Vakuutukset! - Ihmiset ja ilmiöt

Maruchka
Rahel
se on mun Saabin nimi :D

Ihanaa, että joku muukin tekee tuota nimeämistä :D

En muista olenko tänne vastannut jo, mutta mulla on skootterissa liikennevakuutus ja täyskasko. Veritas on näille kaksipyöräisille edullisin vakuutusyhtiö (ainakin ollut), mutta jostain syystä mä en ole saanut vaihdettua tuota Tapiolasta. Tosin pappa betalar, eikä ole ollut intoa mennä muuttamaan yhtiötä, kun kuitenkin kohta pistetään mopedi myyntiin :roll:

Sivut

Kommentit (54)

Rahel

Liikennevakuutus ja aikaisemmalle autolle suppea osakasko, tälle nykyiselle laajempi osakasko, joka kattaa mm. varkauden, ilkivallan, hirvikolarit ym. Edellisen auton kohdalla tuli vakuutukselle käyttöäkin, kun joku ääliö hajoitti autosta takalasin. :x Auton vakuuttaminen on törkeen kallista ja riippuu paljon autosta. Edellisen kohdalla vakuutus ilman bonuksia oli reilusti yli kuussataa vuodessa, nykyisen kohdalla (mikäli Sylvian (se on mun Saabin nimi :D ) edellistä omistajaa on uskominen) pitäis olla reilusti vähemmän, alle neljäsataa.

sira

Aloin yhtäkkiä miettiin, et pitäs varmaan ottaa tänne kämpillekin joku kotivakuutuus tai vastaava, kun tuota roinaa on kertynyt jo jonkin verran. Ajattelin sitte tarkistaa nuo omatkin, on jääny vähän heikolle pohjalle :oops:
Niin, ajattelin vaan, et minkälaisia vakuutuksia teillä on? Onko ollut käyttöä? Kaikkia mitkä liittyy niinkin mielenkiintoseen aiheeseen kuin vakuutus :lol:

Lucky Lady

Mulla kanssa kotivakuutus, johon kuuluu jotain tipehööriä, kuten oikeusturvavakuutus ja jotain. En muista. Mutta vakuutuksen otin heti kun muutin ekaan omaan kämppääni, talo oli niin vanha, että pelkäsin joutuvani tekemisiin vesivahingon tai vastaavan kanssa. Korvauksia en ole koskaan mistään hakenut.

Vakuutukseni oli Tapiolan Domin Junior (voiko oikeesti olla koomisempaa nimeä?? :lol: ), mutta vaihdettiin se miehen kanssa nyt Turvan kotivakuutukseen, koska se on halvempi.

figaro

Kotivakuutus (palo ja varkaus ym. kuuluu siihen), joka korvaa vaikkapa päälle istutut silmälasit :D Itselläni ei ole mitään rikkoutunut, mutta vanhemmillani vakuutus tuli tarpeeseen, kun televisio putosi.

Meillä siis If:iltä ja omavastuu jotain 80 euron luokkaa.

Lainaturva on myös puolelle asuntolainaa. Tämä siis turvaa sen osapuolen elämisen taloudellisesti, mikäli toinen sattuisi ennenaikaisesti menehtymään.

Toki tämän lisäksi on autovakuutus, joka on pakko olla. Yhdellä aikaa meillä molemmilla oli myös tapaturmavakuutukset, jotka kattaisivat monenlaiset vammat ja jopa puolison kuoleman.

EDIT. Kotivakuutus taitaa olla muutaman hassun kympin vuoteen. Ja kannattaa katsastaa mihin ammattiliittoon tms. kuuluu, koska monesti saa vielä alennuksia niiden ansiosta (myös ikäalennuksia annetaan).

Shandy

Mä en tiedä hinnoista mitään kun äiti vielä hoitaa mun vakuutusasiat. :oops:

Mut siis mulla on ainakin kotivakuutus, liikennevakuutus, sitten se pienin autovakuutus (palo,hirvi,varkaus), tapaturmavakuutus ja sen lisäksi äiti halusi pari vuotta sitten ottaa mulle vakuutuksen vakavan sairauden varalta.

Tähän uuteen autooni halusin tuon pienen vakuutuksen liikennevakuutuksen lisäksi, kun entinen auto paloi enkä saanut vakuutuksista mitään kun ei ollut vakuutusta. :? Vahingosta viisastuu ;)

*Sandy*

Mä en muuten tiedä mitään vakuutuksista :shock:
Ehkä olisi hyvä ottaa selvää. Näitä asioita on vaan pitäny itsestään selvinä kun kotona asu, ja nytkin kultu hoitaa nää asiat..

Miffy

Uhh joo... Kyl nyt on otettava ennen kun mitääns attuu. Asun viel täälasessa opiskelijatalos joka on täynnä vastuuttomia tyyppejä, en yhtään ihmettelis vaik joku kerta jotain sattuiskin...

sira
Miffy
Niinpä! Kun eikö olekin niin, että jos esim. joku unohtaa hanat auki yläkerrassa ja vesi valuu meillekin ja tuhoaa kamaa/joku sytyttää tulipalon, niin ei saa mistään mitään ellei ole vakuutusta...?

Ei saa mitään korvauksia..
Siks aloinkin hätäileen nuitten vakuutuksien kans, ku kaverilla meni vesivahingon yhteydessä pirun kalliit äänentoistolaitteet yms. tosi arvokasta kamaa :?

Miffy

Niinpä! Kun eikö olekin niin, että jos esim. joku unohtaa hanat auki yläkerrassa ja vesi valuu meillekin ja tuhoaa kamaa/joku sytyttää tulipalon, niin ei saa mistään mitään ellei ole vakuutusta...?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat