Kun kaverin käytös hävettää.. - Ihmiset ja ilmiöt

piiku

No mulla on äitipuoli jota saa kyllä niin hävetä.
Heittäytyy aika useasti niin lapselliseks, "puhuu lapsellisella äänellä ja ei osaa esim. ravintolas kaataa ittellensä vettä edes lasiin" ja esittää tyhmää.
No se ei kyllä mikään järjen jättiläinen ole mutta miettiny että minkä takia pitää ittensä niin tosi tyhmäks vielä tehdä.
Kyllä niin monta kertaa hävenny silmät päästä jos ollaan jossain yleisellä paikalla, en enää ikinä mee syömään sen kans mihkään ravintolaan,
pahin on ku pitää esitellä se jollekki uudelle ihmiselle ja sit se heittäytyy niin lapselliseks ja joskus on leikkiny vammastaki :shock: siis ku ollaan tavattu joku mun tuttavuus jota se ei oo ennen tavannu, ja ihan loppuun asti vetäny sitä vammaisroolia, siinä sit kyllä tosi nopeesti yrittää päästä pois paikalta ja tilanteesta.
Aivan järkyttävä...
Jotku on kyllä kyselly jälkeenpäin että onko sillä kaikki ruuvit paikalla :lol:

Sivut

Kommentit (16)

nasu.

Mulla on yksi kaveri jonka kanssa en halua lähteä bilettämään. Olen saanut hävetä hänen käytöstä ja juttuja niin monta kertaa että mulle riittää. Tosi kiva ihminen selvinpäin mutta...

jenniinaxx

Piiku: pistit kyllä paremmaksi :lol: kyllä nauruhermoja kutkutti, kun luin sun kertomustas! minä, kun luulin et mulla on outoja ihmisiä lähipiirissä. Ymmärrän oikein hyvin et sua hävettää, mut niinhän se vaan on et meistä on moneksi ja joitakin ihmisiä on vain pakko jotenkin koittaa kestää. Tämä mun ystävä on ollut mun elämässä jo pitkään ja koska molempien poikaystävät on todella hyviä kavereita keskenään, tämä tuskin miksikään muuttuu. Oman poikakamun vuoksi mun on vain jotenkin yritettävä sietää noita tilanteita ja jotenkin yhteiset tapaamiset on klaarattava. Katsotaan jatkossa, toivottavasti tuo ystäväni aikuistuu joskus.. huonolta tosin näyttää, kun ei tuo ihan teinikään enää ole.. :roll: Mua vaan harmittaa kantaa tätä pahanolontunnetta tai mitä tää ikinä sit onkaan, sisälläni.. En viitsi poikkikselle oikein puhua, kun tulee sellainen olo et haukun muita selän takana ja toisekseen en usko hänen haluavan edes kuulla, mitä mieltä minä tästä asiasta olen. Niin olen ajoittain aistivinani. Poikakaveri ilmeisesti ajattelee, että niin kauan kun ongelmasta ei puhuta, mitään ongelmaa ei ole. Kätevää!

tiikeli

No huh huh. Kyllä mä ainakin tossa vaiheessa sanoisin kaverille että turha tulla ens kerralla julkiselle paikalle ainakaan mun kanssa... :?

En mäkään osaa kovin "hienosti" käyttäytyä, mutta en kyllä silti tarkoituksella mene häpäisemään kavereita! Multa saattaa vaan päästä esim huomaamatta jotain sellaisia juttuja mitä ei välttämättä pitäis sanoa.
Tai sitten ihan kömpelyyttäni pudotan ruokaa tai en huomaa käyttää haarukan kanssa veistä. :lol: Johtuu ehkä harjoituksen puutteesta, ei oo tullut kovin hienoissa ravintoloissa usein vierailtua... :roll:

jenniinaxx

Kertokaapas ihmiset, onko teillä sellaisia ystäviä, joiden käytöstä joudutte silloin tällöin, aika useinkin häpeämään? olinpa tuossa viikonloppuna ystävien kanssa ulkona syömässä ja taas kerran muistui mieleen, miksi en yhden ihmisen kanssa halua ravintolaan syömään. Hän alkaa aina vetää jotain ihme showta ja innostuu, kun muut nauravat.. Ongelmana on se, että hän ei tajua koskaan lopettaa ajoissa. Tuo ravintola, missä nyt olimme, oli aika tasokas sellainen. Siellä oli paljon vanhempaa porukkaa ja hyvin pukeutuneita. Me erotuttiin jo muutenkin porukasta ihan tarpeeksi vaatetuksellamme. Mutta sitten, olisiko teillä huumorintajua enää siinä kohden, jos pöytäseurueessa yksi huutelisi jotain itsetyydytykseen liittyviä juttuja, heittelisi steariinia toisten paidan sisään ja paloittelisi pöydässä palavaa kynttilää leipäveitsellä? Mulla ei, mua hävetti ja teki mieli vajota maan alle. Meillä on kotona ollut hyvin konservatiivinen ja tiukka tapakasvatus, joten tuollainen käytös ei itsellä kyllä kävisi edes mielessä. Mä en lähde maksamaan siitä, et saan hävetä silmät päästäni. Ja tämä ihminen kenestä puhun on nainen! Poikakaveri ei mua ymmärrä, hänen mielestään mun pitäisi ajatella niin, että itsensähän ihminen siinä häpäisee eikä meitä muita. Ja että minä en ole vastuussa toisten käytöksestä. Joo-o, mut istun siinä samassa seurueessa, ei kiinnosta lähteä maksamaan siitä et ihmisten käytöstä saa hävetä. Menkööt ukko jatkossa yksin niiden kans. :? sanokaa nyt joku et teilläkin on vastaavia kokemuksia.. :oops:

vinkulelu

:shock: No onpas käytöstä.

Tietyissa rajoissa mie vielä ymmärrän sen, että haluaa erottua joukosta ja revitellä, mut pitäs siinäkin joku raja olla, että millasessa ympäristössä ja kenen seurassa. Itse en ymmärrä ollenkaan, että pitää mennä hienoon paikkaan leikkimään, pilata samalla muiden ravintolassa olevien ilta.

Kuitenkin kun henkilön itse pitäisi ymmärtää missä seurassa voi mitenkin käyttäytyä, mutta se jotenkin tuntuu olevan vain niin ylitsepääsemättömän vaikea, joillekkin..
Aivan samallaisia kokemuksia minulla ei ole, mutta on tuttavapiirissä eräs tyttö joka on Erittäin estoton, estottomampaa tapausta en ole tavannutkaan ja siitä syntyy erinäköisiä tilanteita. Mutta ikinä en oo keksiny etttä mitä asialle vois tehä. Ei mitenkään läheisiä edes olla, mutta silti se vaan hävettää.

Tietysti kunnon puhuminen asiasta ei pitäisi pahaa tehdä. :?

xaz

Joo no.. on kokemusta.
Ei nyt ihan niin karmeita kokemuksia ole ku mitä kirjotit, mutta todellaki olen saanu nolostella. Nyt tosin tuntuu että oon liian tiukkis tai jtn ku niin pienistä olen ittekseni tuiskahdellu :roll:
Olen saanu tomaatin viipaleet syliini, ku kaveri heittää ne pöydän yli, tarkoituksenaan osua minun lautaselle..
ja paljonpaljon muuta, en nyt viitti tässä alkaa eritteleen, mutta siis..

No tuolla kaverillanihan on muitaki ongelmia ku jatkuva huomion hakuisuus, niin kai se sitte menee vaan tohon ongelmat-sarjaan, muuten se ihminen on aivan ihana ja todella rakas. Välillä tulee vain aikoja et miettii miks hemmetissä mä ees liikun sen seurassa. Itsekästä ajattelua mut.. en tiiä, vaikee homma.

Tonde

Mä olen ite aika höselö, enkä läheskään aina muista olevani julkisella paikalla. Mutta kyllä mä silti yritän käyttäytyä tilanteen mukaan. Vaikka joskus vähän innostuukin, ni kyllä toi menee jo aika pitkälle..

tanjazuzanne

No huhhuh :shock:

Oli sitten kuinka hauskaa tahansa, niin pitää sitä osata käyttäytyäkin asiallisesti, ainakin julkisissa paikoissa.
On minullakin kavereita, jotka välillä pistävät hauskanpidon täysin överiksi tai käyttäytyvät tökerösti. Esimerkkinä voin mainita, kun pari kaveria tuli käymään viikonloppuna ja veinpä heidät sitten syömään/kahville. Röyhtäily, roskien tiputtelu lattialle ja A4kokoinen kirkkovene paikan vieraskirjassa oli tuskin sitä hyvää käytöstä.. Siinä sitten sai jo vähän punastella.

figaro
Tonde
Mä olen ite aika höselö, enkä läheskään aina muista olevani julkisella paikalla. Mutta kyllä mä silti yritän käyttäytyä tilanteen mukaan. Vaikka joskus vähän innostuukin, ni kyllä toi menee jo aika pitkälle..
Yhdyn tähän kommenttiin. Järki kädessä höseltäen :)

Neppis_

No just. kyl miekin vitsit ymmärrän ja ehkä kovan äänenkin.. mut ei nyt tuollasta ääliö käytöst. hmm..
ihme ja kumma kuitenkaan en oo viel eksyny paikkaan ku paikkaan,sellasten härö kavereiden kans.. vaik miul se tuuri tahtoo olemaan.
Mikään siveyden sipuli en suin ole, mutta omaan kyl käytös tavat..
ja kun tuota ikääkin tulee, nii odottaa käytöstä paikan mukaan ...

shriness

No jo on...

Ite olen aika eläväinen ja kovaääninen, mutta osaan silti käyttäytyä paikan arvokkuuden mukaan. Mä kehotan sanomaan vaan suoraa tyyliin: "hei, joskus kun sä pidät hauskaa, kuten päivänä X paikassa Y, niin se saattaa häiritä muita ihmisiä ja sen on vähän noloa. Kyllähän mä tunnen sut mut ne muut ei jne"

Tai sitten valehtele "hei, voisitko olla vähä rauhallisemmin kun mulla koskee päähän kovasti" tai jotain.

dica

Jestas. :shock:

Otsikosta tuli heti mieleen eräs todella tuttu henkilö, joka varsin usein pitää vähän isoahkoa ääntä ja huitoo käsillään. Jep, ajattelin heti, tarvitseeko ystävilläni hävetä minua :D

Osaan kyllä perus etiketin, millä pärjää ravintoloissa, vaan kun ollaan vapaalla saatan vähän villiintyä. En tosin sotke ruoalla tai leikkele kynttilöitä. Varsinkaan esitä vammaista tai lässytä.

Noiden "hävettävien kavereiden" kanssa kannattaa puhua. Esim. pelkkä "Et viitsisi nyt riehua kun ollaan julkisella paikallakin" -kommentti vaientaa aika hyvin. [size=9]riippuu tietysti, miten vakavasti ihminen ottaa itsensä...[/size]
Mutta yrittänyttä ei laiteta! :D

Murehtija

Mulla oli ennen kaveri joka flirttaili kaikille miehille. Aina, joka paikassa, missä tilanteessa tahansa. Miesten läsnäollessa sen puheet kääntyivät aina panemiseen tai sen isoihin tisseihin ja niihin noloihin asioihin mitä me muut tytöt oltiin joskus tehty. Mun huumori loppui siinä kun tämä kaveri flirttaili mun exälle samalla kun tämä yritti syödä ja minä istuin siinä vieressä :shock:

Nykyään yks mun kavereista saa mut noloksi aina silloin harvoin kun sekin on baarireissulla mukana...Sen tarvii juoda vain pari siideriä niin se tulee hirveän öykkärimäiseksi ja päästää suustaan mitä sattuu. Baarissa saa jatkuvasti punastella kun se aukoo päätään tutuille ja tuntemattomille miten sattuu ja esim. porstareitakin kohtaan se on aina tosi negatiivinen kun taas minä olen joskus rupatellutkin niitten kanssa. Jotenkin tuntuu että se luulee ettei sen käytöksellä ole mitään merkitystä koska se ei itse asu tässä kaupungissa kun taas minä saan hävetä silmät päästäni.

Santtu

Oi voi, ai olenko saanut hävetä kaveriani julkisella paikalla? Monestikin.

Kyseessä on pariskunnan toinen osapuoli, joka on nyt jo rauhoittunut, mutta olen mm. toditanut kilhlasormusten heittämisepisodia Tennispalatsin edessä Kampissa, ojta edelsi ja seurasi raivokas huutaminen, itkeminen ja muu vastaava. Vaikka kello oli kuinka neljä la-su välisenä yönä niin pakko tunnustaa, että häpesin silmät päästäni, etenkin kun kyseinen ihminen tulee kiljumaan, että sä olet siis valinnut puolesi kun kerran lähdet kotiin (koeta siinä sanoa, että migreeni on alkamassa ja haluat kotiin nukkumaan).

Muutenkin kyseinen ihminen ei saisi juoda alkoholia, etenkään väkeviä, eikä hän enää nykyisin niin paljoa juokaan. Ihminen jos on olemassa uhitteleva persoona niin kappas kun alkoholi vaan pahentaa tilannetta.

Toista kaveriani saan taas hävetä tämän pukeutumisen takia. En vaadi kavereideni pukeutumielta paljon, mutta siinä vaiheessa jos tullaan Michelleen syömään vaatteissa, jotka laittaisin päälleni vain kotona puolisoni nähden niin taidan olla oikeutettu kokemaan tilanteen hyvin hankalana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat