Mielipide: mitä hyötyä tupakasta? - Ihmiset ja ilmiöt

Jimmy KImmel
Unicorn
Sitten näin kuvan tupakoitsijan ja tupakoimattoman keuhkoista. Loppui tupakin poltto siihen paikkaan

Nämä kuvathan ovat ilmeisesti tulossa Suomessakin pikkuhiljaa tupakka-askeihin. Millä todennäköisyydellä tupakointi loppuu kuin seinään...? :roll:

Sivut

Kommentit (32)

Unicorn

En polta itse enkä voisi kyllä kuvitellakaan polttavani. Mies tupruttaa töissä, onneksi sain sen lopettamaan mun aikana sen toiminnan. Joskus vihreänä piti yrittää olla kovis ja polttaa. Sitten näin kuvan tupakoitsijan ja tupakoimattoman keuhkoista. Loppui tupakin poltto siihen paikkaan :D Töissäkin istun vaan tuolille 5-10min ja jos joku kysyy jotain niin oon "tupakkatauolla". Hmm, että näin minä :)

Jimmy KImmel
Rixuliini
Mulla ei ainkaan ole selkärankaa lopettaa, vaikka en näe tupakanpoltossa mitään hohtoa enkä hyötyä, se nyt vaan on niin pinttynyt tapa...

Voiko olla kyseessä "selkärangattomuus" jos kuitenkin on tehnyt jotakin aika paljon selkärankaa vaativaa...? Tällä viittaan tuohon aikamoisen mahtavaan keventymiseesi.. Voisi vaan kuvitella, että ruokailutottumukset parhaassa tapauksessa vuosikymmeniä toteutettuna ovat myöskin melkolailla pinttyneitä.

Jimmy KImmel
Lizzie
Poltan koska tykkään polttaa ja se tuntuu sellaiselle hemmottelulle, vähän samalle kun syö jotain oikein hyvää tms.

Tätä se on oikeestaan mullakin. Mutta mä en hemmottele itseäni päivittäin vaan muutaman kerran kuukaudessa.. Näitä tilanteita on esim. Kaljoittelu, työmaaolot, kavereiden kanssa jonnekkin meno jne. Onneksi olen päässyt tuosta "arki" tupakoinnista eroon. Nautintoaine kuitenkin parhaasta päästä, jos jätetään ne kaikki huonot puolet pois... :D

Lizzie

Minä en mitenkään mainosta tupakkaa ja näe siinä mitään hienoa.

Poltan koska tykkään polttaa ja se tuntuu sellaiselle hemmottelulle, vähän samalle kun syö jotain oikein hyvää tms.

Sitten joskus kun valmistun niin on pakko olla polttamatta työpäivät ja julkisilla paikoilla, mutta sitä ennen körssittelen antaumuksella :D

Harjoittelu alkaa helmikuussa että silloinkaan tuskin tulee hirveästi poltettua.

Ajattelen aina, että sitten kun on valmistunut ja on aika alkaa yrittämään lapsia, lopetan tupakoinnin. Se on tosi karun näköstä kun raskaana oleva/ lapsen kanssa oleva nainen vetää röökiä.

blaah:)

Mä oon ollut nyt polttamatta melkein neljä kuukautta ja en tule enää ikinä polttamaan, sen olen päättänyt.

Mä aina ajattelin etten pysty olemaan baarissa tai kavereiden kanssa kahvilla polttamatta mutta kyllä sekin on onnistunut. Sen voin kyllä myöntää että baarissa ei ole enää ihan yhtä kivaa kuin silloin polttaessa. En kuitenkaan uskalla alkaa polttamaan baarissa ollessani, silloin nimittäin tulen aivan varmasti repsahtamaan :?

Tupakan hyvistä puolista kun kuitenkin oli kyse, niin sen voin sanoa että suutun paljon helpommin kuin ennen, eikä johdu nikotiinin puutteesta, vaan juuri siitä että ennen kuin jokin asia ärsytti, niin menin ensimmäisenä pihalle tupakalle mikä sitten rauhoitti.

Rixuliini
Jimmy KImmel
Rixuliini
Mulla ei ainkaan ole selkärankaa lopettaa, vaikka en näe tupakanpoltossa mitään hohtoa enkä hyötyä, se nyt vaan on niin pinttynyt tapa...

Voiko olla kyseessä "selkärangattomuus" jos kuitenkin on tehnyt jotakin aika paljon selkärankaa vaativaa...? Tällä viittaan tuohon aikamoisen mahtavaan keventymiseesi.. Voisi vaan kuvitella, että ruokailutottumukset parhaassa tapauksessa vuosikymmeniä toteutettuna ovat myöskin melkolailla pinttyneitä.

Niin no, en osaa sanoa...Jotenkin tuo laihduttaminen ja elintapojen muuttaminen on palkitsevampaa kun siinä on näkyvä tulos. :wink:
Ja tiedän, tupakka lyhentää elämääni ja muuta ja tiedän mitä se pahimmillaan aiheuttaa, mutta..

Kyllä se tästä. Pikkuhiljaa pienin askelin. :lol:

Rixuliini

Mulla ei ainkaan ole selkärankaa lopettaa, vaikka en näe tupakanpoltossa mitään hohtoa enkä hyötyä, se nyt vaan on niin pinttynyt tapa..

Kuitenkin pyrin totuttamaan itseni siihen, että poltan tasan kolme tupakkaa päivässä, joskus vähemmänkin. Sitten jossain vaiheessa voin lopettaa kokonaan.

Pai25

Ite en polta, joten en pysty ymmärtämään kovin helposti ihmisiä jotka sitten polttavat... Varsinkin tympii sellanen ku sanotaan et pitäis lopettaa, eikä ole sitten selkärankaa (???) lopettaa...
Hmmh...
Noh, mä en aiheesta tiedä sen enempää, ku et ei ollut mun juttu kun joskus teininä maistoin.

eikku

Välillä käy päähän ihan tajuttomasti se, että poltan, mutta poltan silti. Lopettaa olen yrittänyt muutaman kerran, mutta tuloksetta :( Olen vannonut kovasti että se loppuu viimeistään silloin kun joskus saan lapsia...

Mä rakastan sitä hetkeä aamulla kun aamukahvin kera saa polttaa tupakan ja istua rauhassa parvekkeella. Tai kun on ryyppäämässä niin on ihan kummaa kun tupakka maistuu silloin niin hyvältä. Siitä nautin myös tajuttomasti kun kavereiden kanssa käydään jossain kahvilla ja poltetaan tupakat. Samoin seksin jälkeen maistuu todella hyvältä

menthol

eli jos poltat, miksi? Auttaako tupakka esim ahdistukseen tms vai onko se vaan iihana nautinto? Friikitkin selitykset sallitaan, jos todella sitä mieltä olet. Itse poltan koska a) pitää mielenterveyden erittäin hyvin kasassa b) auttaa kun hermostuttaa, v*tuttaa tai suututtaa c) on maaiman paras jälkiruoka ja muutenkin niin herkkua ja d) mitä ois viina ja kahvi ilman tupakkaa? Sen lisäksi eräs ystäväni parantui paniikkihäiriöstä röökin avulla. Eli kaiken tän pohjalta suosittelen tupakkaa kaikille mielisairaille (joista suurin osa myös polttaa). Ja muillekin.

Miffy

Nooh... Rööki lievittää/auttaa vain sen itsensä aiheuttamiin ongelmiin. Toisin sanoen: hermostut, koska sulla on niksa. POltat röökin, niksa häviää. Jee, hyvä olo taas.

Mutta. Mä tykkään tupakasta, tuoksuu (mentol ;)) ja mistuu hyvältä. Oois outoa esim. käydä keikoilla ilman et polttais... Ja kyllähän esim. ennen tenttiä tulee poltettua paljon, ka isitten joku tommonen tekeminen lievittää jännistystä, kun siis säätää jotain muuta ja onhan röökissä noita myrkkyjä..

En kyllä aio jäädä kessuttelijaksi, siis joskus todellakin aion lopettaa.

Lania
Miffy
Nooh... Rööki lievittää/auttaa vain sen itsensä aiheuttamiin ongelmiin. Toisin sanoen: hermostut, koska sulla on niksa. POltat röökin, niksa häviää. Jee, hyvä olo taas.

Itse asiassa oon kyllä kuullu sellasen, että _erittäin_ pieni määrä nikotiinia (? muistaakseni, tai joku muu tupakan aine) rentouttaa myös ihmisiä jotka ei edes polta. Tosin tupakanpolttoo ei tolla teorialla kannata tukee, muut möhnät kyllä kumoo ei-tupakoitsijoilla sen rentouttavan vaikutuksen.

Ite poltan nykysin vaan sillon kun juopottelen tai kahvittelen kavereitten kanssa, erittäin harvoin muuten. Se vaan jotenkin kuuluu siihen, vaikka ei aluks edes tekis mieli. Ei se välttämättä sillonkaan iiiiihana nautinto oo, mutta ei osaa olla siinä polttamatta, jostain syystä tekee mieli.

figaro

Aloitin muinoin (pian 15 vuotta sitten) tupakoimaan, kun neljän kaverini kanssa maisteltiin jännityksellä.. Meistä viidestä kaksi jäi tupakoijiksi :(

Olen tapatupakoija. Poltan kahvin jälkeen, ruoan jälkeen, työpaikkatauoilla, autoon istumisen jälkeen.. jne. Tuo autoasia on yksi, joka on alkanut hieman vaivaamaan; saattaa olla, etten ole päivään polttanut yhtään tupakkaa ja sitten, kun lähden johonkin autolla, sytytän tupakan ensitöikseni :?

Mielelläni lopettaisin, mutta itsehillintä on heikonlaista. Siitä olen tyytyväinen, että olen vähentänyt - pitäisi uuden tupakointityylin vuoksi siirtyä taas sätkään - poltan näet joka kerta parvekkeella vain puolet tupakasta :D Tuo autossa polttaminen on ainoa, jolloin menee kokonainen (lukuun ottamatta baaria).

En siis pode "niksoja", "nikkiksiä" tms. :lol: Paha tapa.

Miffy

ja mun pitostaa nicorette-purkkaa joulunajaksi, kun ei ole kovin luonnollista että lähtisin vaikka koiran kanssa lenkille kun on tää polvi :( Se kyllä auttaa, ihana nikotiini :/

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat