lomasta. Muuten ihan hyvin mennyt.

babygirl

Meille ei tullut kaverin kanssa kovinkaan suuria tappeluita, mutta kyllästyimme 10 päivän reissulla toisiimme muutamassa päivässä. Minä olisin halunnut ottaa rauhallisesti ja vain katsella ympärilleni, mutta kaverini halusi lähteä joka paikkaan, valvoa myöhään ja lähteä jokaisen ihmisen mukaan jonnekin. Lopulta siinä kävikin niin, että emme puhuneet toisillemme muutamaan päivään kuin pari sanaa silloin tällöin ja menimme omia menojamme. Viimeiset kaksi päivää yhteisestä lomasta meni jo onneksi paremmissa merkeissä, tosin nihkeästi.

Lois Lane

Mulle jo alle viikon loma ulkomailla yhden kaverin kanssa oli liikaa. Olimme molemmat matkustelleet aikaisemmin, minä kylläkin enemmän ja itsenäisemmin. En kuitenkaan tajunnut, kuinka araksi kaverini saattaisi muuttua vieraassa ympäristössä. Minua ainakin ahdisti ja ärsytti pahasti, kun en voinut koko aikana lähteä näköetäisyyttä kauemmas kaveristani. Ja kun ei se edes toiminut niin, että jos minä halusin mennä viereiseen kauppaan tjs. ja kaverini ei uskaltanut yksin jäädä toiseen paikkaan, hän olisi seurannut minua, vaan hän vaati että jumitamme molemmat siellä missä hän halusi olla. x_x Kyllähän sitä aina välillä voi joustaa, muttei kyllä joka kerta... Pari kertaa minulla paloi kyllä pinna, ja lähdin yksinäni menemään ja tokaisin vain, että nähdään just tässä samassa pisteessä puolen tunnin kuluttua. Ehkä vähän ilkeää, mutta jaa... Kyllä nyt täysi-ikäisen ihmisen pitää pärjätä ulkomaillakin edes puoli tuntia yksinään. :?

Kaverisuhde on vielä kunnossa, mutta tuon reissun jälkeen olen matkustanut pääasiassa itsekseni. :roll:

KataTheBlondi

Ei se arkailu ulkomailla ole kivaa. Sais koko ajan olla katselemassa ympärilleen. Totta kai tietyissä tilanteissa pitää olla varovaisempi mutta liika panikoiminen KÄY HERMOON.

Kaihokielo

Pitemmillä matkoilla ei voi estää, etteikö jokin toisessa alkaisi ärsyttää. Omalla kohdallani paitsi kavereiden kanssa, myös perheen kanssa matkailu kiristää loppuvaiheessa hermoja.

Oltiin kerran kaveriporukan kanssa Suomea kiertämässä, ja kyllä loppuvaiheessa oli hermot kaikilla jo aika kireenä. Yhdellä oli koko matkan ajan virtsatulehdus (niin... :x ) ja se oli sen takia hermona. Pienetkin jutut otti päähän, kun oltiin toisiamme katottu jo yli viikko.

Kuitenkin lomailu kavereiden (ja perheenkin) kanssa on kivaa. Siitä saa hyviä muistoja, kummasti ne huonot muistot sieltä joukosta unohtuu tai ainakin muuttuu hauskoiksi anekdooteiksi. Ite olen kuitenkin välillä sen verran epäsosiaalinen, että on pakko saada välillä liueta paikalta ilman että kukaan kyselee perään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat