Gallup:Ensivaikutelma - Ihmiset ja ilmiöt

janttuli

Teemme psykologian liittyvää galluppia ja tarvitsemme teidän surffaajien apua siihen.Joten ottakaa asia vakavasti ja vastatkaa galluppiin asiallisesti.Kiitos vastauksistanne etukäteen.Ne tulevat tarpeeseen.

1.Mikä merkitys ensivaikutelmalla on?
2.Mikä vaikuttaa ensivaikutelman muodostumiseen?(ulkonäkö,eleet,ilmeet jne.)
3.Millaisiin ihmisiin sinä itse haluat tutustua?(et ole puhunut vielä kyseisen ihmisen kanssa)

PS.Ottakaa asia yleisesti, voidaan siis puhua että kyseessä ei välttämättä ole nainen tapaa miehen ja toisin! Ajatelkaa siis avoimesti :D

Kommentit (6)

Banda

1.ensivaikutelmalla on aika pirun paljon merkitystä. JOs ihminen antaa paskan ensivaikutelman niin ei siihen oikeen huvita tutustua yhtään sen lähemmin.
2. ulkonäkö tietenkin, eleet ja se oleminen, tunkeutuuko liian lähelle, vaikuttaako kiinnostuneelta vai tylyltä. Onko ystävällinen vai tuijottaako vaan passiivisena seinää. Etenkin silmien ilme, että kattooko puhujaan vai tuijotteleeko ties minne.
3. Avoimen ja ystävällisen oloisiin. Hymyileviin.

Mirtelli

1. Ensivaikutelmalla on kyllä merkitystä, esimerkiksi käytöksellä yms. Mutta olen kyllä usein vaihtanut mielipidettäni ihmisistä ensivaikutelman jälkeen. Olen esimerkiksi muutamaan kertaan "tuominnut" ihmisen väärin, ja saanut tästä myöhemmin kaverin. Joskus taas käy myös toisinpäin.
2.Ulkonäöllä/vaatetuksella on jonkinverran merkitystä, mutta käyttäytyminen vaikuttaa enemmän. Esim. miten ihminen puhuu.
3.Hymyileviin ja ystävällisen näköisiin. Ei kuitenkaan ehkä kaikkein seurallisimpiin.

SunLion
janttuli

3.Millaisiin ihmisiin sinä itse haluat tutustua?(et ole puhunut vielä kyseisen ihmisen kanssa)
1. Nojaa..ei se nyt mun mielestä ole niin tärkeää. Tietysti tutustumista hidastaa jos saa vaikutelman että tuo ei miellytä, en halua tutustua. Tälläläillä pitkäaikaisissa tilanteissa.
Jos tapaa jossain yhden illan aikana ja vaihtoehtoina on että ei tapaa enää koskaan tai päättää et toi on kiva, tavataan uudelleen...niin ensivaikutelma on huomattavasti tärkeämpi.
2.No juuri nuo kolme, ulkonäkö, eleet, ilmeet...avoimommuus/sosiaalisuus/ulospäin suuntautuvuus tai vetäytyminen puheliaisuus/puhumattomuus.
3.Puhelias, iloinen, avoin, itsestään huolehtivan näköinen.

shriness
janttuli

1. Kyllähän sillä ensivaikutelmalla on väliä. Mukavalta näyttävä ihminen saattaa paljastua tosi ilkeäksi tai toisin päin. Ensivaikutelma kuitenkin muuttuu kun ihmiseen tutustuu. Mutta esim. rasistisia tai sekstistisiä juttuja jauhavat jäävät heti tutkani ulkopuolelle.

2. Ulkonäkö ja ulkoinen olemus. Jos ihminen näyttää esim. hirveän ujolta, niin siitä jää vähän semmonen hissukka vaikutelma. Sekin vaikuttaa jos ihminen korostaa jotain itsestään tyyliin "mä oon rikas/kaunis/nero", siis semmonen ylimielinen itseriittoisuus

3. Iloisiin ja samanhenkisiin. Niinkuin Dubyamoa tossa sanoin, että välttämättä en haluaisi tutustua semmosiin muotihulluihin tai semmosiin joille brändi on kaikki kaikessa, kaukana mun arvoista. Monesti ole huomannutkin että en viihdy ko. ihmisten kanssa. Pinnallisuus on ehdoton turn off miesten suhteen. Parhaiten viihdyn ihmisten kanssa, joilla on samanlainen mustahko huumorintaju, taipumus pohdiskeluun.

Nakkis
janttuli

Ensi vaikutelmalla on suurikin merkitys ja se vaikuttaa kokonaiskuvan muodostumiseen hyvinkin paljon.

janttuli

Ulkonäkö vaikuttaa aina ensin, sitten tulee eleet, ilmeet ja käyttäytyminen.

janttuli

Persoonallisen näköisiin ja tuntuisiin. Vaikka olisin "tuntenut" jonkun ihmisen jo pidempäänkin, niin mielenkiintoni loppuu, jos hän on ns. kasvoton. Ja jos käyttäytyminen on jäykkää, niin en vaivaudu kuluttamaan aikaani tutustuakseni tämmöiseen ihmiseen. Rennot ja persoonalliset henkilöt kiinnittävät huomioni oitis.

leeah

Mielestäni ensivaikutelma on tärkeä, ei tee mieli tutustua jos tyyppi vaikuttaa epäkivalta. Tapanani on usein tuomita juuri ensivaikutelman perusteella, pari kertaa olen tuominnut väärin ja saanut kaverin.

Eleet ja ilmeet enimmäkseen. Tietty ulkonäkökin jossain määrin. Hymyilevää ja selvästi iloista ihmistä on mukava jutustella, kuin tyyppiä joka tuijottelee mihin sattuu ja on selvästi epäkiinnostunut.

Iloisiin, avoimiin ja eläinrakkaisiin ihmisiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat