Pii poo piponi.. - Ihmiset ja ilmiöt

annu

Pipo on parasta :D

Mulla on aika herkät korvat ja otsakin jäätyy helposti, jos heittäydyn ulos viimassa ja kylmässä ilman pipoa. Nyt kun täällä Etelä-Suomessa on vielä sellaset +13 astetta, en pipoa vielä kaipaa, mutta kunhan laskee tonne lähemmäs nollaa, niin kyllä kaivan pipoa talvisäilöstä. Pipoja pitää olla useita: syksyn eka pipo kylmiin aamuihin, sitten paksumpi peruspipo talven yleiskeleille, tuulenpitävä pipo viimapäiviin ja superlämmittävä paksu pipo tosi pakkasia varten.

Toki hiukset sähköistyy, mutta kyllä ne talvella muutenkin leijuu, vaikkei pipoa käyttäiskään. Kesäpipoilua sen sijaan en oikein tajuu. Eikös tunnu inhalta, kun hiki vaan ohimoita pitkin valuu kesäkuumalla pipo päässä.... :?

(vitsit toi pipo on tyhmä sana, kun monta kertaa toistaa...)

Sivut

Kommentit (102)

figaro

Tuossa jauhettiin joutavia Jzzun kanssa ja tuli puheeksi pipo-muoti.. Mistäköhän?! Täällä idässä ei ole kuin 30 astetta pakkasta ja pimut juoksee ilman hattua pitkin katuja :shock: Ei vaan.. Aihe juontanee jo taaemmas ;)

Millaisia hattuja tai pipoja omistatte? Mikä on se rakkain tai eniten käytössä? Itse tehty? Liittyykö pipoon jotain tarinaa..

Mieleeni tuli tässä yhteydessä tänään televisiosta tullut haastattelu pojasta, joka virkkaa pipoja :) Hän on saanut pipoilleen jopa oman valmistusmerkin :D Snoukkapiireissä mitä ilmeisimmin suosittu :D :D

Pipoasiaa!!! Ei jäädytetä aivojamme!!

Maruchka
Lania
Vihaan pipoja. Ne on rumia, kurjan tuntusia ja ärsyttäviä. Itellä siis. Aika usein muillakin.

Samaa mieltä, ja ne saavat jo ennestään sähköiset hiukset vielä sähköisemmiksi. Hilse myöskin lisääntyy ja yleistyy pipo-kaudella.

Lania
blaah:)
Mulle ei oikein pipot sovi :? Ärsyttää, kun se olisi niiiin hyvä ratkaisu monina aamuina, kun ei jaksaisi oikein hiuksia laittaa...

Juu totta, mutta enpä kyllä haluis kuitenkaan koko päivää antaa niitten huonosti olevien hiusten muhia siellä pipon alla.

Eikä sillonkaan voi käyttää pipoo vaikka saiskin hiukset laitettua, koska sitten niistä tulee kamalat.

Sori mun turhamaisuus, mutta mieluummin vähän viilenen matkalla ja kiirehdin paikasta toiseen, kun oon joka välissä korjaamassa ja kohentelemassa tukkaa.

Lizzie

Mulle ei myöskään sovi pipot, ei tyyliin eikä pään muotoon. Nyt pidin ke väkisin pipoa kun piti olla ulkona vähän aikaa, muuten olenkin ollut nämä 2 pakkaspäivää ihan neljän seinän sisällä että en ole pipoa tarvinnut.

Mut jos ulkona pitäis olla enemmän, toki pitäisin sitä mustaa pipoa ihan vaa terveyden kannalta. Mut mun makuun ylipäätään pipot varsinkin tytöillä ei yleensä näytä hyvältä..

Lania

Joo, kyllä mäkin esim lasten kanssa ulkons ollessa pitkin hampain isken jotain päähäni, mutta esim kaupunki- tai baarireissut saa kyllä sujua ilman.

On se kyllä sinänsä hyvä keksintö et huonona päivänä voi laittaa jonku ookoon pipon päähän ja poiketa kaupassa.

figaro

Minä ratkaisin pääni mallista johtuvan pipo-ongelman (koskaan ei ostopipoista löydy hyvää!) sillä, että tein itse :D Ja opin kantapään kautta, että pakkasella en enää ilman pipoa ole.. Korvanlehdet vanerilevynpaksuisina ja mukavasti sulavina sisätiloissa ei todellakaan ole nannaa.

Mikähän siinä on, että naisille ei tunnu löytyvän koskaan sopivia pipoja.. Heh. Tai voisikohan kyse olla siitä, että naiset ovat nirsompia :lol:

*Sandy*

Mä en käytä pipoja siitä syystä, että ne ei suojaa tarpeeksi hyvin korviani. Käytän siis korvaläppiä, eikä nekään kyllä imartele mun ulkonäköä :? Käytän niitä silti, koska on paljon lämpimämpi olo, eikä hiukset mene mitenkään huonosti :wink:

Jimmy KImmel

Mä käytän aina ihmisten ilmoilla ollessani pipoa. Lähinnä siitä syystä, että nämä lievästi kikkarat hiukseni eivät ole yhteistyöhaluisia hyvän ystäväni herra Kamman kanssa... Paljon helpompaa pitää pipoa päässä, sisällä tai pihalla. Kesällä käytössä on sitten lippis tai joku muu hässäkkä.

Saatan olla baarissakin pipo päässä. Yleensä viihteellä oloon liittyy tosin saunominen ja peseytyminen (ihan niin kuin en normaalisti peseytyisi...), niin tällöin hiuksetkin saa muotovaahdolla kursittua ihmismäiseen kuosiin. Tästä kun vielä hieman tulee letille mittaa, niin voi pipon käytöstä sisätiloissa luopua. Asettuvat vähän pidempinä fiksummin nämä karvani...

SooZ
figaro
Millaisia hattuja tai pipoja omistatte? Mikä on se rakkain tai eniten käytössä? Itse tehty? Liittyykö pipoon jotain tarinaa..

noo mulla taitaa olla 3 pipoa tuolla hattu hyllyllä. Mustia kaikkia, yhdessä lukee EI, toisessa Huligaani ja kolmas on ihan musta mutta siinä on pari koristetta.
Käytän pipoa päivittäin kun kävelen kouluun ja takaisin. Korvat ei kestä jos ei ole pipoa :shock:
Enpä kyllä ymmärrä tätä nuorisoa, poikia tai tyttöjä jotka ei sitä pipoa päähän pistä, eihän tuolla tietty ole kuin -20 astetta pakkasta ja risat.

Jeii

Mä käytän sellasta ihan perus mustaa pipoa, mikä nyt jokaisella melkeen on. Melko tiukka ja yksinkertainen, itse tehty. Nyt teen ihtelleni toista pipoa, katsoo millainen tuosta tulee :)

Hirvittävästi haluisin sellasen tälläisen, mutta valkoista pörröistä villaa: [url]http://static.flickr.com/12/16430400_d27ea5930f.jpg tai sitten sellaisen miten sen selittäis, sellaisen oikein vanhanaikaisen, missä on kaartuva pieni lieri, ja sit sen vois nostaa ylös yhdestä reunasta. Kyllä te tiedätte, niitä on ollut nyt paljon kaupoissa :)

figaro
*Sandy*
Mä en käytä pipoja siitä syystä, että ne ei suojaa tarpeeksi hyvin korviani. Käytän siis korvaläppiä, eikä nekään kyllä imartele mun ulkonäköä :? Käytän niitä silti, koska on paljon lämpimämpi olo, eikä hiukset mene mitenkään huonosti :wink:

:shock: Oletko ajatellut, mitä pakkanen ja viima tekee päällesi, jos ei ole muuta kuin korvilla suojat? Onhan sellaisiakin hattuja, joissa on korvillekin suojat. Jopa hyvännäköisiä..

Ei millään pahalla siis tämä kommentti.. Olen vain hieman shokissa :lol: Pitemmän päälle voi käydä köpelösti - ainakin vanhemmiten.

Miffy

Huiii! mun mielestä on iha sulaa hulluutta kulkea pakkasessa ilman kunnon pipoa! Nojuu, itsekin joskus hairahdun pikkupakkasella, mutta en kyllä näillä pakkasilla menis yhtään ulos ilman lämpöstä pipoa. Sopi se sitten mulle tai ei... Ja mulle kyllä sopii :D Mulla on ihana villasta virkattu myssy jossa on tupsukkakin tuossa päälaella, mä näytän ihan sairaan söötilta se päässä :lol: :lol:

Mun ongelma nykyään on se, että mun tukka on kasvanut niin isoksi, et on vaikeeta löytää tarpeeks isoja pipoja. Oon kans miettinyt, et pitäskö napata puikot käteen ja ostaa villalankaa ja kerrassaan kutoa itte :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat