Turku ja muut kaupungit - Ihmiset ja ilmiöt

Jimmy KImmel
Daisy
Jimmy KImmel
Mielestäni Tampere ei ole visuaalisesti hieno paikka, mutta muuten aivan yliveto kaupunki.

Kuinka voit sanoa noin?! Kauniimmalla paikalla olevaa kaupunkia saa hakea! Kahden järven syleilyssä ja välissä maailman suurin hiekkaharju, josta näkee kauas. Keskustassa on eurooppalaista kulttuurimaisemaa. Ja phöh, etteikö kaupunki olisi muka kaunis!!!

Paikkanahan tuo kaunis olisikin, kun vielä "koski" virtaa kaupungin läpi.

Mutta mielestäni kaunis paikka kaupungille ja kaunis kaupunki ovat kaksi eri asiaa... Miljöönä tuo mainitsemasi Piispala on kyllä mitä upein, mutta eipä sekään aivan keskustassa ole. Harvassa paikassa vastaavaa puutalokulttuuria enään on olemassa.

Sivut

Kommentit (86)

Daisy
Jimmy KImmel
Mielestäni Tampere ei ole visuaalisesti hieno paikka, mutta muuten aivan yliveto kaupunki.

Kuinka voit sanoa noin?! Kauniimmalla paikalla olevaa kaupunkia saa hakea! Kahden järven syleilyssä ja välissä maailman suurin hiekkaharju, josta näkee kauas. Keskustassa on eurooppalaista kulttuurimaisemaa. Ja phöh, etteikö kaupunki olisi muka kaunis!!!

Jimmy KImmel
sakura
Jimmy KImmel

Osittain samaa mieltä, onhan Tampere ns. tehdaskaupunki, mutta todella kauniitakin paikkoja löytyy, mm. Pyynikki.

Joo. Ja onhan keskustassa paljon vanhoja hienoja rakennuksia, mutta yleisilme jää jotenkin silti harmaaksi... Tampereen parhaita puolia on se, että rautatieasemalta on jalkaisin kulkien mahdollista kiertää koko keskustan alue. Välimatkat jäävät varsin lyhyiksi, vaikka kyseessä onkin iso kaupunki.

sakura
Jimmy KImmel

Osittain samaa mieltä, onhan Tampere ns. tehdaskaupunki, mutta todella kauniitakin paikkoja löytyy, mm. Pyynikki.

Jimmy KImmel
Maruchka

Onkos se Tampere muuten hieno paikka? Olen meinaan juuri muuttamassa täältä Lahesta sinnepäin ja olen utelias kuulemaan mielipiteitä :)

Mielestäni Tampere ei ole visuaalisesti hieno paikka, mutta muuten aivan yliveto kaupunki. Sopivan kokoinen paikka ollakseen samalla "maalaiskylä" ja iso kaupunki. Mielestäni paras näistä Suomen "isoista" kaupungeista.

Muoks. Ja mitä huvittelumahdollisuuksiin tulee, niin Tampereella on Särkänniemi ja Turussa Kakola... :lol:

Jimmy KImmel
DemonOfTheDay
Miffy
Äääh... Pitää itse olla avoin, silleen mäkin pääsin voiton puolelle :D Olen siis Turusta kotosin, vasta puoltoistavuotta ollut täällä :)

Ja kyllä rasismia on ympäri Suomea...

onhan sitä juu vaan missään ei niin paljon tunnu olevan kuin pk-seudulla..johtuu varmaan siitä että täällä on niin paljon ihmisiä ja silloin enemmän myös hörhöjä...no joooo

Et oo tainnut käydä Pohjanmaalla...

taki

En ole ollut Turussa kuin kännireissuilla ja silloin ainakin on ollut tosi kivaa. Ne mäet on kyllä aika tappavia..

Kerran kävin shoppailemassa ja siellä oli kyllä ihan hyviä kangaskauppoja ja kirpputoreja.

Voisin harkita muuttavani Turkuun, jos oppisin sen kielen.

DemonOfTheDay
Miffy
Äääh... Pitää itse olla avoin, silleen mäkin pääsin voiton puolelle :D Olen siis Turusta kotosin, vasta puoltoistavuotta ollut täällä :)

Ja kyllä rasismia on ympäri Suomea...

onhan sitä juu vaan missään ei niin paljon tunnu olevan kuin pk-seudulla..johtuu varmaan siitä että täällä on niin paljon ihmisiä ja silloin enemmän myös hörhöjä...no joooo

Maruchka
Daisy
Se on kyllä mainittava, että kun Tampereelta menee Turkuun tai toisin päin, ei voi olla kiinnittämättä huomiota kaupunkien valaistukseen. Turussa pari valoa pilkistää jostain talon nurkalta, kun taas täällä kaupunki hehkuu mielettömässä loistossa.

Muuten kyllä ihan siisti pieni rantakylä se Turku. :)

Onkos se Tampere muuten hieno paikka? Olen meinaan juuri muuttamassa täältä Lahesta sinnepäin ja olen utelias kuulemaan mielipiteitä :)

Rahel

Tuku on ihana paikka asua varsinkin kesäisin, kun kaikki puut ja vanhat rakennukset pääsee esille. Ja talvisin (silloin kun on lunta) on jokivarsi ja puutaloalueet hirmu kauniita. Huonoina puolina mainittakoon turkulainen politiikka, joka on kokoomusvoittoista ja konservatiivista, mikä näkyy mm. vanhojen rakennusten purkamisena ja järjettöminä projekteina, joihin asukkaitten mielipide ei useinkaan vaikuta. Esim. nyt Turun kauppatorin saviseen maahan aiotaan rakentaa parkkihalli, vaikka vastarakennettu Louhi sijaitsee ihan vieressä ja on suurimmaksi osaksi tyhjillään. :roll:

Ja hyyyyvin pitkään, vuosikausia, jaksoin kirota Turun mäkisyyttä. Nyt olen oppinut jo sietämään.

Daisy

Se on kyllä mainittava, että kun Tampereelta menee Turkuun tai toisin päin, ei voi olla kiinnittämättä huomiota kaupunkien valaistukseen. Turussa pari valoa pilkistää jostain talon nurkalta, kun taas täällä kaupunki hehkuu mielettömässä loistossa.

Muuten kyllä ihan siisti pieni rantakylä se Turku. :)

mimme
deadDream
Turku on ihana kaupunki ja sinne muutankin kun olen valmistunut.

Samaa mieltä!!! :) ellen nyt sitten peräti lähde sinne syksyllä opiskelemaan. :wink:

Miffy

Mä olen muuttanut 1,5 vuotta sitten Turusta Hkiin (mm.poikaystävän takia, myös yliopiston). Turkun on ihana paikka! Ja täällä Stadissa muualta (siis myös ulkomailta) tulleita vasta paljon onkin ;)

Tuo on kyllä Turulle miinus tuo julkinen liikenne. Se ei toki haittaa kovasti paljon, jos asuu (ja jos kaverit jne asuvat) keskustassa; kaikki on lähellä. Mutta kyllä siellä edelleen sais se ratikka olla.

Turku on ihana paikka ainakin mulle, siellä on tutut kotikonnut mikä voi tietty vaikuttaa asiaan ;) Hmm, pakko kyllä sanoa, että en enää tiiä viihtyisinkö siellä pysyvästi... Se on kuitenkin jotenkin niin pienenoloinen paikka...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat