Ystäväni avomies on friikki - Ihmiset ja ilmiöt

Daniina

Mun ystävä on muuttunut ihan kummalliseksi seurustelun ja kihlauksen myötä!
Ennen tää mun ystävä oli rempseä ja omatoiminen, teki mitä lystäsi ja eikä välittänyt muitten mielipiteistä. Nyt kun on avovaimona, on ihan tossun alla. Tiedän ettei toisen elämään saa puuttua, mut mua suututtaa vaan :twisted: Tää ystäväni ei enää koskaan käy meillä, kun hänen avomiehensä ei halua. Kaverini saa tulla meille vain silloin, jos miehellä omaa menoa. Ja jos tulee muuten niin suuttuu. Oikeesti, sillon tää avomies (22!) lähettelee kaverilleni jatkuvalla syötöllä tekstiviestejä tyyliin "tuu jo kotiin". Rasittavaa.

Kaverini oli tänää bissellä kun soitin sille, se yritti puolustella että "kyllä mä varmaan saan bissellä käydä, kyllä mun mies loppujen lopuks ymmärtää.. "... Huoh. Miten sen sais tajuamaan ettei välittäis miehen kommenteista (mies nimittäin vihaa jos kaverini käy ulkona edes yhdellä)

Silloin kun ystäväni ja hänen miehensä ovat (harvoin) yhdessä käymässä meillä niin mies ei puhu mitään, tiuskii vain ja tuijottaa seinille.

:roll:

Kommentit (7)

Hawana

:shock: aika kamalaa...
eikö ystäväsi tunne oloaan ahdistuneeksi tuollaisessa suhteessa? veikkaan, että jos ei vielä, niin jossainvaiheessa kyllä. :?
jos tuo ei ole sinulle kovin läheinen ystävä, niin on tietysti hankala mennä sanomaan mitään, mutta mikäli ystävä on sinulle läheinen, voisit kenties vähän yrittää puhua hänelle? ja kysyä, että eikö mies ole hieman liian omistushaluinen.
voihan olla, että jos he eivät ole asuneet vielä yhdessä pitkään, ja molemmille tilanne on uusi, hei eivät vielä ihan tajua, että vaikka yhteen muutetaan, voi muita ihmisiä silti tavata ilman toistakin yms. mutta ei tuo kyllä silti ihan normaalilta ja terveeltä kuullosta. :? ensimmäisenä tuli mieleen, että mies on ylimustasukkainen.

dyingbride

tuttua minulle. munkin ystävilleni on käynyt näin. jotkut alkavat pitämään jätkäkavereitaan ihan jumalina, vaikka he olisivat kuinka ärsyttäviä! erään ystäväni mies on mustasukkainen jopa siitä, että ystäväni tapaa minut, ikivanhan ystävänsä. käsittämättömiä tapauksia. ja sitten ei näitä miehen löytäneitä frendejä näe enää koskaan.

Amalia

Toihan on ihan sairaalloista mustasukkasuutta. Lyö kaverillesi faktat pöytään ja kerro ihan käytännön esimerkkejä siitä, miten sen avomies on pomottanut sitä. Pieni toivo elää vielä, että jospa kaveri ei vaan oo ite huomannut olevansa ihan tossun alla...

Kannattaa ehkä myös kysyä suoraan, tykkääkö kaveri elää noin. Ja pysy lähettyvillä, koska jossain vaiheessa kaveri luultavasti (toivottavasti!) tarvitsee tukea päästäkseen avokista eroon!

tiikeli

Mun kaverilla on ollu aika samanlainen juttu jo kauan... mies lähettelee koko ajan viestejä kesken tyttöjen illan, ja vaatii vastaamaan puheluihin. Jos kaveri ei oo joskus vastannut, niin tulee 5x ties mitä itsari vihje/ itsesääli viestejä. PASKAMAISTA. Joka kerta kaveri vaan väittää että 'ei se tollasia yleensä...'. Juu ei, paitsi joka kerta kun nähdään. :?
Ja kaverista näkee että se vaivaa sitä. Sanoohan sekin että mies on liian mustis jne. Mutta ei sellaista voi kauaa kestää. Yritän ite ainakin kaverille aina sanoo että tajuais ettei tollanen käytös oo mieheltä normaalia. :x

sopuli

Kuulostaa tosi pahalle :( Tuollainen harvoin loppuu, vaan yleensä vain pahenee ajan kanssa ja monesti siihen astuu mukaan fyysinen väkivaltakin.

Sun pitäs jotenkin saada ystäväsi tajuamaan, ettei tilanne ole normaali. Joskus se on vain tosi vaikea tehtävä, ellei jopa mahdoton :(

tiikeli

Ainiin, ja mun kaverin tapauksessa mies vielä kaikilla mahdollisilla tavoilla yrittää tunkea mukaan kesken meidän baari-illan ym. Väittää esim menevänsä kaverin kanssa kaljalle, ja tulee sitten sillä varjolla sieltä meidän seuraan kun tietää missä ollaan.

Selvinpäinkin se tunkee mukaan, ja sitten pällistelee siinä kun muut haluais viettää aikaa ja rentoutua ottamalla muutaman. Yritä siinä sitten pitää hauskaa, kun mies kyttää ja säännöstelee paljonko tyttöystävä juo ja niin edelleen. :x
Ja pahimmassa tapauksessa tää pariskunta alkaa tappelemaan, tai ainakin setvimään jotain miehen itsetunto-ongelmia kaksistaan. Tai sit käymään röökillä 10 minuutin välein "juttelemassa". :evil:

Rahel

Sopuli tuossa kiteyttikin mun omat aatokseni varsin hyvin... Fyysistä väkivaltaa edeltää usein henkinen väkivalta ja puolison eristäminen perheestä ja ystävistä. Älä ainakaan katkaise välejäsi tuohon ystävään. Jos tilanne pahenee, hän taitaa tarvita kaiken tuen, minkä saa. On varmaan raskasta katsoa vierestä tuollaista, mutta ei sulla taida olla muita vaihtoehtoja kuin olla kaverisi tukena ja yrittää hienovaraisesti saada häntä ymmärtämään, että hänen kihlattunsa käytös ei ole normaalia...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat