ystävä ei kestä kritiikkiä - Ihmiset ja ilmiöt

menthol

tapaus on siis tällänen: paras ystäväni on saman ikäinen homomies, ystäviä ollaan oltu kohta 7 vuotta ja jossain välissä seurusteltuki. Hän on ihana ja luotettava mutta :tekee ohareita eli myöhästelee ja jättää tulematta. ei ole väliä sanooko yst. sävyyn vai raivoaako siitä, hänelle EI SAA ANTAA KRITIIKKIÄ. ei millään tavalla. nyt tuntuu että jaksaako tällasta, en haluaisi ystävyyssuhteemme muuttuvan viharakkaussuhteeksi vaan pysyvän hyvänä . päätin kuitenkin että jos hän vielä kerrankin tekee oharit mutta ei kestä riitaa hän saa mennä. samanlaisia kokemuksia? Meillä on ollut tod. hauskaa yhdessä.

Kommentit (4)

Jzzu

No mie oon kyllä ihan sitä mieltä että jos toinen jatkuvasti tekee ohareita eikä kestä ees siitä sanomista niin ei sellasesta ihmisestä kannata erityisen tiukkaan pitää kiinni.

Itse oon päättänyt ihan raa'alla kädellä sellaiset ystävyyssuhteet joissa toinen tekee jatkuvasti ohareita tai pitää yhteyttä [u]vain[/u] kun tarvitsee jotain.
Ei sellaiset ole mielestäni edes oikeita ystäviä.
Ei mene hyvä hukkaan. :wink:

Lucky Lady

Mulla oli ystävä, jonka tunsin jo ala-asteelta saakka. Jossakin vaiheessa hän kehitti tavan tehdä ohareita joka ikinen kerta, aina lupaili treffata tai soittaa mutta koskaan mitään ei tapahtunut. Siedin käytöstä aikani, ja lopulta suljin hänet pois: lakkasin vastaamasta puheluihin. Nykyisin baarissa tämä kaveri tulee aina (silloin kun en ehdi häntä välttämään) puhumaan siitä miten kivaa meillä oli ja miten sen pitäisi tulla käymään jne, mutta ainahan se jää puhumisesn asteelle, enkä sitä paitsi edes halua tavata häntä enää.

Vähän aikaa sitten jutustelu meni peräti niin pitkälle, että sovittiin treffit seuraavalle viikonlopulle, mutta käskin häntä soittamaan ja vahvistamaan asian torstaina. En todellakaan odottanut mitään yhteydenottoa, joten en koko torstaina edes vilkaissut puhelintani. Ja mikä yllätys: enpä mitään yhteydenottoa edes saanutkaan. Olin aivan oikeassa tyypin suhteen pessimismini kanssa, enkä todellakaan aio koskaan enää palauttaa häntä kaveripiiriini, lupasi se mitä tahansa. Tuollaista paskaa minä en viitsi sietää yhtään keneltäkään, sillä mikään ei ärsytä niin paljoin kuin oharit.

menthol

...tää tuttu ei kuitenkaan oo mikään onnenonkija joka soittaa sillon ku tarvii jotain vaan tosi kultanen, muuten olisiki ohi. ennen (lue 2 vuotta sitten) hän korvasi myöhästymisensä esim. tarjoomalla kaljan, mutta ei enää. haluan tietää onko kusi noussut kaverilla päähän ja seuraava tapaaminen selvittää sitten sen. hyvää ystävää en niin voi menettää, mulkun ehkä :)

*Sandy*

Mä olen yrittänyt järjestää mun parin kaverin (?) kanssa jotain tapaamisia, aluksi kaikki oli aina innolla mukana suunnittelemassa että mitä tehdään. Noh, kun tämä tietty päivä sitten koittaa, saan tietysti TAAS yhdeltä kaverilta viestin, että hän ei pääsekään tulemaan, koska hänen täytyy siivota/lukea/on väsynyt jne. Tämä on tapahtunut niin monta kertaa, että nyt en ole enää vuoteen edes yrittänyt kutsua tätä kyseistä kaveria minnekään. Jos haluaa nähdä minut, saa itse kyllä tehdä kaikki järjestelyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat