Mitä pelkäsit lapsena? - Ihmiset ja ilmiöt

Miss Blood
olematon
pari muuakin pelännyt pikku kakkosen heikkoja jäitä :D

Jep, täällä ilmoittautuu yksi lisää, itkin aina kun se tuli pikku kakkosen lopussa. Toisaalta varmaan itkin sen nallen puolesta, mutta kyllä se äänikin siinä oli tosi pelottava... :roll:
Sitten sitä olen pelännyt sekä pienenä että vanhempana, että äidille sattuisi jotain pahaa (johtuen ikävistä kokemuksista, joista olen toisaalla selittänyt).

Sivut

Kommentit (144)

shazzer

Ai niin, pelkäsin pienenä myös ilotulitusraketteja! Muistan juokseneeni uuden vuoden aattona veljeni sängyn alle ja peitin korvani kun niistä raketeista lähti niin kauhea ääni..

Junia pelkäsin myös! Meillä on junarata aika lähellä taloa joten äiti aina varoitteli että sinne ei missään nimessä saa mennä leikkimään.
En vieläkään halua olla junan lähellä, ne 3 valoakin siinä edessä puistattaa :roll:

agarina

Simpauttajaa sekä yhtä meidän kylässä asunutta miestä, joka muistutti simpauttajaa.

Poliisi-tv:n tunnusmusiikkia.

Salaisten Kansioiden tunnusmusiikkia.

Kummisetä-elokuvan kohtausta, jossa mafiapomot ammutaan kesken kokouksen (näin n. viisivuotiaana vahingossa pätkän siitä, vaikka mummo peitti silmiä :lol: ).

Sitä, että isä lyö kirveellä jalkoja poikki. (Näin kerran sellaista unta - ja korostan isäni olevan hyvin rauhallinen mies, mutta kirvesajatus kummittelee yhä.)

Kaikkein pahin pelko oli kuitenkin tunnelit. Aloitin Norjassa reissaamisen kaksivuotiaana, ja opin ajan kanssa tunnistamaan tunnelista kertovan liikennemerkin. Siinä sai kuulemma olla tulpat korvissa, kun ulvoin koko sen kymmenen kilometriä pitkän tunnelin ajan.

jenson
Pirpana
Minulle Muumien Mörkö aiheutti kans hirveitä traumoja! :D Juoksin sohvan taakse aina piiloon kun kaikki ne kukat alkoi jäätyä jne ja se oli tulossa. Se musiikkikin, hrrh.

Aivan sama minulla. :D Sitten pelkäsin myös vieraita ihmisiä, jos jouduin kävelemään jossain yksin, ja äidin mukaan vierastin erityisesti miehiä. :lol:

olematon

pari muuakin pelännyt pikku kakkosen heikkoja jäitä :D pakko lisätä, että pelkäsin myös lapuudenkotini pannuhuonetta ja sitä ääntä, jkun ölhypoltin lähti päälle siellä :wink:

Pirpana

Minulle Muumien Mörkö aiheutti kans hirveitä traumoja! :D Juoksin sohvan taakse aina piiloon kun kaikki ne kukat alkoi jäätyä jne ja se oli tulossa. Se musiikkikin, hrrh.

Pelkäsin myös likakaivoa pihallamme, kellarin pannuhuoneen koneita, pimeyttä ja vanhaa autiotaloa kotini lähellä.

closure

Muumien mörkö on ollu mulle jotain niin hirveää lapsena. Näin siitä painajaisia tosi usein, pelkäsin sitä päivisinkin ku katottiin sellasia muumijaksoja, joissa oli mörkö :?

Toinen mitä pelkäsin lapsena oli se Pikku-Kakkosen ääni, jossa varotettiin heikosta jäästä.. Peitin aina korvat tai juoksin pois telkkarin ääreltä kun se ääni kuului.

k87

-pimeetä ulkona (pelkään edelleen)
-rölliä
-muumilaakson mörköä ja lumikuningatarta
-iskää, jos se suuttu
-joulupukkia
-salaisten kansioiden tunnaria
-mun setää :lol:

Rasberry
Jeannie
Pelkäsin Rölliä. Kattelin sitä ohjelmaa aina jostaki pöydän alta, kädet silmillä ja sormien välistä yritin rohkeasti välillä tihrustaa et mitä se tekee :D

Mulla sama! :D en suostunut koskaan edes katsomaan sitä. Heti sen tunnarinkin kuultuani ryntäsin äidin syliin itkemään :lol:

Jeannie

Pelkäsin Rölliä. Kattelin sitä ohjelmaa aina jostaki pöydän alta, kädet silmillä ja sormien välistä yritin rohkeasti välillä tihrustaa et mitä se tekee :D

jenzci

tutun kuulosia pelkoja.. mäkin oon pelänny sitä mainosta, missä se nainen nauraa ja on savua. ja varokaa heikkoja jäitä -juttu oli kans aika jännä..

olematon
shazzer
- Ajankohtaisen kakkosen tunnus-musiikkia ja sitä ihme palloa mikä siinä pyörii :shock:

Sama! Lisäks mä pelkäsin salaiset kansiot- tunnaria. Muistan pelänneeni myös muumien mörköä, kun se murisi. :roll:
Pelkäsin myös kehitysvammaisia :oops: sekä vieraita vessoja :lol: (toi mun vessakammo sai alkunsa laivanvessasta ku ne pitää hirveetä ääntä)
Ai niin. Ja sitte oli vielä se pikkukakkosen "varokaa heikkoa jäätä", sitäki pelkäsin.

Aradia

Heiii, mäki pelkäsin sitä mainosta jossa on savua ja jossa kuuluu naisen naurua :lol: lisäksi pelkäsin meidän naapuria jolla oli parkinsonin tauti :oops: pelotti vaan ku se tärisi aina, rupesin sanomaan sitä pakkas-ukoksi..

shazzer

Aivanko olisin joskus tällaisen aiheen täällä joskus nähnyt mutta nyt en löytänyt ( :?: )
Näitä on ihan hauska lukea kun lapsena sitä on pelännyt vähän vaikka mitä! Kertokaahan mitä te olette pelännyt..

Mulla tulee mieleen esim.
- Nasse-setää
-Se ihme mainos (tais olla ylen kanavilla) missä se akka nauraa ja siinä joku savu pyörii :?: :roll:
- Sarvijaakkoja ja hämähäkkejä (Pelkään kyllä vieläkin)
- Ajankohtaisen kakkosen tunnus-musiikkia ja sitä ihme palloa mikä siinä pyörii :shock:
- Pimeää
- Minun setää :?

jne.

JJEMMY
shazzer
Aivanko olisin joskus tällaisen aiheen täällä joskus nähnyt mutta nyt en löytänyt ( :?: )

Miekin yritin etsiskellä mutta en löytänyt, varmaan hävinnyt silloin kun täältä lähti sitä porukkaa ja ketjuja hävis.

shazzer
-Se ihme mainos (tais olla ylen kanavilla) missä se akka nauraa ja siinä joku savu pyörii :?: :roll:
- Sarvijaakkoja ja hämähäkkejä (Pelkään kyllä vieläkin)
- Pimeää

Komppaan! Ja lisäks vielä sitä jaksoa muumeissa, kun muumipeikko menee piiloon taikurin hattuun ja siitä tulee sellanen pinkki otus :lol:
Ja onhan noita varmasti vielä, mitä ei nyt mieleen tule...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat