Liikennekäyttäytyminen - Ihmiset ja ilmiöt

figaro

Oletko törttöillyt? Hävettääkö? Vai toimitko aina kuuliaisesti? Entä muut liikenteessa? Ärsyttääkö joku?

Sain idean aiheeseen Purkaudutaan.. -threadista :)

Itseäni ärsyttää liikenteessä..

* vilkuttomat autot
* sokeat kuskit
* hiillostaminen
* riskiohittelu
* kuorma-autot ja niiden hurjastelu
* liikenneympyrässä väistäminen (kun ei väistetä :evil:)
* fillarit autoteillä kaupungissa
* heijastamattomat kävelijät valtateiden varsilla

Jne. Jne. :twisted:

Sivut

Kommentit (195)

Gwen

Heh, tänne voinkin tulla purkautumaan päivittäin näitä uskomattomia liikennekäyttäytymisen muotoja, joita Hämeenlinnassa viljellään.. Ihan ylivoimaisesti eniten ärsyttää, ettei aikuiset ihmiset välitä liikennesäännöistä liikkuessaan kevyen liikenteen väylillä :evil: ..Tämän mainitsinkin jo tuolla purkaudutaan- threadissa. Ärsyttävää on se, että kävellään yksin/kaksin keskellä tietä eikä olla kuulevinaankaan, kun takaa tuleva pyörä soittaa soittokelloa. Kummastuttaa myös, ettei kaksin/porukassa vastaantulevat voi väistää [u]yhtään[/u] vaan se yksin tuleva pyöräilijä saa yrittää selvitä penkan kautta.. :evil: ..Onhan näitä..

Shandy
figaro

* vilkuttomat autot
* sokeat kuskit
* hiillostaminen
* riskiohittelu

Sama ärsytyslista kun minulla! :D Tämän lisäksi ärsyttää vielä hidastelevat autoilijat (siis ne jotka ajavat reilusti alle nopeusrajoituksen). Ja jostain syystä mua ärsyttää se että liikenneympyrässä ajaessaan ihmiset saattavat koko ajan vilkuttaa vasemmalle, ja sitten kun ne päättää kääntyä niin vaihtaa vilkun vilkuttamaan oikealle ;)

Tein tuossa just autokoululla 2-vaiheeseen liittyen sellaisen testin, jonka mukaan mä olen joustava autoilija. Tosin taisin vastata vähän kaunistellusti joihinkin kysymyksiin ;) Mut kyllä mä omasta mielestäni aika joustava olenkin, vaikka noita ärsytyksen aiheitakin löytyy.

En ole missään kolarissa ollut (paitsi just vähän aika sitten peruuttaessa äitin autoa etupää osui puuhun > puskurista irtosi pikku pala :oops: ), mutta tuossa alkuvuodesta autostani katkesi bensaletku ja sehän sitten paloi oikein kunnolla. Ei siitä enää autoa saa. Oli vähän vaarallinen tilanne kun se auto syttyi vauhdissa tuleen :shock: .. ja sammui. ohjaaminen oli vaikeaa ja parasta tässä oli se, että jarrutkaan eivät toimineet. :? Sain auton kuitenkin pysähtymään ja pääsin ehjänä ulos.

Jimmy KImmel
figaro

Mitä tuolla tarkoitat? :roll: Ymmärränkö asiasi väärin, sillä eihän liikenneympyrässä olevan tarvitse väistää...?

Itseäni v*tuttaa yli kaiken vilkunkäyttö ja ryhmittyminen, tai pikemminkin näiden tekeminen päin p*rsettä... Ensin laitetaan vilkku päälle ja sitten vasta jarrutetaan, ei toisin päin! :x Ryhmittymistäkin voisi periaatteessa harrastaa, niin toisen ohittaminen helpottuisi merkittävästi.

figaro
Jimmy KImmel
Mitä tuolla tarkoitat? :roll: Ymmärränkö asiasi väärin, sillä eihän liikenneympyrässä olevan tarvitse väistää...?

Kun olen liikenneympyrässä, pusketaan eteen. Tuo ilmaisu hieman harhauttaa.. Meinaan siis sitä, ettei odoteta omaa vuoroa niin sanotusti.

taki

Kröhöm. Mä olen painajaiskuski! Ei vaan en enää(ollut kortti puol vuotta), mutta kuten mun autosta näkyy niin oon kesän lopulla melko paljon kolhinu. Autokouluope vitsaili aina mun kaasujalasta ja se kai on se suurin syy.. Onneksi talvi on hiukan opettanu rauhallisemmaks..

Myös iskän auton(iso pakettiauto) oon kolhinu puuhun. :oops:

Viime viikolla v*tutti kun iso auto ajoi suoraan eteen kolmion takaa, ilmeisesti periaatteella ei sieltä oo ennenkään mitään tullu. :evil:

Ja se v*tuttaa, että etenkin nuoret miehet ei tajua, että nopeusrajotukset ja muut liikennesäännöt on ihan määritelty kyseisen ympäristön mukaan, eikä ihan oikeasti ole mitään järkeä ajaa 120km/h mutkaisella hiekkatiellä vastaan tulevien kaistalla.

Rahel

Mä olen takuulla törttöillyt varsinkin kaistojen vaihdossa silloin, kun vasta oli saanut kortin. Onneks oon hiukan parempi kuski nykyään.

Oon kuitenkin aika yllättynyt, miten autolla ajo muuttaa mun persoonallisuuden täysin. Normaalisti olen aika rauhallinen, mutta ratissa hiillyn nopeesti. Varsinkin ärsyttää kaikenlaiset hidastelijat ja matelijat, jotka ajaa tooosi varovasti mutkissa ja jos on vähänkään liukasta. Okei tiedän, että se on järkevää, mutta jos liikennevalot näyttää vihreää, niin HALOO, siinä autossa on kaasupoljinkin! :x Täällä Turussa autoilijat ajaa lähes säännönmukaisesti 10 kilometrin ylinopeutta. Kotona Pohjanmaalla ajaessa kiukutti sitten hirmuisesti, kun kaikki ajoikin "vain" sallittua nopeutta.

sopuli

Mä olen kans aivan painajainen liikenteessä...

-Kerran peruutin naapurin auton lommolle (ja äitin auton myös)
-Olen peruuttanut puuhun
-Olen ajanut liikennejakajaan :D
-Viimeksi olisin ajanut vastaantulijoiden kaistalle, ellei kyydissä ollut poikaystäväni olisi sanonut, ettei sinne saa ajaa
-En yksinkertaisesti osaa liikennesääntöjä tai liikennemerkkejä, enkä peruuttaa (nousen autosta tätä nykyään katsomaan, etten aja mihinkään...)
-Ajelen alinopeutta :oops:

Eli olen se kaikkien vihaama tientukko ja kortti on ollut 2,5vuotta :shock:

maaruli
figaro

* vilkuttomat autot
* sokeat kuskit
* hiillostaminen
* riskiohittelu

Näiden lisäksi tuli äkkiseltään mieleen, että ärsyttää myös kun jotkut ei osaa kiihdyttää risteyksen jälkeen vaan ajaa seuraavat parisataa metriä jotain 20km/h... Ja sellaset jotka tulee liian pieneen väliin eteen jollain isommalla tiellä. Ärsyttää myöskin ylinopeutta ajavat. Ja sitten sellaset ennalta-arvaamattomat kuskit. Ja ne jotka ei osaa ajaa maantiellä tasaisesti, vaan välillä reilusti alle rajoituksen ja sitten taas yli. Varsinkin sitten kun on ajanut hitaasti ajavan perässä ja eteen tulee ohituskaista kiihdyttää tää hidastelija kamalasti niin ettei sitä enää tarttis ohittaa. Ja sit ku se ohituskaista loppuu hidastuu myös sen edellä ajavan vauhti. Huh kuinka liikenne saakin mut aina raivostumaan. Joka aamu melkein ku töihin pääsen (ajan sinne 20km maantietä) täytyy jollekin purkaa mitä joku törppö taas teki.

figaro
Jimmy KImmel
figaro
Kun olen liikenneympyrässä, pusketaan eteen.
Eli siis sieltä kolmion takaa? Se on kyllä aika dorkaa... :x

No justiinsa sieltä! Voi jumalauta miten monta kertaa on meinannut kolahtaa, kun aina ollaan tulossa "minäminäminäminäensin" -tyyliin, vaikka toinen olisi jo ympyrässä menollaan. Talvella varsinkin todella kivaa... :x :x

Rose

Joo ja sit ärsyttää tää et "nainen ratis ei osaa ajaa" ja kaupungis tulee 18 kesäiset pojat vierelle jollain dx corolalla härkkii. Vaikka tietävät hyvin niihin auto ei liikku niin hyvin. Ennen olin kisoillakin, mut nyt olen rauhoittunut kun ikää tulee lisää ja parit sakot olen saanut kun olen ajanut matka ajua, eikä tee mieli saada enenpää sen mukaiset oli sakotkin.
Sit nää jotka ei osaa vaihtaa lyhyiä vaan ajavat pitkillä tai sit ilman valoja ajavat, hurjat ohittelut eli ekana ollaan kiinni taka puskuris sit ku lähtee ohi niin joudun jarruttaa ku meinaa kolhia etupuskuria ja jää sit siihen ajaa ja sit varsinkaan ei ole minnekkään kiire. ja eivät käytä missään nimes vilkkua ja sormi merkkejä nousee.

Tonde

Vaikka mulla ei korttia olekkaan, ni silti oon kova kommentoimaan liikennettä, "Vilkkuakin SAA käyttää!".
Ja mua ärsyttää sellaset ihmiset, jotka hurjastelee alueilla, jossa liikkuu paljon lapsia, MUR.

Jzzu

Mie en oikein jaksa häiriintyä muista liikkujista, tosin olenkin itse liikenteessä joko pyörällä tai jalan.
Sellainen paha tapa miulla on että en kyllä anna autoille yhtään periks tietä ylittäessä, en jää yhtään ootteleen et meinasko se auto mennä vai ei: mie menen kyllä jos vaan suojatie löytyy.
Tuossakaan ei varmaan muuten mitään paitsi silloin kun ei tee mieli ees kattoo tuleeko autoja vai ei. :roll:

Tapsu

Jotku ei osaa pysähtyä ajoissa valoihin. Tulee liian äkkiä punanen ni muutaman kerran joku vetäny siihen suojatielle seis, ku ei oo pysänny. Yks meinas tossa vähän aika sitten ajaa päällekin, ku olin suojatiellä menossa (ja mulla siis vihree valo). Näin vaan silmäkulmasta että tulee joku lujaa, ja pysähdyin, tuli vauhilla just siihen mis oisin ollu vähän ajan päästä ja siihen seis. Ois kyl rysähtäny kivasti päälle jos oisin jatkanu kävelemistä ja olllu siinä kohtaa :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat