Onnenamuletit - Ihmiset ja ilmiöt

Tigerheart

:D

Onko teillä jokin [color=violet]onnenamuletti[/color]/tavara, jota kuljetatte aina mukana mm. [color=blue]onnea [/color]tuomassa?

:roll:

[size=8][color=indigo]//Otsikko korjattu. -Cel-[/color][/size]

Sivut

Kommentit (22)

Rixuliini

En ole koskaan uskonut mihinkään onnenamulettihin, mutta yhdessä vaiheessa pidin kaulassani miehen antamaa vuorikristallia jonka pyrkimyksenä oli puhdistaa huono energia.
Enpä paljon eroa huomannut. :wink:

Lania

Menee kyllä ihan placebo-hommaks tollaset jutut. Tai ei ihan, mut sinne päin, en jaksa hakee sitä oikeeta sanaa. Mut ihan ok mulle jos joku pystyy jollain tavaralla itteensä psyykkaan. Parempi musta kyllä olis, jos ilmankin.

Amalia

Oikeasta ranteesta on löytynyt jo muutaman vuoden ajan nahkanaru, jollainen on myös kaksoissiskolla. Enpä tiiä tuottaako se onnea, muta olo olis hirmu alaston ilman sitä, ja ainakin se muistuttaa koko ajan toisesta puoliskosatani :).

Sinsemilla

ittellä ei varsinaisesti ole mitään onnenamulettia...enkä tiedä uskonko "onnen"amuletteihin... mut uskon että jotkut kivet/korut voi tuoda energiaa/voimaa ja että niillä on parantava vaikutus...
uskon myös että tiettyjen "heilurien" (voiko niitä nyt sanoa onnenamuleteiksi!?) avulla voi saada vastauksia kysymyksiinsä...

Mitäs mieltä Tigerheart itse on?

Tigerheart

Kiitos viestistäsi, Sinsemilla, itsekkään en varsinaisesti usko onnea tuottaviin esineisiin, mutta uskon kyllä, että joku esine, esim. kivi, voi tuottaa hyvää onnea, jos siihen on latautunut tarpeeksi positiivista energiaa. Jos esim. joku antaa täydestä sydämestään lahjan joko rakkaalleen tai ystävälleen, niin esineeseen voi "latautua" hyvää onnea. Jos lahjan antaja toivoo kovasti hyvää lahjan saajalle, niin se toive voi kiteytyä lahjaan. Omasta mielestäni esim. uskonnolliset esineet, mm. ristit, tuovat itselleni ainakin jonkinlaisen turvan tunteen. Itse olen uskonnollinen, ja minulla on kultainen risti ketjussa. Mutta ihmiset ovat erilaisia, joten tämä on minun mielipide.

Kiitos kaunis kaikille asiasta kertoneille.

papuna

mä en USKO niihin,mutta silti aina turvallisuuden tunteen vuoksi toteutan tietyt rituaalit ennen tärkeitä juttuja :lol:
heh,ja poikaystvältä saadut jutut ovat niitä kaikkein "onnekkaimpia" ja turvallisimpia esineitä :wink:

Aimée

Itse olen jostain saanut päähän, että mulle hopea tuottaa onnea tai ainakin on aina ollut jotenkin "turvallisempi" olo kun on kaulassa tai korvissa hopeiset korut :) Outoa? :D

lumicki

olen tehnyt kerran pikkusysterini kanssa sellaisen...en pidä sitä mukananki, en usko että se tuo onnea, mutta en voi heittää sitä menemään koska...noh, se voisi tuoda epäonnea.

ja en voi lähteä ulos ilman riippuvia hopeisia korvakoruja...jos kiireessä unohdan ne on sama fiilis kuin olisi lähtenyt ilman paitaa :oops: .
yksissä korviksissa on erillaiset lukot, pidän aina isompaa lukkoa vasemmassa korvassa!

taikauskoinen...mä vai? :roll:

greencorbie

Ei minullakaan periaatteessa mitään erityisiä onnenamuletteja ole, kyse on enemmänkin tottumuksesta. Risti on lähimpänä onnenamulettia, mutta sitäkään en ole kantanut aikoihin. Se kädessä olen nukahtanut muutaman kerran, se tuo kivasti turvallisuutta. Kaulassa on a i n a sellainen kultariipus ja olen huomannut räplääväni sitä kun olen epävarma.

Ja aina jos pitää mennä johonkin tärkeään juttuun, kuten vaikka työhaastatteluun niin tottakai laitan korviini lempikoruni ja muutenkin valitsen asusteiksi kaikki tutut ja turvalliset asiat. Ei ne onnenamuletteja ole, mutta lähellä sellaisia.

Jzzu

Mulla on rippiristi ollu kaulassa siitä saakka kun sen ripille mennessä sain.
Sinänsä tuntuu tyhmälle pitää jotain ristiä kun sillä ei sinänsä minulle ole mitään symbolista merkitystä sillä en usko jumalaan.

Toisaalta taas olen niin tottunut pitämään korua että jos sen otan pois edes hetkeksi, tulee jotenkin tosi orpo olo mm. sen takia kun on pakkomielle näpliä sitä jatkuvasti.
Koru myös on tosi minun näköinen noin koruna: simppeli valkokultainen paksu ja pieni risti jossa keskellä timantti.

Maruchka
Jzzu
Toisaalta taas olen niin tottunut pitämään korua että jos sen otan pois edes hetkeksi, tulee jotenkin tosi orpo olo mm. sen takia kun on pakkomielle näpliä sitä jatkuvasti.

Toi on niiin totta. Mulla on kaksi kaulaketjua riipuksineen ja kerran kun hajotin toisen niistä, niin jopas oli alaston olo :lol:

lumicki

ai joo, mulla oli joskus sellainen turkista tuotu allahinsilmä riipus, minkä uskoin tuovan onnea...pidin sitä vajaan vuoden ottamatta kertaakaan pois, kunnes sain siitä jotain ihottumaa kaulalleni :twisted:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat