Nainen ja alkoholi - Ihmiset ja ilmiöt

figaro

Törmäsin töitten puitteissa erääseen projektiin, joka on toteutettu vuosien 2004 ja 2006 välisenä aikana. Kyseessä on projekti, joka on perehtynyt naisen ja alkoholin "suhteeseen" ja siihen, mitä alkoholi tekee esim. tyttöjen kehitykselle ja sitä rataa...

Alla linkki diasarjaan ja tarkempaan diojen erittelyyn.

http://www.myllyhoito.fi/liitteet/myllyhoito-00010625-1.pdf
http://www.myllyhoito.fi/liitteet/myllyhoito-00010625-3.pdf

Oletteko muuten koskaan törmänneet tämänkaltaiseen informaatioon missään valistuksessa tms.? Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi miten suuri vaikutus alkoholilla todella on naisen kehoon ja mieleen - läpi elämän?
Ovatko miehet kohdanneet näitä asioita arjessa ja elämässä naisten kanssa?

Minä suren omaa alkoholin kulutustani menneinä vuosina... Laittoi ajattelemaan tuo materiaali ja toisaalta myös nousi halu jakaa tuo informaatio eteenpäin.

Sivut

Kommentit (25)

Dj-XCosmo^

Eikö se varmaan jokaisen päässä ole että alkoholinkäytössä liika on liikaa...ja mitä haittoja se tuo! jos joka vkoloppu vetää perseet niin ei se liikaa ole.. mutta jos vähänkin useammin / rupee riippuvaiseksi alkoholiin niin on ongelma ja kannattaa hakea apua..

shriness

No, olihan tossa paljon uutta tietoa, en ole niitä alkoholin vaikutuksia niin hirveenä pohtinut, jonkin verran kyllä. Oma käyttö on noin parin kuukauden välein baariin. Viimeksi uutena vuotena ja enen sitä marraskuun alussa.

Mun mielestä on käsittämätöntä että jotkut naiset juo raskaana ollessaan. Eikös alkonkin joku alkoholi ja raskaus-lehtinen kerro että muka muutaman annnoksen voisi turvallisesti ottaa.. Lehdestä luin joskus

Zara

Joskus mua ihmetyttää eikö miesten terveydestä oikeasti välitetä niin paljon kuin naisten. Siis tietenkin näistäkin saa tiedottaa, mutta se ihmetyttää kun iso osa valistuksesta ja yleisestä päivittelystä ja kaikesta alkoholiin liittyvästä keskustelusta keskittyy siihen miten kauhean paha on kun tytöt tai naiset juo. Ei ryyppääminen kenellekään hyväksi ole, tietenkään. Kovin harvoin näkee kenenkään murehtivan erityisesti nimenomaan miehiä saati sitten nuoria poikia. Ja kuitenkin miehet täällä toistaiseksi eniten alkoholia käyttää ja myös kärsii eniten sen aiheuttamia vaivoja.

Miffy
Zara
Joskus mua ihmetyttää eikö miesten terveydestä oikeasti välitetä niin paljon kuin naisten.

Tai sit miesten annetaan olla niinkun ne on mut naisia koitetaan sättiä ja "saada elämään kunnolla".

figaro

DjXCosmo: Se riippuu kulutuksen määrästäkin. Itse ainakin oman kokemuksen pohjalta voin sanoa, että kyllä se viikonloppujuominenkin riippuvaiseksi saa...

Zara: Ehkä ennen ei naisten päihteiden käyttö ollut samanlainen ongelma kuin nyt. Ennen ei tarvinnut kohdata tai miettiä samalla tavalla niiden vaikutuksia. Ja esim. alkoholin kohdalla on se, että vaikutus ei ole läheskään niin paha miehillä kuin naisilla (mikä käy tuon aloitusviestin projektimateriaaleistakin/-sivustolta ilmi). Jo pelkkä hormonitoiminnan erilaisuus vaikuttaa...

figaro
Miffy
Täytyy kyl sanoa et ihan uuttakin tietoa tuli ilmi jo lyhyellä pintapuolisellä silmäilyllä... Kauheeta kyllä.
Itse totesin saman ja samalla aloin laskemaan yksi plus yksi mm. oman lapsettomuusongelman suhteen... :(

Zuzannah

mä ainakin järkytyin noista dioista, ihan uutta tietoo :shock: täytynee miettiä ens ryyppäyskerralla näitäkin juttuja :? onneks en paljoo edes juo.

bananab

Nuo haitat saattoivat jokseenkin olla liioiteltuja, vaikka siinä tuli ihan asiaakin. Onhan sitäkin tutkittu, että punaviinilasillinen päivässä edistää terveyttä.
Ja se että raskaana ei juoda alkoholia pitäisi olla jo itsestäänselvyys jokaiselle!

figaro
bananab
Nuo haitat saattoivat jokseenkin olla liioiteltuja, vaikka siinä tuli ihan asiaakin. Onhan sitäkin tutkittu, että punaviinilasillinen päivässä edistää terveyttä.
Aivan.. Kohtuukäyttö on kuitenkin asia erikseen. Minusta tänä päivänä elo on mennyt siihen, että monille ainoa harrastus on se biletys ja siihen ei riitä yksi siideri vaan aina vedetään p*rseet olalle. Nopeasti tuosta tulee myös tapa eikä sitä osata enää olla ilmankaan...
Itse ehkä käsittelen asiaa oman kokemuspohjani kautta. Joskus en todellakaan ole sylkenyt lasiin...

Kepatäti

Tosiaan lasillinen punaviiniä on aika paljon eri asia kuin usea pullo kaljaa tai viinapullo..

Lasillinen punaviiniä ja lasillinen (lantrattua) viinaakin on aikasen paljon eriasia.

bananab

Se täytyy kyllä sanoa että on niin surullista että "dokaaminen" on jotenkin coolia tai sitä sellaisena pidetään, ja samoin se että aloitetaan aina vaan nuorempana. Mikään ei oo surkeempi näky kuin humalainen 12-vuotias.

SunLion

onhan se selvä juttu ettei koskaan jatkuva käyttö oo hyväks.

Ite pidän omia juomatapoja ihan riittävän terveellisinä ja mulle sopivina. :D

Tälläset panee miettimään ja vähän suremaan tiettyjen ystävien puolesta :( niin miesten kun naisten.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat