Tulipalossa omaisuuden menettäminen... - Ihmiset ja ilmiöt

^bambi^

Viis vuotta sitten meidän serkuilla palo koko talo maantasalle. Yks serkuista oli leikkiny kaverinsa kanssa tulitikuilla ja siitähän se oli lähteny kytemään ja sitte leviämään. Parasta oli kun serkut soitti naapurista 112:seen siellä ei edes uskottu. (soittajat olivat lapsia ja shokissa) Piti sitten soittaa naapurin pojan isälle että soittaa uuestaan ku ei ne uskonu että talo on tulessa. :x No siinä vaiheessahan tuli oli jo levinny koko taloon. Vakuutuksesta sai tietty jotain rahaa uuteen taloon ja lions club anto heti jonkun tuen että saavat lapsille vaatteita yms. Eihän siinä vaiheessa enää mikään raha korvaa kaikkea sitä mitkä muistot siellä meni. Kaikkien kuuden lapsen lapsuuskuvat yms.

Sivut

Kommentit (23)

vihollinen

^^
Tommonen olis kyl ihan järkyttävää
Nyt oli sit pari viikkoo sit palanu yhden mun kaverin tyttöystävän kodin alakerta, se asu siis 2. kerroksisessa kerrostalossa..
ni alakerrassa asu joku "juoppo" joka oli ketjupolttaja ja poltti sisällä.. se palo oli sit lähteny siitä, et ku sen päiväpeitto oli syttynyt palaan tupakasta..
No, se kaverin tyttöystävä oli sit yöllä heränny savuun, ni se oli joutunu hyppään ikkunasta ,koska rappukäytävässä oli niin kauheet savut.. sillä sit murtu selkä ja jaloista joita luita.. :S Selvis kuitenki onneks hengissä..

Sillä juopolla tuhoutu kaikki, mut sil kaverin tyttöystävällä säily ainoastaan keittiön tavarat.. :S kamalaa..
ja mikä pahinta, sillä ei ollut edes mitää vakuutusta, koska se oli vasta joku viikko sitten siitä palosta muuttanut pois kotoa siihen kämppään, niin ei ollut ehtinyt/ jaksanut vaivautua vielä sitä ottamaan.. :S auts.

vihollinen

Eli.. onko joku kokenut sitä, että omakoti on palanut ja siellä on mennyt mukana kaikki omaisuus?

Kun mulla on todella pitkään ollut ihan mieletön pelko siitä, että mun koti palaisi, ja siellä menisi kaikki mukana.. En pysty kuvittelemaankaan että miten siitä pystyisi selviämään..
Nyt sitten hiljattain kävi niin, että meidän tutuille kävi niin.. talo tuhopoltettiin kokonaan.. Ne oli viel just vast muuttanut siihen, et kaikki uudet kalusteet.. ja mikä parasta niil oli 1 kk ikänen vauva.. :S kaikki ne ihmiset siis selvis hengissä, mut ainoo omaisuus mitä tuli mukaan oli yöpaidat jotka oli päällä.. Ihan kaikki muut meni.. :S
Tuntuu niin hirveeltä.. :S

No, toi nyt sit viel jotenki lisäs sitä ihan hirveesti et pelkään nyt viel enemmä sitä et talo palaa.. Ja nyt viel oon tän vkolopun yksin kotona, ni en tiä miten kestän, ku tuskin uskallan edes nukkua.. :o

agentti

Hanki palovaroitin joka huoneeseen.
Sammutuspeitto ja pieni vaahtosammutin on myös hyvä olla. Niitä on helppo käyttää ja palovaroittimeen heräät sikeämmästäkin unesta, sen voin taata! [color=red]*puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä*[/color]

Ei kannata stressata turhaan. :)

Hawana
agentti
palovaroittimeen heräät sikeämmästäkin unesta, sen voin taata!

OT, mutta

kuvitelkaa miten surkea itsesuojeluvaisto mulla on, heräsin ulkomailla hotellissa palohälyttimeen ja laitoin vaan tyynyn korville, että saisin nukkua rauhassa.. :shock:
aamulla sit jäin miettimään, että miten tulikaan toimittua :lol:

vihollinen

Niin, mutta koska palovaroitintahan ei saa laittaa keittiöön, tai ei oo ainakaan suotavaa.. Ja koska meil on keittiö ihan avonaisena olohuoneeseen, niin ei ole hyvä laittaa sitten olohuoneeseenkaan sitä.. koska kokatessa tulee usein käryä, ni alkaa sit herkästi turhaan piipittään..
Mut siis.. kyl meillä onkin palovaroitin sekä makuuhuoneessa että eteisessä..

Mutta.. en tiedä.. kai se tästä.. täytyy vaan yrittää ajatella jotain muuta.. :?

Hawana
Miespuolinen
Hawana
kuvitelkaa miten surkea itsesuojeluvaisto mulla on, heräsin ulkomailla hotellissa palohälyttimeen ja laitoin vaan tyynyn korville, että saisin nukkua rauhassa.. :shock:

Kyl sitä itsekin alkoi aikoinaan kyllästymään edellisessä työpaikassa palovarottimiin kun pahimmillan taisi tulla 4 hälyytystä yhden päivän aikan. Toimistokin oli vasta 10. kerroksessa, noh liikuntaahan tuo sinänsä on mutta kun töillä on joskus kiire. Osa väestä kyl jätti poistumisen rakennuksesta jo väliin...

no mutta onhan tuo nyt ihan eriasia kuitenkin. teillä sen varmaan osas jo arvata, ettei oo oikeeta hätää kyseessä.. :) eihän mulla ollut mistään kyllästymisestä kyse kuiteskaan, silkasta väsymyksestä ja ärtymyksestä, että kehtaakin soida tähän aikaan. :roll:

Shandy

Mulla on vaan auto palanut ja siellä meni mm. mankka ja kännykkä ja yks paita ja käsilaukku ja sit tietysti kaikki auton paperit ja muut mitä oli hanskiksessa. Niin ja tietysti se auto.

Sen jälkeen otinkin kotivakuutuksen, rupesin pelkäämään että mitä jos se mun kämppä palaa.. Eihän se raha niitä tavaroita korvaa mutta onpahan sit jotain millä ostaa uusia.

muoks. Niin ja ei mulla tietenkään kaskoa siinä autossa ollut, se oli sellanen vanha paska niin en jaksanut ottaa. Mutta nyt on kyllä sit näissä kahessa seuraavassa autossa ollut, ihan varmuuden vuoks.

oranssi

Muistan kun kävelin kerran kotiin jostain ja satuin tulipalopaikalle. Kerrostalon ullakko oli tulessa, ja siinä oli sitten ylemmätkin kerrokset syttyneet. Väkeä oli kerääntynyt paljon katsomaan, ja kuulin kuin kaksi poikaa keskusteli, toinen ilmeisesti asui talossa. Asukki selitti toiselle pientä paniikkia äänessään, ettei hänellä mitään kotivakuutustakaan ole. Silloin kyllä päätin, että pidän aina vakuutukset ajan tasalla. Tosi pieni raha mielenrauhasta.

agentti
Hawana
agentti
palovaroittimeen heräät sikeämmästäkin unesta, sen voin taata!

OT, mutta

olis kyllä ketuttanut, jos ois pahasti käynyt... :| no mut onneks ei käynyt. :wink:

agentti
vihollinen
Niin, mutta koska palovaroitintahan ei saa laittaa keittiöön, tai ei oo ainakaan suotavaa.. Ja koska meil on keittiö ihan avonaisena olohuoneeseen, niin ei ole hyvä laittaa sitten olohuoneeseenkaan sitä..

kyllä se silti kannattaa laittaa sinne olohuoneeseen. meilläkin olohuone ja keittiö avonaisia, eikä koskaan oo turhaan piipittänyt.
liesituuletin täysille kokatessa. :wink:

[color=red]parempi katsoa kuin katua![/color]

Lucky Lady

Mä pelkään tulipaloa ihan kamalasti! Vakuutus kyllä on kunnossa, mutta mä pelkään rakkaiden kirjojeni menetystä. Ei niitä kaikkia kuitenkaan saa enää mistään! Samoin pelkään et saisko kissat pelastettua, ne kun on niin hankalia käsitellä jos ne panikoi...

Ikinä ei ole meille tai tutuillekaan sattunut paloja, toivottavasti ei satukaan. Mä oon matkoilla ihan hysteerinen et joku sähkölaite aiheuttaa tulipalon sillä välin ja polttaa kaiken. Kaikki töpselit vedän irti aina ennen reissua, mutta silti pelkään kotiin tullesani että näenkö vain savuavan raunion..

Lizzie

Mua ei sillä tavalla pelota se palaminen. On meillä palohälytin, ku vakuutus ei korvaa jos se ei oo paikallaan jos jotain sattuis.

Murun talon yläkerta palo kun se oli pieni, kellekään ei käyny mitään mutta oli se kamalaa niille. :(

*Sandy*

Kauheen materialistista, mutta mä mietin mitä kaikkee mä menettäisin; valokuvat, päiväkirjat, esineet mitkä on tuotu jostain kaukaa, esineet, millä on tunnearvoa jne. Eikä niitä mikään vakuutus korvaisi. Kamalaa.

Hawana
agentti
vihollinen
Niin, mutta koska palovaroitintahan ei saa laittaa keittiöön, tai ei oo ainakaan suotavaa.. Ja koska meil on keittiö ihan avonaisena olohuoneeseen, niin ei ole hyvä laittaa sitten olohuoneeseenkaan sitä..

kyllä se silti kannattaa laittaa sinne olohuoneeseen. meilläkin olohuone ja keittiö avonaisia, eikä koskaan oo turhaan piipittänyt.

niin ja jos sitten alkaa näyttämään siltä, että se alkaa piipittämään ruokaa laittessa niin saahan sen sieltä sit poiskin. :wink:

agentti
Hawana
agentti
vihollinen

niin ja jos sitten alkaa näyttämään siltä, että se alkaa piipittämään ruokaa laittessa niin saahan sen sieltä sit poiskin. :wink:

näin on näreet. :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat