Maahanmuuttajat & tuet sekä pakolaiset ja muuta! - Ihmiset ja ilmiöt

Miffy
Jimmy KImmel

Okei. En leiki kyseenalaistavani enään yhtään mitään. Jatkossa, kun joku sentään yliopistotasolla oleva ihminen jotakin väittää, niin otan väitteen maailmaa suurempana totuutena.

Se nyt ei kannata.

Jimmy KImmel

Vaikka sä nyt mukamas moderaattorina täällä toimitkin, niin oot kyllä aika jäävi urputtamaan mulle suunsoitosta.

Jep, modena toimin ja toistan: koita olla ihmisiksi ja kirjoittaa ilman v*ttuiluja. Multakin tässäkin ketjussa onnistunut jo monta kertaa :). Muuten, ikävä kyllä, mun on ryhdyttävä sensuroimaan.

Sivut

Kommentit (673)

Abigail
Jimmy KImmel
Abigail
Tämä kohta on minusta koko vastauksen keskeisin, ja jo itsessään kumoaa kaikki väitteet siitä, että pakolaiset saisivat enemmän tukia kuin maan omat kansalaiset:

Suomessa on asumiseen perustuva sosiaaliturva, eli mitään erityisiä kansalaisuuteen tai kansallisuuteen kohdistuvia erityisetuuksia yms. ei ole ainakaan Kelan myöntämänä.

Kertooko tuo mitään siitä kuuluisasta -10 prosentista? :? Ja jos kertoo, niin mitä? :D

En ole missään vaiheessa väittänyt, että maahanmuuttajat saisivat -10 prosenttia tukia. Vai olenko?

Ja mitä tuo lause sitten kertoo? Se kertoo, että Kela ei maksele tukiaan sen mukaan, mistä tuen hakija on alunperin kotoisin. Eli ainakaan Kelasta pakolaiset eivät saa rahaa enemmän kuin alkuperäiset suomalaiset, niinkuin sinä väität.

Kepatäti
Lania
Kepatäti
]Suomen valtionvelka on käsittääkseni aika huomattavan suuri (ainakin näin pienelle maalle), niin sinne menee ainakin paljon. Mä en kyllä yhtään tiedä nyt, mistä tuo käsitys tulee, mutta en mä sitä ihan päästäkään kyllä vetässy. Jos jollain muuta tietoa tai tarkempaa, niin olisiko kiltti ja kertoisi? :)

Mä en tosta velasta tiedä tarpeeks sanoakseni mitään, mutta ainakin justiinsa oli lehdessä siitä että Suomi on köyhimpiä Euroopan maita, samalla tasolla muutamien Lähi-idän maan kanssa tjsp. Eli ei täälläkään rahaa ovista ja ikkunoista siis tuu, mutta on sitä silti enemmän kun tuolla jossain pyssyn edessä.

Tää on nyt ihan järkyttävää mutu-tuntumaa todellakin, mutta mulla olis sellanen muistikuva, että jotenkin toiseen maailmaansotaan, sotakorvauksiin yms. yms. liittyy nuo Suomen suuret velat. Tai siis, että ne on siltä ajalta lähtöisin. Tietty otettu/saatu lainaa hajalla olevan maan jälleenrakentamiseen jne... Mutta kuten sanoin, musta vaan tuntuu :lol:

Lania
Jimmy KImmel

Näillä sivuilla oon ollut huomaavinani sellaisen hassun ilmiön, että yliopistotieto on parempaa ja oikeellisempaa kuin kaikki muu. :wink: Tuo ei ollut v*ttuilua, vaan oma havaintoni, jonka aika moni on valmis allekirjoittamaan. :D Edelleen: oman käsitykseni mukaan täällä on sitä Lizzien kaverin antamaa infoa puolusteltu sillä, että se tulee yliopistotasolta. :shock:

Mun käsityksen mukaan se oli vasta-argumentti siihen "mä tiedän ne tuet mutta en kerro paljonko ne on ja mistä tiedän", joten mun mielestä vastinetta ja sen uskottavuutta tohon voi hyvinkin perustella sillä että se tulee yliopistotasolta.

Jimmy KImmel
Miffy
No, sittenpä niitä lukuja eli faktatietoa kehiin.
Enpäs laitakkaan! :D Kokeileppa itse selvittää noita tukia ja sitten kun oot ne selvittänyt tai kyllästynyt yrittämään, niin tuleppa kertomaan oma teoriasi siitä, että miksi noiden tukien määrän selvittäminen on niin työlästä.. :wink:

Jimmy KImmel
Miffy
Jimmy KImmel
Enpäs laitakkaan! :D

Sittenpä et voi puhua faktana siitä, että pakolaiset saavat enemmän tukia kuin esim. opiskelijat.

Ihan miten vaan. :D Meistä silti jompikumpi on nuo tuet selvittänyt ja sinä itse tuolla aiemmin sanoit, että et tukien suuruutta tiedä. :wink:

Kysymys: Luuletko, että opiskelijana saan enemmän tukia kuin pakolainen maahan muutettuaan?

Kysymys: Tiedätkö, että miksi pakolaisten tukien selvittäminen on hankalaa? Jos et tiedä, niin haluaisitko (tai voisitko) silti antaa oman teoriasi asiasta?

Miffy

Niin vaikka. Kunhan joku, joka kiivaasti väittää, että pakolaiset saavat enemmän, nyt yksinkertaisesti voisi esittää lukuja väitteensä tueksi.

Jimmy KImmel
Dubyamoa
Ja mä en kyllä pakolaisia vertaisi edes opiskelijoihin, parempi verrata vaikka suomalaiseen joka on samassa jamassa kuin pakolainen ja verrata kuinka paljon he saa tukia:)
Tuolla aiemmin sanottiin, että opiskelijaan on paha verrata, koska kaikki saa enemmän tukia kuin opiskelija! :lol:

Jimmy KImmel
Miffy
Niin vaikka. Kunhan joku, joka kiivaasti väittää, että pakolaiset saavat enemmän, nyt yksinkertaisesti voisi esittää lukuja väitteensä tueksi.
En tiedä, että väittääkö joku nyt niin kiivasti, mutta kuitenkin... :wink:

Mikä sun oma näkemyksesi on pakolaisen tuesta verrattuna työttömään kaupankassaan? :? Haluaisitko edes arvata? :wink:

Jimmy KImmel
Miffy
No oli miten oli, niin lukuja lukuja lukuja kiitos ;)
Miksi sä et itse tutki asiaa, jos se sua niin kovasti kiinnostaa? :? Selvittäisit asian itse, niin voisit puhua asiaa sitten faktana etkä ruinaisi muilta toisen käden tietoa... :wink:

Antaisitko sen teorian siitä, että miksi noita tukia on vaikea selvittää?

Jimmy KImmel
Dubyamoa
Ei vitsi Jimmy, myöntäisit nyt vaan ettet tiedä itse niitä lukuja!:D
Vaan enpä myönnäkkään! :wink:

Koitappa Dubyamoa itse selvittää nuo tuet ja tule ne löydettyäsi tai kyllästyttyäsi selvittämään antamaan oma teoriasi siitä, että miksi niitä on hankala selvittää. :D Kokeile! :wink:

Abigail

Rakastan tätä "En ole rasisti, mutta..."-ilmaisua :lol:. Sitä on käytetty tässäkin keskustelussa useampaan otteeseen mielipiteissä, jotka ovat selkeästi rasistisia. Voisi teissä olla edes sen verran miestä/naista, että reilusti myöntäisitte olevanne rasisteja, kun esitätte mielipiteitänne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat