Vihaaminen tutustumatta? - Ihmiset ja ilmiöt

leeah

Tutulta kuulostaa! Mutta omalla kohdalla ihmiset ei oikeen pidä musta, kun oma olemus on vähän sellanen.. että vaikutan tosi epähalukkaalta tutustumaan, vaikken oikeesti sitä ole. Tarkkailen kovasti ihmisiä ja se varmasti saa ihmiset ajattelemaan että tuijotan ja arvostelen kovasti. Taustalla monenmonta pettymystä ja kamalaa ystävää, että tosi vaikea osata kehenkään luottaa.. ja tietynlaisiin ihmisiin tutustuminen on mulle äärimmäisen vaikeaa. Mutta mun mielestä kannattais tutustua ennenkuin tuomitsee

Sivut

Kommentit (31)

Zara
Tuhkimo II
Eiks nää jätkät nyt olekaan niitä ah niin kuuluisia "reiluja" kavereita? Ei, eivät olleet. Mun kokemuksen mukaan miehet puhu(i)vat paskaa ja juoruile(/i)vat tasan yhtä paljon kuin naiset. Miehet vain teeskentelevät paremmin, ettei näin ole.

Ihan samat kokemukset mullakin. Tosin olen välillä törmännyt myös sellaisiin miehiin jotka eivät vaivaudu teeskentelemään kovin hyvin, jolloin kaikki osapuolet tietävät että selän takana haukutaan mutta suoraan ei myönnetä vaan esitetään v***uilu muka huumorina.

Tuhkimo II
Maruchka
Lania
Maruchka
Ehkäpä juuri tästä syystä sanotaan niin usein, että mies on naiselle parempi ystävä, kuin toinen nainen :?

On toiki musta toisaalta aika hölmösti sanottu, ihan yhtä lailla miehet naureskelee ja piruilee, ne vaan useemmin tekee sen sitte takanapäin muille tyypeille kun taas naiset kyräilee suoraan kahvipöydässä tai suoraan kääntää selän.

Nojoo, tottakai. Mutta yleensä toi tollanen meininki on naiselta naiselle -meininkiä.

Tähän mun on pakko vastata. Olin viime vuoden armeijassa. Viimeisimmässä palveluspaikassani oli komppaniallinen miehiä kolmea naista kohden.

Ja ai että ne jätkät osasivat juoruta. Tyypillinen esimerkki oli se, kun jouduin kuumeen takia olemaan osallistumatta johonkin liikuntajuttuun. Eiköhän samana päivänä kolme jätkää juorua musta kuin Ruokolahden eukot kirkonmäellä. Ne eivät tunteneet mua alkuunkaan mutta silti katsoivat oikeudekseen sanella, mitä mun on soveliasta tehdä ja mitä ei. (Mun komppaniassa tyttöjen piti tehdä kaikki, ja jos ei tehnyt, oli heti vaikea nainen.)

Samoin, kun joskus oltiin iltavapaalla, tavallinen kuvio oli se että siellä istuttiin minä, muita tyttöjä ja vaikkapa herrat A ja B. Me kaikki odotimme herra C:tä saapuvaksi, ja ennen kuin tämä tapahtui, A ja B saattoivat puhua siitä aivan uskomatonta paskaa. Ja kun C saapui, paskanpuhujat leppoisasti roimivat sitä selkään ja tarjosivat kaljaa. "Mitä jätkä?"

Aluksi olin ihan että waaaaaas? :shock: Eiks nää jätkät nyt olekaan niitä ah niin kuuluisia "reiluja" kavereita? Ei, eivät olleet. Mun kokemuksen mukaan miehet puhu(i)vat paskaa ja juoruile(/i)vat tasan yhtä paljon kuin naiset. Miehet vain teeskentelevät paremmin, ettei näin ole.

Mun mielestä on tietämätöntä väittää, että jätkät olisivat jotenkin reilumpia. Eivät ne ole sen reilumpia kuin tytötkään. Mun mielestä molemmissa sukupuolissa on suunnilleen yhtä paljon läpimätiä kuin reiluja tyyppejä. Pitää vain osata karsia kaverinsa.

Murehtija

Juttelin tänään luokkakaverin kanssa parista meidän luokan tytöstä...Jo koulun (HUOM! Ammattikorkea!!!) ekojen päivien jälkeen joukosta erottui parivaljakko tyttöjä jotka ei koskaan sanonut meille muille tytöille (meitä "muita" siis on 4) edes että hei vaikka me kyl oltiin tasapuolisesti yritetty jutella niillekin. Nyt toisen vuoden aikana meidän ryhmiä hieman sekoitettiin, toinen näistä tytöistä jäi meidän luokalle ja yks toinen tyttö tuli toisesta ryhmästä ja taas tämä sama "parivaljakkokyräily" jatkui. Ne on niin hyvää pataa toisen ryhmän samankaltaisten tyttöjen kanssa mutta meitä suorastaan vihataan.

Ne ei puhu meille mitään. Ei sano hei. Ei hymyile. Jos jonkun meidän pää sattuu olemaan niihin päin kääntyneenä esim. tietokoneluokassa niin ne alkaa vilkuilla meitä kiukkuisesti ihan kuin me muka kyylättäis niitä. Joskus ne myös supattaa jotain omiaan ja virnuilee meihin päin.

Siis mitä ihmettä tämä käytös on? Eikös me nyt kuitenkin kaikki olla jo enemmän tai vähemmän aikuisia?

Tänä vuonna meidän luokalle tuli uus tyttö ja se joutui tekemään ryhmätyötä näiden parin tytön kanssa ja tulos oli seuraava: Nää tytöt oli aina joko lintsaamassa tai krapulassa kotona eivätkä koskaan ilmoittaneet tälle uudelle tytölle etteivät tuu kouluun. Se joutui tekemään yksin aina kaiken. Nyt se onneksi kaveeraa meidän muitten kanssa niin ei sen tarvi tollasta sietää.

Muutenkin ihmetyttää miks jotkut ihmiset, erityisesti naiset, tuntee tarvetta nauraa ventovieraille ihmisille ja haukkua ja käyttäytyä vihaisesti? Miks mun uudet naapurit riehuu ja valvottaa koko ajan ja tulee potkimaan mun ulko-ovea kun oon kaverin kanssa lähdössä baariin? Eikö tutustuminen ja hyvien tuttavuussuhteiden luominen olis paljon mukavempaa? Tai sit ihan vaan se ettei kiinnitetä huomiota, niinhän minä itse teen. En ilman selvää syytä vihaa ketään.

Tonde

Mä pidän itseäni jokseenkin hyvänä ihmistuntijana ja yleensä bongaan ne tyypit, kenestä en pidä, jo ennen tutustumista. Mut en mä silti veivaa tollasta käyttäytymistä. Vaikka esim mun luokalla on joku josta en pidä, kyllä mä sille sanon moi jne. Se on kuitenkin MUN LUOKALLA. Jos toisesta ei pdä, ei sen kanssa tartte kaveerata, mut käyttäytyä pitäis osata.
Ehkä joillakin on vaan sellasta ikuista teiniangstia...

Lania

Mäkin luulin ennen että oisin hyvä ihmistuntija, mut sit huomasin että oonki ihan surkee. Ehkä johtu siitä, että ennen oletin ilman muuta että kaikki on mukavia ja ystävällisiä ja vilpittömiä ja haluaa muillekin hyvää, sitten kun huomasin että kaikki ei ookaan, niin sen jälkeen aloin epäileen että suurin osa onkin ovelia ja piileviä mulkeroita, ja "näin" sen kaikista. Nykyään en enää uskalla kuvitella kenestäkään mitään ennenkun oon "varma" :|

figaro

Täällä ollaan myös Tonden linjoilla. Joku vaisto on olemassa, mutta sen ei pidä antaa mennä kuitenkaan normielon edelle eli toimeen voi tulla - ystävystyä ei ole pakko.

Murehtija
figaro
Täällä ollaan myös Tonden linjoilla. Joku vaisto on olemassa, mutta sen ei pidä antaa mennä kuitenkaan normielon edelle eli toimeen voi tulla - ystävystyä ei ole pakko.

Aivan, niin munkin mielestä! Teinit on aina teinejä. Kyllä muakin kiskottiin hiuksista bileissä ja oltiin aina kiusaamassa vain siks että mä uskalsin olla erilainen enkä nuollut kenenkään peppua.

Kuitenkin ammattikorkeassa olettais ihmisillä jo olevan suvaitsemiskykyä. Onpa kiva viettää vajaat 4v porukassa joka kyräilee toisiaan jatkuvasti kuin pahaiset kilpasiskot.

Shandy
Lania
ennen oletin ilman muuta että kaikki on mukavia ja ystävällisiä ja vilpittömiä ja haluaa muillekin hyvää

Mää oletan vieläkin ja sit on kurjaa ku ne ei ookkaan niin kivoja ku aattelen. :? Mulle on aina yhtä suuri shokki se et joku ei ookkaan kiva ja mukava jos koitan tutustua niihin ja ne onkin mulle tosi tylyjä ja inhottavia. :? (No okei kyl jostain ihmisistä huomaa heti onks ne kivoja vai ei, en mää ny väkisin rupee tutustuun semmosiin ilkeen olosiin tyyppeihin)

Mut joo, siinä on samaa mieltä on tosi tyhmää jos ei voi ees moikata oman luokkalaisia, niitten kanssa kun on kuitenkin "jumissa" monta vuotta, halus tai ei. En määkään pidä kaikista mun luokkalaisista mut kyl mää niitä silti moikkaan ja juttelen niitten kans vaikkei ne nyt mitään maailman kivimpiä ookkaan.

figaro

Se on muuten oikeastaan aika helvetin yleistä, että ns. aikuisten maailmassa syrjitään ja käyttäydytään kuin pikkukakarat. Itse todennut monet kerrat, että ei se ikäluvun nouseminen sitä pientä riiviötä kaikista kadota :?

shriness

Mä oon semmonen immeinen ettei musta kaikki tykkää ja taidankin olla jonkiinlainen kiusaajamagneetti... :? 9 vuotta 10:stä mitä kävin peruskoulua kiusattiin. Häirittiin murehtijan kuvaamalla tai ainakin samanlaisella tavalla vielä kuin opiskelin lähihoitajaksi. Luulin minäkin että ihmiset olisivat kypsyneet... Mutta ei...

Nykyään minä olenkin sitten niin.. sanoisinko kyyninen että uskon ihmisistä helposti pahaakin, en ajattele kaikkien olevan mukavia ja varsinkin miesten kohteliaisuuksiin suhtaudun kynisesti. Eli mua ei ainakaan saa imarreltua mihinkään.

Tommoset pennut pitää vaan sivuuttaa yhtenä elämän epämieluisana asiana. Ei mustakaan kaikki mun luokalla tai rinnakkaisella tykkää mutta so what

Omalla kohdalla toi kiusaaminen/häiritseminen johtui ja johtuu siitä että olen kovaääninen, räiskyvä, ärhäkkä ja tuon omat mielipiteeni suoraan ilmi enkä peräänny väittelystä. Ja ai, kun mä tykkään itestäni :D :wink:

Lania
Maruchka
Ehkäpä juuri tästä syystä sanotaan niin usein, että mies on naiselle parempi ystävä, kuin toinen nainen :?

On toiki musta toisaalta aika hölmösti sanottu, ihan yhtä lailla miehet naureskelee ja piruilee, ne vaan useemmin tekee sen sitte takanapäin muille tyypeille kun taas naiset kyräilee suoraan kahvipöydässä tai suoraan kääntää selän.

Maruchka
Lania
Maruchka

Nojoo, tottakai. Mutta yleensä toi tollanen meininki on naiselta naiselle -meininkiä.

Murehtija
shriness

Nykyään minä olenkin sitten niin.. sanoisinko kyyninen että uskon ihmisistä helposti pahaakin, en ajattele kaikkien olevan mukavia ja varsinkin miesten kohteliaisuuksiin suhtaudun kynisesti. Eli mua ei ainakaan saa imarreltua mihinkään.

Vähän samaa vikaa lukion ja yläasteen jälkeen. Vanhempien avioero ja oman suhteen loppuminen silloin kun olin 19 pahensi vaan asiaa ja nykyään oon lähes kopio tohtori Housesta.

Helposti auon päätäni jo ennenkuin toinen ehtii sanoa mitään :lol:

Ja tiedän että ärsytän tietyn tyyppisiä ihmisiä. En pelkää olla oma persoonani ja räiskyn ja rätisen aika kiitettävästi mutta ilkeä en ole enkä muutenkaan sellainen etteikö mua vois lähestyä, pitää vain vaivautua ees yrittämään tutustumista. Osaan olla pirullinen mutta aina on huumori siinä mukana enkä varta vasten ala ihmisiä sohimaan hyökkäävillä kommenteilla. Mut mitä mä oon huomannut niin ihmisiä yleensä ketuttaa eniten se että mä usein näen ihmisten läpi.

Luokkakavereille en tosin viitti sanoa mitään. Aion olla fiksumpi. Ei se mun elämää paranna vaikka yrittäisin "palauttaa niitä maan pinnalle". Ihmetyttää vaan miks ihmiset muka on niin hyviä nykyään ja silti kytätään muita ja viisotaan ja kiusataan.

Lania
Murehtija
Mut mitä mä oon huomannut niin ihmisiä yleensä ketuttaa eniten se että mä usein näen ihmisten läpi.

Luokkakavereille en tosin viitti sanoa mitään. Aion olla fiksumpi. Ei se mun elämää paranna vaikka yrittäisin "palauttaa niitä maan pinnalle". Ihmetyttää vaan miks ihmiset muka on niin hyviä nykyään ja silti kytätään muita ja viisotaan ja kiusataan.

Ymmärrän kyllä tonkin asenteen erittäin hyvin, mutta toi voi kyllä jollain tasolla provosoida muita vielä lisääkin. Hyvinkin voi olla että muiden mielestä tohon tyyliin ajatteleva kattoo muita alaspäin, ja on niin ylpee ja kova että "en mä teitä tarvi", jollon toista onkin helppo ja ns. turvallista nälvästä. [size=9]Enkä tarkota tällä Murehtija nimenomaan sua että sä olisit just tollanen, mutta tulipahan mieleen.[/size]

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat