Sukupuolten välinen tasa-arvo - Ihmiset ja ilmiöt

Jimmy KImmel
siana
Ja joo-o, musta tosta märkänä kiiltelevästä ihosta, toisen naisen avoimen kutsuvasta asennosta, avonaisista huulista ja kiimaisesta katseesta tuli mieleen jotain ihan muuta kuin letkeä rantaloma ja lötköily.
Nyt olisi sitten ehkä paikallaan antaa ohje siitä, että missä asennossa on suotavaa sitten ensi kesänä hiekkarannalla loikoilla. :?

-Ainakin jalat pitää olla yhdessä, ei saa olla houkuttelevasti auki.
-Jos pulahtaa veteen, niin on kuivatta itsensä huolellisesti, ettei iho kiiltele kutsuvasti.
-Suu on luonnollisesti pidettävä kiinni.
-Aurinkolasit silmille.
-Tuskin saa meikatakkaan.
-Uikkarit mielellään mummomalliset.

On tärkeää olla seksuaalisesti korrekti, ettei vaan vie naistenarvoa alaspäin... :lol:

Sivut

Kommentit (358)

Mariel

no mutta eikö kotitöiden kohdalla helpoin tapa normien kuihduttamiseen ole ihan keskittyä omaan arkipäiväiseen toimintaan. ei voi olettaa, että ensin saadaan yhteiskunnallinen malli, joka sanoo, että "kotityöt tehdään tasa-arvoisesti" ja sitten vasta aletaan toteuttaa tasa-arvoa keittiössä. asenteet eivät muutu, jos normeja ei rikota.

Maruchka
Lania
Musta se kyllä on jo vähän väkisin väännettyä, että jos jollain on mainoksessa suu auki niin se onki "kutsuvasti raollaan", enkä mä myöskään koe kovin outona sitä että uima-altaassa uimapatjalla makaavalla uimapukusella naisella on MÄRKÄ IHO.

Jeps. Mä en nähnyt siinä kuvassa myöskään mitään seksuaalista, kun EN katsonut sitä "sillä silmällä" tai hakemalla hakenut mitään tuollaisia huomioita, kuin märkä iho, suu kutsuvasti auki... Enkä kyllä niissäkään välttämättä nää mitään seksuaalista. Ei se ole aina eroottista, vaikka kuvassa olisikin nainen vähissä vaatteissa eikä sitä ole välttämättä siksi tarkoitettukaan!
Musta se kuva oli vain kiva ja hyväntuulinen mainos. Sopisi hyvin myös jonkin matkaoppaan sivuille.

Lania
shriness
Mitähän miehet sanois kun olis 20-metrinen mainoslakana, jossa mies topatuissa alkkareissaan.. Voi sitä tuohtumuksen määrää.

Eikös stokkan oven päällä roikkunu pidemmän aikaa sellanen useen kymmenen metrin pitunen mainoslakana, jossa kekkuloi mies boksereissaan? En muista kuulleeni siitä ikinä mitään negatiivista.

Ja joo tossa hajuvesimainoksessa huomaa että eeehkä pikkusen yritetään sillä alastomalla akkelilla mainostaa, mutta täytyy ihan rehellisesti sanoo että ne bikinimimmit oli kyllä musta just niin normaaleja mitä rannallaki näkee. Paitsi että rannalla on usein pienempiä lappuja tissien päällä.

Musta se kyllä on jo vähän väkisin väännettyä, että jos jollain on mainoksessa suu auki niin se onki "kutsuvasti raollaan", enkä mä myöskään koe kovin outona sitä että uima-altaassa uimapatjalla makaavalla uimapukusella naisella on MÄRKÄ IHO.

Jimmy KImmel
Miffy
Jimmy, katsos siinä on ero, puhutaanko mainoksista vai ihmisistä rannalla.
Ai hitsi, tän eron mä aina unohdan... :lol: Siis rannallahan on ihan ok olla viettelevä, mutta mainoksessa ei saa viettelevä olla. Nyt mä sen muistan.

Rahel
Jimmy KImmel

Rahel
[u]Riippuu siitä, mitä on hakemassa[/u]. Jos meinaa, että huomio kiinnittyy niihin bikeneihin, jotka on päällä, niin ihan passelit neuvot. Jos taas haluaa huomion kiinnittyvän itseensä tai on vaiks iskemässä petiseuraa, niin ei ihan paras taktiikka. :D
Entä jos haluaa vaan ottaa aurinkoa niin, että joku kukkahattutäti ei tule ajamaan rannalta pois? :lol:

Rannalta? Täällä Turussa me otetaan aurinkoa biksuissa ihan missä tahansa ruohopläntillä, keskustassakin. :wink: Kukkahattutädit ei oo viel tulleet ajamaan pois, vartijat kyllä pariinkin kertaan.

Jimmy KImmel
Miffy
Pimmeli tajus taas jotain ilmeisen väärin :lol:
Oikaise toki, jos jotain väärää tulkinnassani on. :?

Rahel
[u]Riippuu siitä, mitä on hakemassa[/u]. Jos meinaa, että huomio kiinnittyy niihin bikeneihin, jotka on päällä, niin ihan passelit neuvot. Jos taas haluaa huomion kiinnittyvän itseensä tai on vaiks iskemässä petiseuraa, niin ei ihan paras taktiikka. :D
Entä jos haluaa vaan ottaa aurinkoa niin, että joku kukkahattutäti ei tule ajamaan rannalta pois? :lol:

Rahel

Mä tietyllä tavalla tykkäsin tuosta hajuvesimainoksesta, mutta ainoastaan, koska malli oli xl-malli. :D Eli siis enemmänkin vaikutti se taustatieto, mitä mainoksesta sain. Itse mainoshan korostaa seksiä niin paljon, että huh huh. Vaikka ihan tyylikkäästi kuvattu alastonkuva onkin, niin en välttis haluais nähdä tuota kadunvarsijulisteena.

Jimmy KImmel
siana
Ja joo-o, musta tosta märkänä kiiltelevästä ihosta, toisen naisen avoimen kutsuvasta asennosta, avonaisista huulista ja kiimaisesta katseesta tuli mieleen jotain ihan muuta kuin letkeä rantaloma ja lötköily.
Nyt olisi sitten ehkä paikallaan antaa ohje siitä, että missä asennossa on suotavaa sitten ensi kesänä hiekkarannalla loikoilla. :?

-Ainakin jalat pitää olla yhdessä, ei saa olla houkuttelevasti auki.
-Jos pulahtaa veteen, niin on kuivatta itsensä huolellisesti, ettei iho kiiltele kutsuvasti.
-Suu on luonnollisesti pidettävä kiinni.
-Aurinkolasit silmille.
-Tuskin saa meikatakkaan.
-Uikkarit mielellään mummomalliset.

On tärkeää olla seksuaalisesti korrekti, ettei vaan vie naistenarvoa alaspäin... :lol:

Riippuu siitä, mitä on hakemassa. Jos meinaa, että huomio kiinnittyy niihin bikeneihin, jotka on päällä, niin ihan passelit neuvot. Jos taas haluaa huomion kiinnittyvän itseensä tai on vaiks iskemässä petiseuraa, niin ei ihan paras taktiikka. :D

Jzzu

Ei tiettykään..
Mut ei toi miusta oo paha ees, toi on sellanen aistikas ja mun mielestä ihan hyvällä maulla tehty [size=9](toisin kun monet muut vastaavat joissa ne tissit ja perseet todella on se itseisasia)[/size].
Makuasioita toki mut miun mielestä toi on tosi kaunis mainos, ei mikään tissiperserevittely.

Miffy

Näistä tässä ketjussa ja tuolla ahdistelu-ketjussa puhutuista asioista voi todellakin puhua tasa-arvon näkökulmasta. Mistä ei mielestäsi voi? Ei se tarkoita muiden näkökulmien poisslkemista. Itse et tosin ole kyennyt puhumaan mistään tasa-arvon näkökulmasta vaan olet käyttänyt aikaasi ja energiaasi lähinnä sen todisteluun, että mitään tasa-arvoon liittyvää epäkohtaa ei muka ole olemassa ja sen perusteluun (etkä edes kovin älyllisesti), ettei näistä asioista voisi puhua tasa-arvon näkökulmasta.

agentti
Jimmy KImmel
agentti
siana
Äitini on toiminut opettajana 25 vuotta, ja saa silti huonompaa palkkaa kuin vasta muutaman vuoden työelämässä ollut it-alalla toimiva poikaystäväni.

Mut eihän eri aloilla toimivien ihmisten palkkoja voi verrata. Ei toi johdu sukupuolesta, vaan siitä, että he tekevät eri hommia.
Miesten ja naisten välisistä palkkaeroista puhuttaessa ei suinkaan puhuta saman työn palkoista vaan verrataan naisvaltaisten ja miesvaltaisten alojen palkkausta. :wink:

No mä en ole huomannut, että opettajan työ olisi jotenkin nais- tai miesvaltainen ala (yhtä paljon on ollut mies- sekä naisopettajia), mitä tuo siana vertasi IT-alaan, joka kylläkin on miesvaltainen. Ja sitäpaitsi kyllähän miesten ja naisten palkkaeroista puhuttaessa puhutaan myös saman työn palkoista. Vai olenko mielestäsi aivan väärässä? Muistan, että siitä on paljonkin puhuttu.. Naisen euro on 80senttiä.

kukkamaaria

Mun mielestä naisten ja miesten tasa-arvoasiat on ihan hyvin täällä Suomessa. Ja mulle on henk.koht ihan sama, kuinka paljon jotain naisten urheilua arvostetaan, eipä se mua kiinnosta kuitenkaan. Eikä mua kiinnosta, vaikka en ikinä pääsisi mihkään mmmmahtavan arvostettuun ammattiin miesvaltaiselle alalle, haluan mieluummin hoitaa kotia ja lapsia mieheni käydessä töissä. Eikä mua henk.koht. haittaa, vaikka se sais sen työstä muutaman euron enemmän palkkaa kuin naispuolinen kollegansa.

Kepatäti

Tää nyt vois ehkä mennä tonne "kysyttävää.." -threadiinkin, mutta kuitenkin aihetta liippaa niin...

Olen jostain ymmärtänyt, että kotiäidit eivät saisi yhteiskunnalta ollenkaan (tai ainakin hyvin vähän?) rahallista tukea, onko tämä totta? Siis sen 3 vuoden (?) hoitovapaan jälkeen?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat