oletko rasisti? - Ihmiset ja ilmiöt

Lania

No en kyllä tohon lähtis pistettä laittaan.

Sivut

Kommentit (277)

menthol

missään nimessä en menisi sanomaan että maahanmuuttaja olisivat jossain kiitollisuudenvelassa suomalaisille, mutta he saavat täältä asunnon, vaatteet, ruuat ja TERAPIAA ja sen pitäisi riittää. Kaikille samat oikeudet+velvollisuudet. (Vaikka Tämätuskin ikinä tulee onnistumaan. )Joudummehan me valkoihoiset suomalaisetkin kokemaan nahoissamme muiden ennakkoluuloja syistä mistä nyt ikinä. Ei sen kuitenkaan pitäisi ketään maahan kaataa, jollei kyse ole sitten rasisitisesta rikoksesta, mikä tietysti on väärin. (Vaikka rikoksiinkaan syylisiä EI IKINÄ ole vain yhtä minkä kaikki hyvin tiedämme). Ihmiset muodostavat valtion ja Suomi on huvä maa.Täältä ei ehkä saa niitä yhdeksääkymmentä neitsyttä mitkä siellä Allahin valtakunnassa sitten tupsahtaa eteen, mutta se pitää joko kestää tai muuttaa takaisin sinne mistä on tullut. Piste.

kis22

Itse ajattelen rasismin 'ulkomaalaisten' syrjintänä. En pidä itseäni rasistina, olen hyvin kiinnostunut ulkomaalaisista ja heidän taustoistaan, yms. Mutta niitä en kestä jotka tulevat tänne elelemään toisten rahoilla ja sitten tekevät kaikenlaista pahaa. (esim. raiskaavat suomalaisia tyttöjä ja naisia eikä kukaan sano siihen mitään koska tekijä on ulkomaalainen)

Niinkauan kuin ulkomaalaiset ovat suomessa ja tekevät töitä ja maksavat veroja niinkuin muutkin, kaikki on ok.

Mutta nämä truu rasistit joille on pakkomielle hakata kaikki ulkomaalaiset jotka tiellä tulee vastaan, ovat niin naurettavia! Ihan hävettää heidän puolesta. Perkele sentään ku menee hermot sellasiin. Miehenikin on joutunut kokemaan rasismia melkein joka viikko. Hän tekee töitä ja maksaa veroja varmaan enemmän kuin puolet ihanista suomalaisista! Ja sitten kadulla saa kuulla kaiken maailman skineiltä sontaa jotka luulevat suomen olevan maailman napa ja keskus. Ja minkäs sille voi jos on vanhemmat ovat ulkomaalaisia ja on sattunut silti syntymään suomeen.

ena

Minulla on täysin suomalainen tummaihoinen poikaystävä ja ulkomaalaisia kavereita. Silti vastasin toisena olevan vaihtoehdon, koska tein vasta testin, jossa piti valita vuokralaisia omaan asuntoon monista erilaisista vaihtoehsdoista. Siinä ainakin huomasi että on joitaki ennakkoluuloja. Toisaalta tiedostan olevani hieman rasistinen itseään muita parempina pitäviä tai muiden yliarvostamia ihmisiä kohtaan.

Shandy

Vastasin ensimmäisen vaihtoehdon. Toinenkin olisi ollut ihan hyvä kyllä, mutta nappasin nyt tuon ekan kuitenkin.

Yritän kyllä olla suvaitsevainen enkä ketään lähde esim. työelämässä tai koulussa tai kaupassa tai missään syrjimään erilaisuuden tähden, ainakaan tietoisesti. Mutta tiettyjä ennakkoluuloja minullakin on ja siksi vastasin että olen.

Mutta en siis rasismia hyväksy kuitenkaan.

Tonde

Vastasin myös ekan. Mä olen TOSI paha suustani, mut todellisuudessa en kuitenkaan ihan niin paha. Jos ajatellaan esmes ulkomaalaisia, ni kaikki on ok. jos muistetaan, et maassa maan tavalla. Sama koskee tietysti myös suomalaisia ulkomailla!!!

Ja pakko laittaa: Ei se ole rasismia, se on roturealismia! :D

Sofia K

Tämä on sellainen asia, joka on mulle todella lähellä sydäntä. Olen harkinnut liittymistä Amnestyyn, koska mä arvostan niitä asioita, joita ne ajaa.

Eli, ei, en ole rasisti. Arvostan ihmisten erilaisuutta ja mua kiinnostaa tosi paljon erilaiset ihmiskohtalot ja tarinat. Jokaisella on joku tarina kerrottavanaan. Tietenkään en voi hyväksyä pahoja asioita, joita jotkut ihmiset tekevät, mutta en ajattele sitä asiaa rotuun tms. kohdistuvana juttuna vaan yksittäisen ihmisen tyhmyytenä. Eli jos siis vaikka luen lehdestä että joku tummaihoinen on pahoinpidellyt jonkun niin en ajattele kaikista tummaihoisista huonoa vaan vain tuosta kyseisestä ihmisestä. Sama pätee ihan suomalaisten ja kaikkien kohdalla tietenkin.

Annie the Pooh
Tonde
Ei se ole rasismia, se on roturealismia!

:lol: :lol:

Joo, laitoin olevani rasisti. Vähän ristiriitaisia tunteita tuota kohtaan... Homman nimi on se, että en voi sietää sosiaalipummeja, en niin suomalaisia kuin ulkomaalaisia, mutta siis varsinkaan ulkomaalaisia. Ajattelin jo viime syksynä luopuneeni rasistisista ajatuksistani, mutta kun kävi eräs tummaihoinen ärisemään, niin ajattelin, että jaaha, no ehkä en taidakaan. Ennakkoluulot elää ja jyllää. Olen ennakkoluuloinen, kunnes toisin todistetaan! Joskus se ärsyttää itseäkin, mutta...

Ärsyttää niin paljon, kun aina selitetään, että maassa maan tavalla, mutta mikä hi**o siinä on, että suomalaisten yli saa kävellä! Itse teen niin, kun menen vieraaseen maahan, että kunnioituksesta toista kohtaan, maassa maan tavalla. Eipä siis minulle tarvii tulla kenenkään omassa kotimaassani urputtaa yhtään mitään. Siinä vaiheessa kun sun isovanhemmat on taistellu tän maan puolesta, olet suomalainen. Jos olet syntynyt muualla jne. niin olet sejase-suomalainen, vrt. african-american. En miekään sanoisi olevani intokiinalainen, sen takia että muutan sinne ja saan sitten maan kansalaisuuden, olen silti edelleen suomalainen ja jos lisääntyisin intokiinalaisen miehen kanssa, mun lapset olisi suomalais-intokiinalaisia! Niiden lapsia tai lapsenlapsia voisi sitten ehkä sanoa intokiinalaisiksi.

Tämä nyt sitten saattaa herättää pahojakin ajatuksia joissain, mutta tämä on minun ajattelutapani, enkä sille muuta voi, enkä haluakaan. Live with it.

Jimmy KImmel

Tää on taas kamala virhe osallistua tälläiseen ketjuun, mutta annoinpa ääneni kuitenkin. Valitettavasti ääni meni tuolle ylimmälle vaihtoehdolle... Itseäni en silti rasistina pidä enkä kaikkia ihmisiä leimaa yhden henkilön tekojen takia. Varmasti joka porukkaan mahtuu niitä "epäkelpoja" yksilöitä, mutta tuntuu siltä, että joissakin väestöryhmissä niitä on suhteellisen paljon.

sakura
Jimmy KImmel
Itseäni en silti rasistina pidä enkä kaikkia ihmisiä leimaa yhden henkilön tekojen takia.

Tä? Multa menee nyt vähän ohi.. Ensin sanot olevasi rasisti, ja sitten sanot, että et kuitenkaan pidä itseäsi rasistina.

Lucky Lady

Vastasin minäkin ylimmän. Kerran eräällä enkun tunnilla me yhdistettiin meidän ja vaihto-oppilaiden ryhmä, jossa oli mukana paljon kiinalaisia. Niitten kanssa sitten siellä juteltiin, ja kysyttiin et miksi ne ovat juuri Suomeen tulleet. Joka ikinen vipeltäjä ilmoitti että siksi kun täällä on niin hyvä sosiaaliturva. Vähän alkoi nyppimään, tänne tullaan meidän veromarkoilla juhlimaan! Olisivat edes voineet valehdella et siksi kun tää on niin eksoottinen ja kiinnostava maa, mutta ei... :evil:

Muuten en oikeastaan ketään katso syrjiväni, tosin vanhuksista tai lapsista en pidä, mutten katso sitä rasismiksi. Oikeastaan en kiinnitä useimpiin etnisiin tai muihin rasismista kärsiviin ryhmiin mitään huomiota. Antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan eivät minun pihalle tule kukkimaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat