Suomen susikanta - liian iso? - Ihmiset ja ilmiöt

antagonismi
figaro
antagonismi
figaro

Aiheeseen liittyen: ken metsästää, tietää, ettei susi niin mahdottomasti ihmistä kierrä. Tulee kohti ilman sen kummempia arasteluja.

Mm'm. Koko suku metsästää, tuo on kyllä todettu juttu :D

Sama vika..

Ja mitä tulee Tampereen susiin.. Niinhän se aina menee. Niin kauan ollaan toista mieltä, kun tulee omalle kohdalle todellliseksi... ;) :D

Näinpä ;) :D

Sivut

Kommentit (289)

figaro

Itse olen "harventamisen" kannalla, vaikka muuten ihannoinkin sutta eläimenä. Ketjua seuranneena voin sanoa, että oma kantani tuli periaatteessa jo ensimmäisten sivujen aikaan esille kpl:n ja ketjun aloittajan kommenteista (taisipa olla muitakin). Onneksi en lähtenyt osallistumaan aikaisemmin, kun Jimmy oikein urakalla saivarteli ;)

Täällä susirajalla elävänä ehkä voi kantani ymmärtääkin. Ja tuossa yllä on todella hyvä pointti siitä, että sukupuuto ei takuulla ole vaarana mikäli muutama susi hengiltä päästettäisiinkin...

Jimmy KImmel
koeputkilapsi
Jimmy
Eihän tuossakaan nälästä mitään puhuta... Kaikkihan nyt syö, mutta en sekoittaisi helppoa ravintoa ja nälän sanelemia ratkaisuja keskenään.

Tosiaan, unohdin kokonaan että jotkui muutkin saattavat syödä vain syömisen ilosta, eikä nälän takia. :wink:
Oliko tässä sarkasmia? :?

koeputkilapsi

Ja ennen kuin puolustatte yhtään "pihasutta" voitte tulla sieltä kehä III:n sisäpuolelta tänne missä niitä susia liikkuu pihoilla ja tappaa koiria yms. ja miettimään asiaa uudestaan.

Jimmy KImmel
koeputkilapsi
[u]tappaa koiria [/u]yms. ja miettimään asiaa uudestaan.
Kuinka monta koiraa susi tappaa vuodessa? :? Noin äkkiseltään voisin väittää, että koira tappaa koiran useammin kuin susi koiran, mutta ei kukaan halua koiria kieltää... :lol:

Miffy
koeputkilapsi
Ja ennen kuin puolustatte yhtään "pihasutta" voitte tulla sieltä kehä III:n sisäpuolelta tänne missä niitä susia liikkuu pihoilla ja tappaa koiria yms. ja miettimään asiaa uudestaan.

Niin tai sitten jos ei eläinten luontaisilla asuma-alueilla voi/uskalla/halua asua, voi muuttaa tänne Helsingin keskustaan turvaan ;)

bongo
Miffy
koeputkilapsi

Niin tai sitten jos ei eläinten luontaisilla asuma-alueilla voi/uskalla/halua asua, voi muuttaa tänne Helsingin keskustaan turvaan ;)

Juu, ilomielin, perhe, työ, ystävät ja koti vaan on täällä Helsingistä muutama sata kilsaa pohjosempaan päin. Muutetaan kaikki Kuopiosta pohjosempana asuvat ihmiset Helsingin keskustaan, varmasti mahdutaan ja silleen.

](*,)

Jimmy:
Jos koira tappaa toisen koiran, esimerkiksi Musti tappaa Haukun, niin Mustin omistaja on Haukun omistajalle korvausvelvollinen ja erittäin todennäköisesti Musti joutuu koirien taivaaseen.
Ja kyllä, sudet tappavat aivan liian monta (myös käyttö-)koiraa vuodessa.
Puhe ei ollut susien kieltämisestä, vaan kannan harventamisesta niin, että myös me ihmiset lapsinemme ja koirinemme mahduttaisiin tänne Suomenmaalle.

Minua ällöttää, kun kaikenmaailman 'kettu'tytöt jostain betonihelvetistä tulee vaahtoamaan siitä, ettei susia saa tappaa. Samaten ne isot herrat jossain Brysselissä, en ymmärrä miksi sellaisilla ihmisillä, jotka ei asu alueella jossa liikkuu liikaa susia, on päätäntävalta siitä saako niitä susia tappaa vai ei.

koeputkilapsi

En oikeasti tiedä kuinka usein koira tappaa suden ja kuinka se on toisin päin. Voi hyvin olla, että juuri niin päin kun sanoit, mutta nämä sudet jotka ovat nälkiintyneitä ja tulevat ruoan perässä ilman varsinaista laumaa (?) ovat vaarallisia.

En halua missään nimessä että susi tapettaisiin sukupuuttoon, mutta nämä muutamat yksilöt, jotka aiheuttavat pelkoa ja uskaltavat tulla pihapiiriin, voitaisiin oikeasti joko tappaa tai sitten heivata jonnekin missä aurinko ei paista.

Kyllähän se sieltä "turvasta" on hyvä huudella, että ei susia saa tappaa :wink:

Jimmy KImmel
bongo
Jos koira tappaa toisen koiran, esimerkiksi Musti tappaa Haukun, niin Mustin omistaja on Haukun omistajalle korvausvelvollinen
Saako muuten suden tappamasta koirasta korvausta? :? Poroistahan kuitenkin saa..? :?

bongo

Puhe ei ollut susien kieltämisestä, vaan kannan harventamisesta
Ei koirakantaakaan haluta harventaa, vaikka koirat koiria tappaakin.

Itse en siis ole susikantaa kasvattamassa, kunhan vaan saivartelen. :)

Maruchka

Bongon ja koeputkilapsen kanssa täysin samaa mieltä, kun koko ikäni olen kuitenkin asunut alueella, missä saa pelätä susia.
Viimeksi torstaiyönä pelästyin hulluna, kun harjottelupaikan suljettuani läksin kotiin ja huomasin valtavat tassun jäljet aivan oven edessä... Kyllä siinä tuli ravattua ennätysvauhtia autolle :?
Ja jos kyseessä ei ollut oikea susi, niin sitten ainakin valtavan suuri koira, jollaista en taas tiedä kenelläkään täällä. Ja täällä kun kuitenkin liikkuu susia tiettävästi aivan ihmisten asutuksillakin (plus pari koirasutta, joilla on tapana karata pelästyttelemään ihmisiä).

antagonismi

Pakko kai se on tähänkin puuttua.
Mä olen asunut metsässä, joo :D Siellä lähimetsissä ja seudulla muutenkin liikuskeli niin hirviä, karhuja kuin susiakin. Monesti olivat pihassakin vierailulla ja voin sanoa, ettei ihan hirveän turvallinen olo ollut siellä asustellessa. Varsinki ku mun sisarukset oli silloin tosi pieniä ja koiriakin meillä oli tuolloin 8 kappaletta. Kyllähän siinä sai aina olla isän haulikko esillä eteisessä, siltä varalta että joku kävisi koirien kimppuun. Naapurin koiran susi tappoi ja raateli kuolemaan saakka, eikä siitä mitään korvauksia saanut. Sanottiin vaan, että tiedätte mitä elämä täällä on, pitäkää koiranne sisällä :roll: ..
Ite en ole susia ampumassa muuten kuin puolustus-tarkoituksessa, jos on pakko. Susikannan harventamistakaan en juuri kannata, pitäis vaan keksiä keino susien siirtämiseksi pois asuinalueilta. Kyllä mun mielestä maalla/syrjässä pitäisi saada asua ilman alituista pelkoa siitä, että susi raatelee pihalla leikkivän lapsen tai kotieläimen.. :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat