"Kummilapset" ulkomailta - Ihmiset ja ilmiöt

ynnej

Onks kellään ns. kummilasta ulkomailla jonkun järjestön kautta? Tarkotan siis tätä kun voi hankkia vaikka World Visionin tai Planin kautta "kummilapsen" esim. Keniasta ja sille sit lahjotetaan rahaa joka kuukausi.

Mulla on World Visionin kautta kummilapsena 5-vuotias intialaispoika, joka käy koulussa ja tykkää kriketistä :) Mä lahjotan sille 25€/kk ja välillä lähetän kirjeen ja jotain pientä ylläriä, kuten tarroja. Mä saan siltä pojalta välillä piirustuksia, viimeks käärmeen :) Myös joulukortin oon saanu ja lähettäny.

Kommentit (10)

maaruli

Tämmönen on mun mielestä kiva tapa tehdä hyväntekeväisyyttä, kun itse pääsee konkreettisesti näkemään lahjoituksensa seuraukset. Musta on kivaa, kun monilla kouluillakin on omat kummilapset, oppilaat pääsevät konkreettisemmin tutustumaan muihin kulttuureihin ja laajentamaan maailmankuvaansa. Itselläni ei ole kummilasta ulkomailta.

Vanilja

Mä oon aatellu hankkia kummilapsen, mutten oo vielä saanut aikaseks. Mun äidillä oli joskus vuosia takaperin semmonen sulonen tyttö :) En kyllä muista enää mistä maasta.

Abigail
marimma
Mä ajattelin että jos sitten kun töissä niin hommais yhden kummilapsen ulkomailta :) tai parikin :)

Samanlaiset suunnitelmat on minullakin.

marimma

Ja kun mitä se yleensä on, jotain 20€/kk tuo maksu ja sitten ne kirjeet ja muut tiedot tulee vähän kaupanpäällisinä :) Voisi ihan hyvin ottaa sen yhden tai pari eikä talous horjuis juuri mihinkään suuntaan :)

ynnej

Ottakaa nyt heti kummilapset, ei tarvii odottaa töihin menoa :) Mä maksan ite 25€/kk ja sen säästää ihan vaan sillä et jättää aina välillä ostamatta jonkun karkkipussin tai jonkun jos tekee mieli ja yrittää pienentää puhelinlaskua.

marimma
ynnej
Ottakaa nyt heti kummilapset, ei tarvii odottaa töihin menoa :) Mä maksan ite 25€/kk ja sen säästää ihan vaan sillä et jättää aina välillä ostamatta jonkun karkkipussin tai jonkun jos tekee mieli ja yrittää pienentää puhelinlaskua.

Tuolla Kuopion torilla oli kerran ainana SPR:n kerääjä joka kuukausimaksulla yritti lahjoituksia saada. Sanoi että se n. 20€/kk vie jokaisesta teidän kahvikupillisesta vain n. 1/3 tai jotain :)

Mä voisin muuten ottaa vaikka samantien, mutta tässä on pari kuukautta enää kun töissä jo pitäisi olla, joten odotan siihen asti kuitenkin vielä :)

Vanilja

Mä oon muuten kauheesti ihmetelly sitä että miten ihmisillä ei oo varaa ostella mitään luomujuttuja tai semmosia, mutta meikkejä ja uusia vaatteita kyllä.

Eiköhän siihen oo yleensä varaa mitä pitää tärkeenä. Ite voin vaikka jättää baareilut vähemmälle ja laittaa siitä säästyny raha kummilapseen.

Vaikka toki tiedän että monet vähävaraset, esim. opiskelijat joutuu venyttään penniä eikä ole varaa ees siihen mitä haluais.

Se vaan on tosi kornia kun kaveri ihmetteli miten mulla on varaa ostaa luomumaitoo, vaikka tällä on uudet vaatteet päällä melkeen joka kerta kun nähään.

Schneesturm

Ajatuksena tuo on hyvä, ja tykkäisin kovasti. Mulla on kuitenkin niin epävakaa talous, etten halua sitoutua mihinkään. Joskus tuntuu, että rahaa olisi vaikka muille jakaa, ja sitten joskus taas pitää elää monta päivää käytännössä ilman rahaa.

herPINKimpulsiveness
Abigail
marimma
Mä ajattelin että jos sitten kun töissä niin hommais yhden kummilapsen ulkomailta :) tai parikin :)

Samanlaiset suunnitelmat on minullakin.

Ja minulla :) Toistaiseksi minulla on ollut kunnia olla kirjeenvaihdossa kouluni oppilaskunnan kummilapsen kanssa. Hän on jo 17 vuotias tyttö Kamerunista. Täyttäessään 18 joudun luopumaan hänestä :(

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat