Mitä vauvalle lahjaksi? - Ihmiset ja ilmiöt

piiku

Tässä oon lueskellu että on syntyny ihania prinessoja ja prinssejä myöski tänne cosmolaisille, ni mitä ootte yleensä vieny lahjaksi vastasyntyneelle?
Vai viettekö jotain koko perheelle?
Mä joskus vein kaverille korin mihkä olin ostanu äidille hedelmiä, karkkia ja jotain pientä myös vauvalle.

Sivut

Kommentit (32)

bananab

Toi korihan on aivan ihana idea :)
Samoin vauvakirja on aina hyvä lahja, tai jokin lelu vauvalle tai vaate.
Ja miksei jokin kiva taulu, esim. suojelusenkelitaulukin voisi olla mukava lahja.

Lania

Varsinkin vaatteet on tietysti kivoja, varsinkin jos on perheen esikoinen jolle ei välttämättä oo varaakaan ostaa sitä ja tätä. Ja oikeestaan vaikkei ees ois esikoinen, ettei sen tarvi sit käyttää kaikka vanhoja :P mutta hyvä pitää mielessä että vauva kasvaa hirmusta vauhtia joten isommillakin vaatteilla on hyvä lahjoo, tuntuu epäilemättä hölmöltä jos on kamala kasa lahjaks saatuja 70cm vaatteita, ja hetken päästä mikään ei enää mee päälle.

Mimia

Tämä voi olla vähän myöhästä tuon lapsen kohdalla, mutta paraslahja ikinä (minun mielestä) olisi leikekirja lapsen syntymäpäivän tapahtumista. Ostaa päivänlehdet ja leikkaa niistä uutiset, liimaa ne johonkin kirjaan ja koristelee sen nätisti.

Tuohon on nähty vaivaa ja tuosta on iso ilo vanhemmille ja lapselle kunhan kasvaa.

Vaatteet ja lelut pikkuvauvalle on aika tylsiä. Vaatteita saa äitiyspakkauksen verran, eikä vauva kuluta kovin paljon vaatteita. Leluista taas vauvalle ei kovin paljon ole iloa. Mielummin jotain mikä jää muistoksi tai vanhemmille jotain mukavaa.

Katjuska

Ite kysyisin henkilökohtaisesti, mitä vanhemmat haluaisivat lapselle ostettavan. Näin ainakin saa jotain tarpeellista ja lapsellekin siitä on varmasti jonkinlaista hyötyä/iloa. Itse en ainakaan haluaisi kaikenlaista roinaa täyttämään nurkkia...

Lania
Mimia
Vaatteita saa äitiyspakkauksen verran, eikä vauva kuluta kovin paljon vaatteita.

Mitäää :D vaatteita saa kyllä olla jatkuvasti vaihtamassa ja pesemässä, ei sitä ihan muutamalla äitiyspakkauksen nutulla pärjää vaikkei vauva sinänsä vaatetta "kulutakaan".

Gwen

Meinasin kanssa puuttua tähän.. Kun vaatekertoja menee helposti useampia päivässä.. JA äitiyspakkauksessa ei ole edes juurikaan alle 70 senttisiä vaatteita, joten jos haluaa että ensimmäisten kuukausien aikana ei tarvitse kaikkea kääriä viidelle rullalle, on lahjaksi saadut ihan perusvaatteet mukavia arjen piristäjiä.. IMO.

bananab
Mimia

Vaatteet ja lelut pikkuvauvalle on aika tylsiä. Vaatteita saa äitiyspakkauksen verran, eikä vauva kuluta kovin paljon vaatteita. Leluista taas vauvalle ei kovin paljon ole iloa. Mielummin jotain mikä jää muistoksi tai vanhemmille jotain mukavaa.

No aika vähän siinä pakkauksessa sitä tavaraa on, ja niistä leluistakin on paljon iloa sitten myöhemmin. Kyllä tavallisetkin lahjat ovat hyödyllisiä ja mukavia!

figaro

Vauvakirjaa tms. en ostaisi ellen olisi varmistanut, ettei vanhemmat ole jo ostaneet tai ellen olisi löytänyt ehdottomasti jotain pariskunnan/perheen tyyliin sopivaa spesiaalia...

Jos on rockhenkiset vanhemmat niin löytyy paljon teemaan liittyvää vauvatavaraa vaatteista tuttipulloihin..

Itse kaipaisin varmasti käyttötavaraa, mikäli joku jotain tahtoisi tuoda.

KataTheBlondi

Kun kaverille syntyi vauva vein vauvalle potkuhousut, sellaset uuden malliset joissa on semmonen läppä takana vaipanvaihtoa varten. Tietenkin se vielä silloin oli liian iso sille mutta toivottavasti nyt on käytössä.
Väri oli ongelma kun ei tienny mitä kaverin vaimoke tykkää vauvalle pistää joten ostin sellasen beigen, johon voi sit yhdistellä eri paitoja...

agentti

Mä vein kummipojan synnyttyä sairaalaan vain äidille suklaata ja pojalle tervetuloa-kortin, jonka hän kyllä osaa lukea vasta vuosien päästä! :D En sairaalaan viitsinyt muuta viedä syystä että ystäväni järjesti juuri kuukausi ennen pojan syntymää vauvajuhlat jonne vein lahjaksi parit vähän reilumman kokoiset potkuhousut ja ihanan pyöreän vaatteiden väriin mätsäävän lammas-pehmolelun. :) Ja pian syntymän jälkeen oli sitten joulu ja ostin pojalle joululahjaks sellaset ihanat helistintossut. Ne sopii vauvoille +3kk, eli kohta voi poitsu jo ne pistää jalkaankin. Ne on varsmasti vauvalle hauskat kun aina kun vähän sätkii, niin varpaissa helisee. Tosin äidillä saattaa mennä hermot! :lol: meitin kummipojalla oli myös jo syntyessään hammas, joten kastelahjaksi sitten vein jo ensihammasrasian sekä sellaisen ihanan kuva-albumin, jossa kannessa on valokuvakehys. Siihen sitten sai myös kaivertaa poitsun nimen. :) Mä kyllä tuun lellimään sen enkelin ihan pilalle! :D

piiku
Mimia
Tämä voi olla vähän myöhästä tuon lapsen kohdalla, mutta paraslahja ikinä (minun mielestä) olisi leikekirja lapsen syntymäpäivän tapahtumista. Ostaa päivänlehdet ja leikkaa niistä uutiset, liimaa ne johonkin kirjaan ja koristelee sen nätisti.

Toi oli tosi hyvä idea!
Silloin ku tyttö synty ni tilasin kirjan siltä vuodelta,
siihen sai sit laittaa oman vauvan kuvan ja yhteystiedot.

Sinsemilla

Vauvakirja ei miunkaan mielestä ole hyvä idea välttämättä, jos ei tiedä onko semmonen jo hankittu, aikooko joku muu hankkia tai että minkälaisen vanhemmat haluaa... miulle ainakin oli aika tarkkaa minkälaisen kirjan haluan ja vanhemmiltani semmosen pyysin. 8)

Joku erikoinen juttu oli meistä kiva. Joululahjaksi tyttö sai semmosen hauskan mittanauhan missä oli semmosia satuhahmo mittoja. Joulupukki esim oli joku 2m, sit oli tonttua ja haltijaa ym. Ei ainakaan varmaan saa kahta samanlaista... ;) Joku vaatekappale hauskalla ja persoonallisella tekstillä (meillä esim kypärämyssy missä lukee "kummin kulta"). Itte tykkäsin ainakin eniten just vähän erikoisemmista, mitä ei joka kulmassa tuu vastaan. Netistä löytyy aika paljon, jos siis on aikaa odotella että posti tuo.

Kyllä ne vaatteetkin oli ihan kivoja, kun yleensä tuotiin semmosia vähän hienompia, eikä niin tavallisia. Pehmoleluja meidän tytöllä on kyllä jo ihan liikaa... mielummin toivoisin jotain kehittäviä (ekologisia) leluja...

Ja tietysti on kiva jos myös vanhemmille on jotain... suklaalevy esim. kyllä piristi... ;)

bananab

Sellanen palikkapelikin on muuten ihan kiva idea, vaikka vauva ei sillä vielä osaa leikkiä, niin jo muutaman kuukauden iässä sitä kumminkin alkaa ne värikkäät palikat kiinnostaa ja myöhemmin sitten voi opetella ne laittaa sinne oikeista rei'istä sisään, se on sillätavalla pitkäikänen lelu ja kehittäväkin vielä :)
Ei kaiken viemisen tarvitse olla ihan pienelle vauvalle suunnattua, kun sitä sälää tulee jo muualtakin.

Banda

Min en vauvalle veisi leluja, kun semmoinen muutaman kuukauden ikäinen nyytti ei niistä vielä oikeesti kiinnostu, ja myöhemminkin tulee se mummoefekti että hienon ja kalliin nallen sijasta lapsi tykkää enemmän siitä kuplamuovista.. no jaa, minen mikään vauvaekspertti ole mutta miun kokemuksen mukaan ei semmoinen kapaloikäinen muutenkaan hirveitä kaipaa, silloin veisin mieluummin jtn mikä helpottaa vanhempien taakkaa semmoisen yötvalvottavan nyytin hoidossa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat