"Kaveri" valehtelee isolla V:llä - Ihmiset ja ilmiöt

pikku-kata

Oon niin vihainen nyt, että en jaksa etsiä samantyylistä aihetta täältä. Mä oikeesti räjähdän ihan kohta!

Mulla on yks "kaveri", sanotaan nyt Liisaksi, jolla on tapana keksiä juttuja ja kertoa toisten henkilökohtaisetkin asiat kaikille mahdollisille ihmisille. Yhdestä "Tiinasta" se kertoi mulle heti ekana, että sillä on ollut lapsena syöpä, hänellä on paniikkihäiriöitä, äiti kuollut alkoholismiin jne jne, joita minä en ainakaan kertois yhtään kenellekään.

Liisalle muka tapahtui uutena vuotena vahinko ja pamahti paksuksi. Heti viikon päästä hän muka teki abortin ja kertoi, että arvet oli hirveet. Pilluko sillä on revitty vai mistä se ne arvet pieras?? Ja eihän tuossa ajassa edes näe onko raskaana!!!

Eilen sitten eräs ystäväni kertoi, että tämä Liisa oli hänelle ja "Martalle" kertonut, kuinka poikaystäväni oli kerran alkanut päissään lyömään mua ja Liisaa, jonka takia tällä Liisalla oli sitten se "lapsi" kuollut. HUOM! TÄMÄ ON SUURI VALE, EI TOSI :!: :!:

Ton ku kuulin niin mulla palo lopullisesti hermot ton tyypin kanssa. Tuon takia ton Martan poikaystäväkin on ollut mun kultaa vastaan eikä oo mielellään tullut kylään tai päästänyt Marttaa meille. Nyt kun Martta kertoi poikaystävälleen tuosta asiasta, niin jätkä oli vaan " :shock: ja ton takia oon vihannu "Kallea" ja se on ollu vaan valetta koko juttu!"

Nyt on kyllä hyvä syy pistää lopullisesti välit poikki tuohon kusipäähän. Monesti ollut mielessä että mä en sitä enään jaksa, mut toi oli viimenen pisara. Toi Liisa on kyllä oikeesti niin tyhmä, siis oikeesti tyhmä, että varmasti soittaa seuraavana päivänä tyyliin "voisikko olla illalla? ryypättäskö perjantaina? lähetäänkö salille?" niinku mitään ei ois tapahtunu!

Pakko oli purkaa tää vihan tunne jonnekin, raivostuttaa niin saakelisti! :evil:

Sivut

Kommentit (16)

MiuMiu*

Se on niin kumma miten varsinkin naispuolisista löytyy tuollaisia ihmisiä, että keksitään ja levitellään perättömiä juttuja...

Aikoinaan kun mieheni ja mun suhde oli melko alussa tuli kuvioihin se "miehen mustasukkainen exä ilmiö", eli mua yritettiin mustamaalata miehelle vaikka minkälaisilla väitteillä ( mies kuitenkin tunsi mut jo niin hyvin, ettei mitään edes uskonutkaan :lol: )

Myös tuossa parisen vuotta sitten mun (nykyinen entinen!) kaveri muuttui ihan oudoksi ja alkoi levitteleen musta jotain juttua, että olen muka raskaana ja silti polttelen tupakkaa, myös baarissa olin kuulema vedellyt jotain nappeja :shock: Mä olin niin raivoissani, kun sain tollasista puheista tietää! Ja mulle tuo ihminen oli tietenkin esittänyt niin hyvää ystävää, että!

Ilmeisesti tuollaisilta ihmisiltä puuttuu omasta elämästään sisältö ja pahasti...

figaro

Tuollaiset "kaverit" joutaakin ö-listalle. Toivottavasti joku joskus opettaa hänelle, miten kohdella läheisiään.

Ethän enää kaveeraa moisen kanssa?

mari

]

Kuulostaapa tutulta. Samankaltainen tapaus löytyy luokaltani. Olen lakannut välittämästä ja nykyään naureskelen tälle tyypille. Tosin tuo raivo on todellakin ymmärrettävää. Kyllä minäkin tänään kiehuin.

H

mietin hetken, että mihin topicciin laittaisin oman avautumiseni, päädyin nyt tähän. teksti on pitkä, mutta toivoisin, että joku jaksaa lukea.

olenkin parissa topicissa aiemmin kertonut jotain pientä tästä tapauksesta.
mutta siis, olen tuntenut yhden ystäväni jo 6 vuotta, hyviä kavereita ja ystäviä olemme olleet siitä noin viisi vuotta. oltiin vuosia kuin paita ja peppu.
annan hänelle myös lempinimen, jotta olisi helpompi kertoa tilanteesta. hän olkoon nyt siis Salla.

kun aloin seurustelemaan eksäni kanssa, Salla oli selvästi mustasukkainen. aina kun soitin hänelle, hän oli kovin töykeä ja omituinen, eikä muka koskaan kerennyt tavata minua. no, aikanaan hän tottui seurusteluuni, ja palautui ns normaaliksi. tosin koskaan häntä ei suhteeni kiinnostanut, hän ei koskaan kysellyt mitään, ja jos kerroin hänelle jotain suhteeseeni liittyvää, hän kommentoi lyhyesti ja teki käytöksellään selväksi, ettei aihe kiinnosta. olin toki ymmälläni, mutta ainnoin asian olla. ehkei häntä kiinnostanut kuunnella kavereiden suhdekiemuroista.

muutama viikko sitten minulle tuli ero 1.5 vuoden seurustelun jälkeen. olen aivan murtunut, tottakai, ja kaipaisin tukea ystäviltä. kerroin erosta Sallalle heti seuraavana päivänä, kun hän sattui tulemaan meseen samaan aikaan. sanoin, että erosimme, hän kommentoi sanasta sanaan näin: "täh? miks?" ja kerrottuani syyn lyhyesti ja ympäripyöreästi, hän totesi: "aijaa. MIEHET.vitsi ku mun pitäis lukee enkunsaniksiin ku ne on huomenna." ja se erokeskustelu oli sitten siinä. :shock:

no, sitten sovimme mesessä, että tehtäisi seuraavana lauantaina jotain kivaa, että mä vähän piristyisin yms. perjantaina näin hänen sanoneen galleriassa eräälle pojalle, jonka kanssa hänellä on ollut jotain pientä vipinää, että ei hänellä ole mitään suunnitelmia lauantaiksi. :shock: minä sitten kysyin Sallalta, että eikös meidän pitänyt tehdä jotain? hän vastasi, että menee varmaan tapaamaan sitä jätkää, enkös minä nyt voi muka olla eksäni kanssa. :shock: :evil: WHAT??? :?: minusta tuo oli aivan törkeästi sanottu! eksästähän siinä just yritettiin selvitä yli! :cry:
loukkaannuin verisesti. tapauksen jälkeen hänestä ei kuulunut mitään.

kerran sitten törmäsin yhteen yhteiseen kaveriini, jonka kanssa en ole viettänyt aikaa kovinkaan paljon vuosiin, mutta jonka kanssa Salla on pyörinyt enemmänkin. juteltiin kaikenlaista, ja tämä kaveri alkoi kertomaan juttuja, joita salla oli hänelle puhunut. olin todella järkyttynyt. esimerkkeinä laitan tähän muutaman jutun:

"mä en jaksa pitää H:hon yhteyttä ku en jaksa sitä sen ja sen eksän juttua. kun ne on nyt muka eronnut. hohhoi."
"en mä kyl jaksanukkaan katella kun ne pussaili kaikkien nähden. se on kuvottavaa."
en nyt sanasta sanaan muista, enkä ehkä tiedäkään, mutta melkolailla juuri noin. :evil:

tiedän ja olen aina tiennyt, että Salla puhuu ihmisistä pahaa selän takana. siitä piirteestä en ole koskaan pitänyt. hän on myös välillä todella itsekäs tyyppi. mutta tälläistä en olisi uskonut. olen vihainen, järkyttynyt ja ymmälläni. halu sanoa hänelle tästä on kova, mutta olen varma, että sen jälkeen hän suuttuisi niin, että emme olisi ainakaan pitkiin aikoihin minkäänlaisissa väleissä. näimme pari päivää sitten sattumalta, ja hän oli minulle todella mukava ja aivan niinkuin ennenkin. normaalisti näemme useita kertoja viikossa.

mitä tässä nyt sitten tulisi tehdä? antaa hänen kuulla kunniansa, vai yrittää unohtaa ja säilyttää ystävyys. hän osaa kuitenkin välillä oli ihana ihminen, ja on ollut minulle vuosien varrella hyvä ystävä.

kaipaisin mielipiteitä. aion eksälleni tilittää asiasta kunhan näemme viikonloppuna, hän kun on seurannut tilannettamme pidempäänkin ja olemme Sallasta puhuneet ennenkin, hänen tempauksistaan. kaipaisin kuitenkin lisää mielipiteitä. aihe on stressannut minua kovasti viimeisen viikon, ja erosta koitunut tuska vain pahenee kun pitää vielä itkeä kaverin tökeröä käytöstäkin. :(

H

niin ja haluaisin vielä siitä sanoa, että miksi tämä viestini sijaistee tässä valehtelu- topicissa, niin hän oli myös sanonut tuolle kaverillemme minusta ja suhteestani asioita, jotka eivät pitäneet paikkaansa. en vain lähtenyt niitä tuossa enempiä erittelemään.

pikku-kata

H, mulla on kanssa parikin tuollaista kaveria. Jos kerron heille jotain suhteestani, niin he ovat vaan "jaa". Jos kerron että menee huonosti, niin he vaan "voi harmi ;(". Sitten ite jaksavat jauhaa omista jutuistaan minkä kerkeävät ja minä yritän neuvoa ja tukea minkä pystyn ja osaan ja sitte kun kerron omista ongelmistani, niin heitä kiinnostaa kuin kilo paskaa.

Tässä aloin yhdelle kaverilleni ("Mira") kertomaan, että kultani ja minun suhde saattaa olla lopussa. Itkin ja kerroin kurjaa oloa monta riviä messengerissä, ja sitten hän vaan "voi vittu... mä en nyt tiedä mitä sanoa, sun ajatukset on niin ristiriitaisia". Mä vaan et miten niin, no mira sitten että "ensin haukut häntä ja sitte oot kuitenki valmis yrittään". Mitäs vittua?! Eikö sen nyt tyhmempiki tajua, et tuommoisessa tilanteessa aika harva pystyy ajattelemaan järjellä ja selvästi??? Eipä pahemmin huvittanu enää ton jälkeen purkaa ajatuksia hälle.

Muutenki tää mira ja sitten toinen ystäväni ovat sellaisia, että vaikka sanoisin että "mulla on aivosyöpä kuolen viikon päästä" niin he vaan "voi harmi". No ehkä vähän liioittelen mutta tuohon tyyliin kuitenkin.

Oonkin nyt päättäny, että en heille enää kerro mitään asioitani, kun ei heitä näköjään kiinnosta. Siinäpä sitten miettivät, että mikseivät tiedä elämästäni enää yhtään mitään.

miima

Mä olisin jättänyt tuommoset ystävät jo ajat sitten jotka ei välitä vittuakaan toisen elämästä, ei niillä loppupeleissä oikeestaan oo mitään arvoo.
Ja niinhän mä oikeestaan teinki, ja nyt on kolme hyvää ystävää jotka ei ikinä tekis mulle noin, ja lisää tulee, yhtäkkiä sitä huomaa että onhan sitä olemassa hyviäkin ihmisiä eikä vaan näitä paskoja joita ei kiinosta ku oma perse..:) Et ei kannata oikeesti tuhlata aikaa joihinki kavereihin joihin ei voi luottaa tai joita ei kiinnosta sun elämä..

Nakkis

Siis ei jumalauta mitä tyyppejä :shock:

H Mä ymmärtäisin "kaverisi" suhtautumisen parisuhdepulinoihin, jos hän olisi koko ajan kuullut pelkkää surkuttelua väkivallasta yms. Mutta ettei pienintäkään kiinnostusta sua kohtaan :shock:

H
Nakkis
Siis ei jumalauta mitä tyyppejä :shock:

H Mä ymmärtäisin "kaverisi" suhtautumisen parisuhdepulinoihin, jos hän olisi koko ajan kuullut pelkkää surkuttelua väkivallasta yms. Mutta ettei pienintäkään kiinnostusta sua kohtaan :shock:

joo hän ei todellakaan koskaan ole joutunut mitään mun suhdejuttuja kuuntelamaan....

KRedit-

Ei tällaisia ihmisiä voi kutsua Ystäviksi!
en kestäisi hetkeäkään tuollaista, jos joku ystäväni alkaisi käyttäytyä vastaavalla tavalla se ystävyyssuhde loppuis siihen paikkaan.

Sarah

Mullakin on kavereita, jotka koko ajan liiottelee itseään koskien kaikkea ja antaa ymmärtää tahallaan asioita väärin, mutta että suoraan tuollaista puppua :shock: Ei voi olla korvien välistä täysin terve ihminen, jos kirkkain silmin sepittää tarinoita ihmisille, jotka helpostikin voivat saada oikean näkökulman asiasta :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat