Itkuherkkyys - Ihmiset ja ilmiöt

Heizal

myönnän myös tämän piirteen itsessäni. itken pienestäkin asiasta, oli kyseessä sitten joku surullinen elokuva tai mainos :D alkaa myös itkettää jos joku sanoo jotai liikuttavaa yms. pitäs ehkä vähän yrittää hillitä tunteilua :D

Sivut

Kommentit (261)

JJEMMY

Oonkin tänne jo aikasemmin kirjottanut. Mut siis esimerkkinä voisin kertoa et rupesin itkemään äsken katsellessani täydellisiä naisia. Siis sitä tv-sarjaa. Oli niin surullinen jakso :?

Barriss

mä en ennen kuollaksenikaan olis itkeny julkisilla paikoilla... enkä paljon muutenkaan. sitten kun pari vuotta sitten jouduin kouluporukan kanssa pieneen auto-onnettomuuteen (missä kenellekään ei onneksi käynyt mitään), itkin säikähdystäni ja shokkia puoli päivää luokkakavereideni silmien edessä. sen jälkeen itkemisen kynnys julkisisssa tilanteissa on huomattavasti madaltunut.

nykyään tiristelen vähän joka asiaan. kaikista inhottavinta on, kun pieninkin ilkeä sana poikaystävältä saa mut itkemään, eikä se enää nykyään reagoi siihen kuin lähinnä kyllästyneenä, kun luulee minun tekevän sen tahallaan huomiota hakeakseni... mitä en kyllä tee. :?

mariella

En tiedä mille palstalle kuuluisi mutta laitan tänne. Ongelma on siis itkuherkkyys. Alan itkemään pienimmästäkin asiasta joka hiemankin herkistää. Ei tarvita muuta kuin muutama kaunis ja koskettava sana. Voin ihan hyvin alkaa kyynehtimään kuolinilmoituksia lukiessa. Välittömästi tulee tippa linssiin myös silloin jos joku itkee vieressä.(Olenpas minä empaattinen ihminen :) ) En myöskään pysty koskaan sanomaan kenellekään vieraammalle ihmiselle mitään mistään epäkohdasta koska minua alkaa itkettämään. Sama juttu oli muinoin kuin seurustelin, aina kun huusin miehelle, aloin myös itkemään. Myös sukulaisen hautajaisissa suorastaan hävetti kun olin ihan itkuinen urkujen ja huilujen soidessa. Taisin olla se joka siellä kyynelehti pienimmästäkin kauniista sanasta, vaikka ei ollut läheinen arkussa.

En tarkoita tällä viestilläni etteikö saisi itkeä, mutta joskus se on kiusallista, kun ääni alkaa väristä pienimmästäkin asiasta. Lieneekö muilla samaa ongelmaa?

maaruli

Täällä!! Kuvailit mut oikeastaan aika hyvin. :D Muuten siis sama, paitsi että en kyllä itke jos toinen itkee vieressä enkä itke jos huudan poikaystävälle.. On kyllä välillä aika inhottava ominaisuus, nimenomaan noissa hautajaisissa. Jotkut sukulaiset muistaa vieläkin kuinka itkin tätini miehen hautajaisissa kamalasti. Muistelevat vieläkin että taisi olla tärkeä henkilö mulle kun niin itkin.. :) Ja noista kuolinilmoituksista, en enää viitsi edes vilkasta ku heti herkistyy. :oops:

Miffy

No mutta eikö just hautajaisissa ole erittäin luonnollista itkeä...?

Btw, mä olen myöstodella itkuherkkä. Olen muutenkin tosi herkkä ,ja yhdistän ton itkuherkkyden siihen sekä sitten siihen, että tällä hetkellä kaikenkaikkiaan elämä hyvin vaikeaa. Mä itken välillä julkisillakin paikoilla... Ihmiset kyllä kyttää, mut antaa kytätä.

Maruchka

Joo, täällä kans yks itkupilli :D Mua ärsyttää suunnattomasti se, että mä alan itkeä niin kamalan helposti myös sillon, jos mua suututtaa. Ihan pikkujutuista, jos suunnitelmat ei mene niinkuin olen itse suunnitellut.

Tiger

Täällä myös yksi ! On tosi vaikea sanoa suorat sanat kun ne kyyneleet alkaa polttamaan heti silmissä kun vain ajattelenkin asiaa. Ehkä kaikkein perspektiivisimman kuvan tigerin itkuherkkyydestä saa siitä, että itkin yhdessä baywatchin jaksossa kun eräs tyttö kuoli.. Hei, BAYWATCH :oops: ! !

SooZ

Täällä sama. Tosin olen tainnut hiukan oppia hallitsemaan tuota itkua esim. jos suututtaa niin saan jo melko hyvin sanottua mikä suututtaa ilman että alan vollaamaan heti. Mutta kyllä se itkukin edelleen tulee. Aina ja joka kerta. Ärsyttää kun joskus tuntuu että muut ei ymmärrä kuinka vihainen oikeasti on kun heti alkaa vaan itkemään.
Ja just tuo et jos joku sanoo jotain tosi kaunista niin kyllä on herkästi tippa linssissä. Tällä hetkellä kyllä muutenkin kun on hirmu stressaava elämäntilanne meneillään, tuntuu että välillä joutuu kaupungillakin puremaan hammasta yhteen ettei se itku tule. Vaikkei mitään syyte edes itkeä olis..

figaro

Minua ahdistaa, kun itken elokuvien kohtauksille.. Olipahan piirretty tahi ihan normileffa. Samoin silloin, jos täytyy "pihdata" kiukkuaan = toisin sanoen niellä suuttumuksensa ja olla räjähtämättä, tai jos sanat ovat hukassa suuttuessa.

Välillä itken ihan vain huonoa oloani - joskus liiankin usein.

taizu

Minäkin nykyään vetistelen tölsyn ääressä ja kaikkialla muuallakin. Eli tässä yksi vollottaja lisää porukkaan.

Minulla on aina ollut kiusaus mennä halaamaan itkevää ihmistä. Jopa isompanakin joudun jopa käskemään itseäni, etten vallan vieraan kaulaan kupsahda lohduttamaan(ei kaikista surulisista tiedä), tuttujen lähelle menenkin helpommin ja usein itken mukana.

Tänään itkin autossa, kun jonkun kissa oli jäänyt tielle raadoksi. Näytti vielä omaltani, joka on ajat sitten mennyt enkulikissaksi.

Itken myös silloin, kun en saa sanaa suustani. En siis osaa tapella tai muuta, itken ennen kuin ehdin sanoa mitään riitasanaakaan.

misuli

mulla kans sama juttu, oon melkein kaikesta tippa linssissä... pahin viime aikoina sattunut juttu on kun menin terkkarille hiivatulehduksen takia ja kerroin asiaani itku kurkussa :D samaten pillitän useimmiten jos riitelen poikkiksen kanssa tai pelkästä ajatuksesta siitä kuinka paljon rakastan läheisiä ihmisiäni. joskus kun pitää olla oikein viileänä niin saatan aktiivisesti ajatella itseni itseni ulkopuolelle ja pitää semmosta "tunne-etäisyyttä" tapahtumaan ja kuvitella sillein että tää ei tapahdu mulle tai kosketa mua, et oon jossain näytelmässä... sekoa :roll:

Jzzu

Mie oon kans ollu aina tosi herkkä itkemään.
Omat huolet, toisten huolet, koskettavat asiat, ohjelmat ja elokuvat itkettää.
Liikutun todella herkästi myös iloisista asioista, joskus myös itken ja nauran samaan aikaan.
Joskus saattaa vähän nolottaa mutta en ole koskaan hävennyt herkkyyttäni, myös julkisilla paikoilla olen volissut.
Oon vaan tällainen herkkis, minkäs teen. :D

SooZ

Dubyamoa: no minä tänään menin kauppaan ja siinä matkalla tulin sitten miettineeksi tätä tämänhetkistä tilannetta suhteessani ja tietty sitten tuli mieleen nää kauhuskenaariot siitä että mitä jos tässä erotaan? Yritin sitten niellä kyyneleet ja unohtaa koko ajatukset. :?

figaro
Minua ahdistaa, kun itken elokuvien kohtauksille.. Olipahan piirretty tahi ihan normileffa. Samoin silloin, jos täytyy "pihdata" kiukkuaan = toisin sanoen niellä suuttumuksensa ja olla räjähtämättä, tai jos sanat ovat hukassa suuttuessa.

Välillä itken ihan vain huonoa oloani - joskus liiankin usein.

Sama täällä. Tänään ollut aika itkun täyteinen päivä. On vaan sisäisesti niin pahaolla että pakko purkaa jotenkin. Ovia ei kehtaa paiskoa ja tavaratkin ois kiva pitää ehjänä eikä heittää seinille..

*Sandy*

Mä olen myös itkuherkkä ihminen. Leffat, sarjat, aina ne saa minut itkemään joko surusta tai onnesta (sanoo ihminen, joka itki surusta katsoessaan Ally McBealia :oops: ). Riidellessä en kuitenkaa itke usein, en osaa sanoa miksi, ehkäpä tajuan tilanteen vasta myöhemmin. Joskus itken illalla ennen nukkumaanmenoa kun mieleen tulee että mitäs tekisin jos vaikka ero tulisi. Ja siis ilman että on edes syytä!
Huoh, sellaista se on naisen elämä.

Lania

Mä kyllä ymmärrän se että "hävettää" itkee hautajaisissa, niin ristiriitaselta kun se kuulostaakin. Mä oon kyllä ollu sillai vaan oikeestaan läheisten ihmisten hautajaisissa, sillon se itku on kyllä ollu välillä sellasta kouristeluakin, mutta just jos on vähän vieraampi, se oma hallitsematon itku alkaa jollain tavalla hävettään.

Uutiset ja kuolinilmotukset itkettää useinkin, esim se oli kamalaa kun ne kaks pikkupoikaa hukku ja yritin lukee siitä isälle, en ikinä päässy kun alkuun kun ääni särky aina.

Se ei oo mikään ihme että itkin ihan hulluna kun Frendien vikassa jaksossa Rachel palas Rossin luo, mutta hiukan alko nolottaan kun yksinäni katoin jotain Selviytyjien vikaa jaksoo, en ollu ees seurannu sitä kertaakaan, jostain olin jo etukäteen lukenu kuka voittaa ja silti aloin poraan ihan hulluna ku se loppu :D

Mut tollaset "oikeet" itkut ei musta oo sinänsä hauskoja, koska se joskus on ihan oikeesti ongelma.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat