Raha vai rakkaus, ja rahan valta... - Ihmiset ja ilmiöt

Jzzu

Joka kymmenes on kyllä aika pieni prosentti naisista. :roll:

Sivut

Kommentit (59)

Dj-XCosmo^

Itse olen sitä mieltä että about kaiken saa rahalla. Sanotaan näin että onnea ei saa rahalla, vaan resursseilla ja tuurilla. Rahalla taasen saat niin paljon resursseja kuin mitä sinulla on varaa hankkia, tuuri on tasapuolinen kaikille.

Persoonallisuus, käytöstavat, yleissivistys, karisma jne jne. Sitä mitä et saa rahalla, et todellakaan saa myöskään ilman sitä, joten on turha puhua siitä jonakin rahan arvoa alentavana asiana. En myöskään usko siihen harhaluuloon että liika nöyryys muka jotenkin olisi positiivista. Ja jos näin olisikin, niin on syytä muistaa että samalla tavalla köyhyys myös kehittää katkeruutta.

Onni tulee terveydestä? Raha antaa sitä. Tiedosta? Raha antaa sitä. Kokemuksista ja matkailusta? Millä muulla sitä saat jos et rahalla? Lähimmäisten hyvinvoinnista? Raha ratkaisee jälleen. Minä en ole kateellinen rikkaille. Jokainen rahansa ansainnut, oli se sitten tuurilla tai rehellisellä työllä, ansaitsee sen kaiken itse. Ei ole kenenkään asia kertoa hänelle miten rahojaan käyttää, tai väittää että olisi itse jotenkin parempi omistaja kyseiselle mammonalle. Mutta ihminen joka väittää ettei raha ole TODELLA tärkeää turvallisen, onnellisen elämän saamiseksi huijaa vain itseään. Sama kun ne jotka sanovat että kauneus on sisällä. Ei siellä sisällä mitään kaunista ole, kauneus on juuri sitä itseään. Persoonallisuus on asia erikseen. Se kumpi merkitsee enemmän, on sitten henkilöstä itsestään kiinni.

Ja kyllä rahalla vaimonkin saa, erittäin todennäköisesti paremman kuin ilman. Rakkaus kun on pelkkä illuusio, se on vain viehätystä toisen ominaisuuksiin. Tyypillisesti miestä vetää puoleensa naisen ulkonäkö ja persoonallisuus. Naista taas viehättää miehessä tämän valta, kyky turvata naisen ja perheen tulevaisuus, ulkonäkö, sekä persoonallisuus. Ei välttämättä siinä järjestyksessä. Koska raha on sinällään valtaa ja kykyä turvata tulevaisuutta, sekä sillä voi ostaa itselleen ulkonäköä, on se erittäin suuressa asemassa rakkauden löytämiseksi.

Tarkoittaako se sitä että naisesi olisi normaalia pinnallisempi? Kenties, mutta mitä on pinnallisuus ellei sitten rehellisyyttä? Pinnallisuus on ennalta-arvattavaa, luotettavaa ja sitä kautta kunnioitettavaa. Se on kontrolloitavissa, se on tavoite jonka voit saavuttaa. Ns "romanttinen" rakkaus ei eroa tästä mitenkään, se on samalla tavalla julmaa niitä kohtaan jotka ei omaa niitä resursseja joita kyseinen henkilö toisessa arvostaa. Erona on vain se, että rakkaus immateriaalisiin asioihin on epäluotettavaa ja vaikeasti tulkittavissa. Tuuri on sen luonut, ja tuuri voi sen murtaa. Jos joku taas rakastaa sinua rahasi ja omaisuutesi tähden, voit luottaa siihen että niin kauan kun hänelle *riittää* rahasi ja omaisuutesi eikä hän tavoittele enempää, on hän sinulle aina uskollinen. Rakkautenne motivaatio on kenties materiaalinen, tai "pinnallinen", mutta ei se sen arvottomampaa siitä tee.

Ei kannata antaa lapsuuden romanttisten hömpötystarinoiden peittää mieltänne totuudelta. Syy rikkaiden onnettomuuteen ei ole se ettei raha tuo onnea. Se on se, että kovin usein ihmisessä täytyy olla lähtökohtaisesti vikaa jotta hän voi tienata suuria rahamääriä. Se sinällään jo kertoo kyvyttömyydestä nauttia elämästä, jonkinnäköisestä psykoottisesta ongelmasta elää ainoastaan työtä, muuta uraa, tai muita tavoitteita varten. Ne jotka on kasvatettu hemmottamalla kärsivätkin sitten aivan toisenlaisista ongelmista.

Lizzie

Ei jumalauta :lol: Mistä sä revit näitä pikku totuuksia ja elämäviisauksias?

Kyllä sinä Dj-XCosmo vielä sen vaimon saat, elä huoli! Ei tarvi ostaa sitä rakkautta, joku voi ihan oikeasti ihastua suhunkin ihan vaan sen takia, mitä ja millanen oot!

Tähän ei viitsi edes kommentoida sisällöllisesti, koska tuota tekstiä on vaikea uskoa kirjoitetun tosissaan.

Ja jos viitsisit tiivistää tuota aloitustasi, ja esittää jonkun kysymyksen?
Kiitos.

Miffy

Khihihi. Pitää munki hiukan hihitellä tolle :D

Jälleen kerran herää kysymys, mitäköhän tuo Cosmo-DJ oikein ajaa takaa.

Sellaisissa aloituksissa ei ole mitään järkeä, joissa esittää hyvin voimakkaita mielipitetiä, muttei kuitenkaan varsinaisesti pohjusta keskustelua mitenkään.

Jzzu
Dj-XCosmo^

En myöskään usko siihen harhaluuloon että liika nöyryys muka jotenkin olisi positiivista.

Mikään mitä on liikaa on harvemmin positiivista. :wink:
Sopiva on sopiva ja liika on liikaa, ihan kaikessa.

Dj-XCosmo^
Onni tulee terveydestä? Raha antaa sitä. Tiedosta? Raha antaa sitä. Kokemuksista ja matkailusta? Millä muulla sitä saat jos et rahalla? Lähimmäisten hyvinvoinnista? Raha ratkaisee jälleen.

Onni tai mikään muukaan noista ei ole vain yhdestä asiasta kiinni, onni esimerkiksi on kyllä osiensa summa mutta yhden osan kohdallaan olo ei ole sen enempää onnen tae kuin rahalla aina ostettavissakaan.
Kuolemansairaskin voi olla onnellinen, eikä tarvitse välttämättä tuohon onneensa pennin latia.

Dj-XCosmo^
Ja kyllä rahalla vaimonkin saa, erittäin todennäköisesti paremman kuin ilman. Rakkaus kun on pelkkä illuusio, se on vain viehätystä toisen ominaisuuksiin. Tyypillisesti miestä vetää puoleensa naisen ulkonäkö ja persoonallisuus. Naista taas viehättää miehessä tämän valta, kyky turvata naisen ja perheen tulevaisuus, ulkonäkö, sekä persoonallisuus. Ei välttämättä siinä järjestyksessä. Koska raha on sinällään valtaa ja kykyä turvata tulevaisuutta, sekä sillä voi ostaa itselleen ulkonäköä, on se erittäin suuressa asemassa rakkauden löytämiseksi.

Ohhoh, ja siltikin minä esimerkiksi seurustelen jo neljättä vuotta ja olen kihloissakin jo toista vuotta pitkäaikaistyöttömän kanssa. :roll:

agentti

Me, poikaystäväni ja minä, ollaan persaukisia molemmat eikä kovin kummoisen näköisiäkään ja silti menee lujaa! :wink: :lol: :lol: :lol:

Dj-XCosmo^
Lizzie
Ei jumalauta :lol: Mistä sä revit näitä pikku totuuksia ja elämäviisauksias?

Kyllä sinä Dj-XCosmo vielä sen vaimon saat, elä huoli! Ei tarvi ostaa sitä rakkautta, joku voi ihan oikeasti ihastua suhunkin ihan vaan sen takia, mitä ja millanen oot!

Tähän ei viitsi edes kommentoida sisällöllisesti, koska tuota tekstiä on vaikea uskoa kirjoitetun tosissaan.

Ja jos viitsisit tiivistää tuota aloitustasi, ja esittää jonkun kysymyksen?
Kiitos.

Joku nyt ymmärsi tuon tekstin aivan väärin. Vastoin sitä mitä suurimmasta osasta teistä saattaisi uskoa, ei kyse ole mistään neitsyt-ikisinkun jätkän katkerasta avautumisesta surkean elämänsä tähden. Onko niin vaikeaa uskoa että jotkut näkevät asiat enemmän käytännön kannalta kuin vain ns "tunneälyllä"?

Pointtihan on tietysti se että raha merkitsee *minun mielestäni* pirun paljon enemmän kuin monet antavat itsensä ymmärtää. Ja jos nyt taas palataan siihen katkeruuskysymykseen (siis rahaan, ei ihmissuhteisiin liittyen, siihen vastasin jo tässä viestissä), johon jo vastasin aiemmassa viestissäni kieltävästi, niin älä odota vastausta. En jaksa lähteä taas toistamaan jo sanottuja sanoja, kuten näissä nettiväittelyissä on niin usein tapana. Ainoa syy siihen miksi paasasin rakkaudesta ylipäätänsä, on se että kaikki muutkin täällä puhuvat siitä ikäänkuin se olisi jotenkin rahan vallan ulkopuolella. Ja minä satun olemaan siitä eri mieltä.

Itsehän en ole rikas, sehän on selvä. Olen kuitenkin yllättävän tyytyväinen elämääni. Kyse nyt vaan on siitä että elämäni olisi niin paljon parempi jos olisin tarpeeksi varakas taatakseni itselleni ja lähimmäisilleni kaikki ne palvelut ja resurssit joita rahalla saa. Käytännössä kaikki lähipiirini ongelmat liittyvät rahaan, tavalla tai toisella. Tämä on mielipiteeni. Jos et pysty hyväksymään sitä syyttämättä minua jostain persoonallisuusvirheestä, se on sinun tappiosi.

Miffy
Dj-XCosmo^

Olen kuitenkin yllättävän tyytyväinen elämääni. Kyse nyt vaan on siitä että elämäni olisi niin paljon parempi jos olisin tarpeeksi varakas taatakseni itselleni ja lähimmäisilleni kaikki ne palvelut ja resurssit joita rahalla saa.

Voi sua. Ihan totta. On tosi harmillista, ettet ilmeisesti sitten pysty elämään ikinä sitä "paljon parempaa" elämää, jollet sitten satu rikastumaan. Se kuulostaa oiekasti aika kurjalta!

Mä taas en anna tollasten asioiden vaikuttaa onneeni. Hyvä ja parempi ja paras elämä syntyy siitä, että on sopusoinnussa itsensä ja maailman kanssa, että on siis tasapainoinen ihminen ja tietää mitä haluaa jne. Niin ikävää kuin se ehkä onkin (ei minusta), noilla asioilla ei ole rahan kanssa mitään tekemistä.

Jzzu
agentti
Me, poikaystäväni ja minä, ollaan persaukisia molemmat eikä kovin kummoisen näköisiäkään ja silti menee lujaa! :wink: :lol: :lol: :lol:

Juuri tätä miekii meinaan, ei oo mitenkään hirveen onneton olo ton rahattomuuden suhteen. :lol:

agentti
Dj-XCosmo^
Pointtihan on tietysti se että raha merkitsee *minun mielestäni* pirun paljon enemmän kuin monet antavat itsensä ymmärtää.

Mistähän alunperin päättelit, että täällä ei ymmärretä rahan merkitystä? :? :P

Elämässä on paljon, mitä ei voi rahalla saada, mutta jos on tuollainen asenne, niin niistä ei tule koskaan tietämään mitään.

agentti
Jzzu
agentti

Juuri tätä miekii meinaan, ei oo mitenkään hirveen onneton olo ton rahattomuuden suhteen. :lol:

Aamen! :D

Lania
Dj-XCosmo^

Tarkoittaako se sitä että naisesi olisi normaalia pinnallisempi? Kenties, mutta mitä on pinnallisuus ellei sitten rehellisyyttä? Pinnallisuus on ennalta-arvattavaa, luotettavaa ja sitä kautta kunnioitettavaa.

Koitan tajuta mitä tolla meinaat, mutta musta pinnallisuus on kyllä vähän myös hölmöyttä, lyhytnäköstä, ykssilmästä, "ykstasosta".

Miffy
Dj-XCosmo^

Olen kuitenkin yllättävän tyytyväinen elämääni. Kyse nyt vaan on siitä että elämäni olisi niin paljon parempi jos olisin tarpeeksi varakas taatakseni itselleni ja lähimmäisilleni kaikki ne palvelut ja resurssit joita rahalla saa.

Voi sua. Ihan totta. On tosi harmillista, ettet ilmeisesti sitten pysty elämään ikinä sitä "paljon parempaa" elämää, jollet sitten satu rikastumaan. Se kuulostaa oiekasti aika kurjalta!

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Eikös täälläkin oo monta kertaa puhuttu kuinka esim ei oo rahaa johonkin kivaan harrastukseen, kyllä se varmaan elämäniloo lisäis? Tai että jos ei oo varaa niin ei pääse terapiaan tai masennushoitoihin? Puuttumatta siihen onko se oma asia maksaa ne vai yhteiskunnan, mutta tässä tilanteessa henkilökohtasesti varmaan auttais se jos itellä olis rutosti rahaa ja pääsis hoitoon kun tarvii?

Ei se raha tietenkään yksinään, mutta kyllä se kummasti helpottaa elämää --> tietyllä tavalla parantaa onnellisuutta paljonkin. Ja joo en sano että kaikki rikkaat on onnellisia ja kellään varakkaalla ei mee koskaan surkeesti tai oo kurja fiilis, mutta kyllähän te pointin ymmärrätte.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat