Pääsiäinen - Ihmiset ja ilmiöt

figaro

Merkitseekö sinulle pääsiäinen mitään? Syötkö mämmiä? Virvotko? Lähetätkö kortteja? Koristeletko kotiasi?

Minä juuri tuossa mietin, että en ole vuosiin laittanut kotiin pääsiäistä. Nyt ostin rairuohosiemeniä, mutta taitaa jäädä laittamatta multiin :( Vai kerkeisiköhän, jos tällä viikolla iskisi maitopurkin puolikkaaseen :D

Äiti toi edesmenneen mummon aarteita minulle.. Pieniä tipuja ja munia pääsiäiseksi.

Kyllä minä taidan ainakin ruukkunarsissin ostaa.. ellei sitten lähdetä kotopuoleen "vanhuksia" morjestamaan pääsiäiseksi.

Mitään perinteitä ei siis ole.. enää. Mämmiäkään en syö :lol:

Sivut

Kommentit (31)

Jzzu
figaro
Merkitseekö sinulle pääsiäinen mitään? Syötkö mämmiä? Virvotko? Lähetätkö kortteja? Koristeletko kotiasi?

Ei ole mitään perinteitä, mämmi tosin uppoaa vallan mainiosti ja sitä saatan itselleni jonkun lootan ostaa.
Tänä vuonna on kyllä aika kaiholla tullut katseltua tiimarin mainoksia jos aloittaisi jotain perinteitä, koristelisi paikkoja ja laittaisi ruohoa kasvamaan. :D

Penskana pääsiäistä juhlittiin ja kierrettiin virpomassa sukulaisia ja saatiin hirmusti suklaamunia.
Ikävä niitä aikoja, kaikki muukin oli paremmin.

Shandy

Meillä on ollut perinteenä viettää perheen ja suvun kesken pääsiäistä, yleensä meillä tai meidän mökillä. Hengailtu niitten kanssa ja pelailtu pelejä, käyty pilkillä jne. Ja nyt kun ollaan miehen kanssa oltu niin jollain pienellä porukalla yhtenä iltana vähän juopoteltu (lähinnä siis kavereiden kanssa).

Äiti jaksaa aina koristella pääsiäiseksikin kotona. :) Siellä on mun ja pikkuveljen ala-asteella tekemät pääsiäiskoristeet aina esillä. :lol: Virpojille on äiti aina pitänyt tallessa pääsiäismunia (naapureiden lapset käy aina), ja kai mäkin jotain jemmaan laitan jos täälläpäin virpomista harrastetaan. :) Itse kävin aina pienenä virpomassa, ja parasta siinä oli se kun pukeuduttiin joko noidaksi tai pupuksi! :D

Pääsiäinen on kivaa aikaa, saa koulusta yleensä vapaapäivän tai pari ja saa syödä suklaamunia mielin määrin!! ;) :lol:

Jimmy KImmel

Ensinnäkin mämmi on aivan tappohyvää!!! Jimmy vetää sitä niin kuin äijät konsanaan eli kerman ja valtavan sokerimäärän säestämänä ja tykkään tosiaankin paljon!

Toinen pääsiäisen hyvä asia on se, että ihmisillä on pitkät lomat. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että valtaosa vanhoista kavereista palaa kotimaisemiin parin-kolmen päivän känniränniä varten. Ryypiskelyjuhlana pääsiäinen on täysin aliarvostettu. :D

Pai25

Eipä mulla ainakaan mitään pääsiäisperinteitä ole.
Baarissa tulee notkuttua oikeastaan kaikki nääkin bonus-vapaat. Niinku tähän asti viimesinä viitenä vuotena...

kiraffi

Meinasin sanoa, että simaa juon :D Mutta se onkin eri juhla se.

Nyt on eka pääsiäinen poissa äidin ja isän helmasta. Tekisi mieli jotain tipuja ostella, vaikka tuntuukin ihan turhalta laitella niitä esille. Rairuohon kasvattamista harkitsin myös, mutta taitaa sekin kuitenkin jäädä... Mämmiä syön ja pääsiäismunia! Kortteja en lähettele, enkä muitakaan toivotuksia toivottele (takaisin sanon kyllä, jos toivotuksen saan :)).

Äiti ei ole pienenä antanut mennä virpomaan, niin ei ole sitten sellaistakaan tullut harrastettua. Pääsiäisen huippukohta viime vuosiin saakka on ollut "pääsiäiskukon" muniminen. Meillä kukko on muninut aina takkaan koriin ja sieltä sitten ne on jaettu veljien kanssa. Kaikki munat pitää avata heti, kerätä suklaat kekoon lautaselle, koota lelut ja vertailla niitä muiden saaliisiin. Sitten aletaan syödä suklaita 8)

eikku

Ehkä yksi perinne on se, että pikkusisko virpoo ja pitää antaa sille jotain palkkaa. Niin, tai sitten sille joutuu kuskiksi kun se koluaa koko ylän vitsat heiluen :) Mämmistä en tykkää, mutta suklaamunista kyllä :wink: No, baariin sitä kai suunnistaa ja tyttöjen kanssa leikkimielellä puhuttiin pääsiäisen munajahdista, joka käynnistetään pyhien alettua :wink: Mutta ihan vitsinä vain.

*Sandy*

Pääsiäinen ei oikeestaan enää merkkaa mitään, lapsena sitä jaksoi innostu rairuohosta ja tipuista sun muista.

Kuuluko pääsiäiseen virpominen? Se oli ainaki huippua pikkusena :D

Jimmy, pääsiäinen on tosiaan huippu ryyppäysjuhla :D Nyt varmaan joudun vaan itse olemaan harjottelussa, joten saa nähdä ehtiikö sitä juhlimaan lainkaan..

Ai niin, mämmi on muuten pahaa.

sira

Munajahti! :lol:

Pääsiäisenä koti kotiin, mahtava kuin pitkä loma, paitsi sekin menee osittain töissä. Kaikkia ihania kavereita tulee synnyinseudulleen ja bileet laitetaan pystyyn takuuvarmasti.

Kotona äiti on koristellu talon (ite en vaivaannu omaa kämppää laittaan) ja koko perhe on koolla (ainakin vähän aikaa :D ). Ruoka on aina jotain vähän "parempaa" ja sit on tietenki sitä mämmiä. Tosin mun elimistö ei ota sitä vastaan, joten se siitä.

Kämpälle sen verran tuon pääsiäistä, että käyn hakeen pajunkissoja ja maljakkoon narsisseja/tulppaaneja.

Sitten suklaa tietty, mää ostelen koko ajan pääsiäisenä kindereitä, ne on vaan niin uskomattoman hyvejä. Pienestä kyläkaupasta ostan varmaan puolet näistä kindereistä, oikeestihan ne tietty menee mun siskon muksuille :lol: heh, heh..

Lania

No niin, kohta sit alkaa taas piippaileen niitä "munarikasta pääsiäistä ;););)"-viestejä, ihan ku ny ei muutenki toivois koko ajan viettävänsä munarikasta elämää.

Pikkusisko pitää kuulemma bileet niihin aikoihin, voisin mennä juomaan niitten boolit ja hurmaan pikkupojat.

Mämmi on oksettavaa, tipu-vitsit ainakin tällä hetkellä lähes yhtä ärsyttäviä kun munarikkauden toitotus.

figaro

Hih. En voinut olla hymisemättä Lanian viestille :D Asenteella pääsiäiseen!! :lol:

Pitää muistaa toivottaa munarikkauksia pyhien ollessa lähempänä ;)

(Mämmi on yhä valmiiksi p*skannettua.. ennemmin pashaa :D)

SunLion

lapsena virvoin muutamana vuotena, mämmiä on ollu AINA, pashaa joskus...

lammasta meillä ei syödä, äiti ei diggaa.

Koristeita on myös ollu.

Tälläset juhlat piristää arkea mukavasti vaikken hirveen uskonnollisesti kyllä tätä vietäkkään...On myös kiva juhlistaa KEVÄTTÄ!!

viime keväänä arkartelin pääsiäiskoristeita paperinarusta...liisteröityä paperinarua pyöritellään sikin sokin täydeksi puhalletun vesi-ilmapallon ympäri...tulee munan muotosia. TOSI KAUNIITA! : )

kiraffi
Meinasin sanoa, että simaa juon :D Mutta se onkin eri juhla se.
:D :D :D

Annie the Pooh

Eipä juhlita pääsiäistä meidän perheessä sen enempää kuin jouluakaan.. ei olla juhlapyhä ihmisiä iskän kanssa, mutsihan nyt juhlii mitä vaan.. sillä on tiput ja kaikki esillä silloin, sellaiset mitä Annie 4-vee on vääntänyt joskus.. ne on kyllä tosi suloisia, kiva on käydä mutsilla silloin.

Pääsiäisenä on usein mulla synttärit joten se on hyvä puoli, mutta en mie niitäkään juhli. :roll: Tänä pääsiäisenä olen siellä Italiassa, että unohtuu koko juhla... :D :D Yleensä olen pääsiäisenä ollut joko American car showssa tai jossain exän jutuissa...

En syö mämmiä, enkä oikein pashaakaan.. Kaverin mutsi lämmittää mämminsä ennen kuin syö, se näyttää ihan siltä itseltään silloin.. :lol: :lol: :lol:

Lizzie

Muksuna mentiin joka pääsiäinen Lappiin hiihtämään eräkämpältä toiselle, tein sitä jotain 10 vuotta, mutta nyt viimeiset 4 vuotta on ollut pääsiäisen perinteenä mennä e-pohjanmaalla kotikotiin (tyhjään) ja juopotella kavereiden kanssa pari päivää putkeen, meidän talo on sit ollu monesti semmonen jonne kaverit tulee pimpottamatta ja siellä vaa juodaan ja saunotaan, lähetään ehkä baariin joku ilta.

Tänä vuonna ajateltiin että mentäis murun kanssa jonnekin kylpylälomalle, oltais pari pvää Treella kamuja moikkaamassa ja sit vääntäisin sitä kandia..
Loppuu muuten aika, ja meillä on ruhtinaallinen 6 päivän loma! :)
Sitä odotellessa..

Ritu

Eipä ole minkäänlaisia pääsiäisperinteitä tai mitään.

Mämmin syömisestä tuli mieleen,ku penskana söin niin paljon mämmiä, että mahaan sattui niin jumalattomasti, että istuin vaan koulun portailla ja itkin. Luultiin sitten että umpisuoli puhkeaa ja jouduin Lapin keskussairaalaan yöksi. Että syökää vaan mämmiä :mrgreen:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat