Sanonnat ja sanat - Ihmiset ja ilmiöt

Jimmy KImmel
Lania
Mutta jos sanoo nöpönnuukaa, niin se on jo niin pitkä ja aikaa vievä sana että asialla alkaa jo olla merkitystä, toi nöpönuuka on niin nopee ja näppärän yhdentekevä, että se jo sanana viestittää että asia ei todellakaan siis oo kovin merkityksellinen! :D
Ei tuokaan oo niin nöpönnuukaa... :wink:

Sivut

Kommentit (295)

Lania

Mutta jos sanoo nöpönnuukaa, niin se on jo niin pitkä ja aikaa vievä sana että asialla alkaa jo olla merkitystä, toi nöpönuuka on niin nopee ja näppärän yhdentekevä, että se jo sanana viestittää että asia ei todellakaan siis oo kovin merkityksellinen! :D

Jimmy KImmel
Shandy
nöpönnuuka minäkin sanon eikä nöpönuuka :o :D nöpönuukahan kuulostaa jo kahelta eri sanalta ja nöpönnuuka yheltä. :lol:
Juurikin näin. Tuo nöpönnuuka on juurikin hyvä siitä syystä, että sen pystyy sillain rauhallisesti sanottuna venyttämään yhdeksi pitkäksi sanaksi ja sitten kuulostaa vanhalta maatalon isännältä. :lol: Nöpö/nökönuuka töksähtää liian hätäisesti eikä siinä ole sitä jaarittelevuutta.

Lania
Vanilja

Varmaan tamperelaisten suussa tuo nöpönuuka on muodostunu nöpönnuuaksi, koska täällähän sanat yhdistellään tunnetusti aika oudosti. Mutta eisevväliä :lol:

Kyä se mulle ainaki on yhellä ännällä! :D

Vanilja
Ja Shandyn käyttämä sana "loppupeleissä" on ainaki mun mielestä ärsyttävä sanonta.:D

Nii on mustaki, onneks sitä ei enää hoeta ihan joka paikassa niinku jossain vaiheessa. Tosin oon mää kyllä mun "loppuviimeks" sanastaki kuullu jotain moitteita.

Miffy
oho, nyt vast tajusin ku joku kirjotti nökönnuukasta, et enhän mä sanokaan nöpönnuukaa vaan nimenomaan nökönnuukaa :)

No mä aloin kanssa miettiin että kummallakohan tavalla muuten sanonkaan :lol: mut kyllä se toi nöpö taitaa olla kuitenki. En oo kyllä varma, toistelin niitä kumpaakin liikaa :P

Maruchka
Vanilja
Ja Shandyn käyttämä sana "loppupeleissä" on ainaki mun mielestä ärsyttävä sanonta.:D Vaikka itekin sitä käytän :roll:

Mä muuten sanon loppupelissä :P :lol:

Vanilja
Shandy
Maruchka
Shandy
nöpönnuuka minäkin sanon eikä nöpönuuka :o :D nöpönuukahan kuulostaa jo kahelta eri sanalta ja nöpönnuuka yheltä. :lol:

Päinvastoinhaa se menee. Nöpön nuuka on kaks eri sanaa ja nöpö-/nökönuuka yks :shock: :lol:

Höpö höpö, äläs nyt väitä siellä vastaan. ;) :P

Jännää miten on eri versioita kaikista sanonnoista vaikka et sääkään Maru kauheen eri suunnalta ees oo kotosin (Mikäli nyt oot siis kotosin jostain Lahen suunnilta) loppupeleissä. :D

Varmaan tamperelaisten suussa tuo nöpönuuka on muodostunu nöpönnuuaksi, koska täällähän sanat yhdistellään tunnetusti aika oudosti. Mutta eisevväliä :lol:

Ja Shandyn käyttämä sana "loppupeleissä" on ainaki mun mielestä ärsyttävä sanonta.:D Vaikka itekin sitä käytän :roll: Minkä ihmeen takia niin monet ärsyttävät sanonnat takertuu omaan suuhun :?

Maruchka
Shandy
Maruchka
Shandy

Päinvastoinhaa se menee. Nöpön nuuka on kaks eri sanaa ja nöpö-/nökönuuka yks :shock: :lol:

Ei kuulu tapoihini :lol:

Shandy
Jännää miten on eri versioita kaikista sanonnoista vaikka et sääkään Maru kauheen eri suunnalta ees oo kotosin (Mikäli nyt oot siis kotosin jostain Lahen suunnilta) loppupeleissä. :D

Jooh, Lahen seudulta ihan. Ja tosiaan kaikki sanonnat taitaa olla jo aika hyvin levinny ympäriämpäri Suomea, jos kerta nökönuukaakin Itä-Suomessa käytetään, ja muutenkin. Aikas jännäää :D

Shandy
Maruchka
Shandy

Maruchka
Shandy

Jimmy KImmel
Maruchka
Pakko saivarrella, mut me puhutaan "nöpönuuasta" ainaki ;)
Oon kuullut noita molempia versioita, mutta itse tykkään enemmän "nöpönnuukasta". :D

Lania
Maruchka
Miffy
Mäkin kyllä käytän nöpön nuukaa. Tai siis sanon. Ja kaikki muut joiden oon kuullu tota käyttävän :)

Mun kieli ei ees taivu sanomaan noin, tai se tuntuu aivan liian rasittavalta :shock:

Samoin. Kahteen ännään pitää jotenkin panostaa enemmän, yks än siinä välissä tulee luonnollisemmin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat